Bijušais F-1 pilots Roberts Kubica pēc savas debijas grants rallijā un pasaules čempionātā (WRC) izteicies, ka esot izbaudījis pilnu emociju gammu un guvis ļoti vērtīgu pieredzi.
Līdz šim pieredzējušais poļu pilots bija piedalījies tikai rallijos ar asfalta ceļa segumu, un Portugāles WRC posms viņam bija pirmās sacensības uz grants ceļiem. Nedēļu pirms Portugāles rallija Kubica startēja Fafes rallijsprintā, ko daudzi WRC piloti izmanto kā iesildīšanos pirms WRC posma, taču šī bija tik īsa pieredze, ka "lielā" sacīkste Kubicam bija īstā skola.
"Bez [grants ralliju] pieredzes, pierakstot trasi, bija grūti noteikt, kā katrs tramplīns ietekmēs mašīnas vadīšanu, kad būs jābrauc ar pilnu gāzi," vaļsirdīgi atzīstas Kubica. "Te bija tik daudz tramplīnu, ka tos nevarēju pārvarēt, nezaudējot divas vai trīs sekundes uz kilometru! Otrajā ātrumposma izbraukšanas reizē jau bija manāms progress un es biju pārsteigts, ka uzrādīju tik labu rezultātu. Diemžēl divas pārsistas riepas piektdien liedza mums pabeigt pirmo dienu."
Kā ziņots, pirmajā rallija dienā Kubica pārsita divas riepas un pārbraucienā uz pēdējo ātrumposmu Lisabonā izstājās, jo nevarēja turpināt ceļu. Otrajā sacensību dienā poļu ekipāža atkal bija uz starta, izmantojot "rally 2" sistēmu, kas atļauj sacīkstē atgriezties tām ekipāžām, kuras spēj servisa parkā pēc defektiem vai avārijām savest kārtībā mašīnu, saņemot sodu par katru neveikto ātrumposmu.
Taču arī otrajā Portugāles rallika dienā problēmas turpinājās, šoreiz Kubicam nācās mocīties ar īpaši viņam speciāli konstruēto pusautomātisko "Citroen DS3 RRC" pārnesumkārbas slēdzi, un tikai trešo rallija dienu poļu pilots spēja aizvadīt bez problēmām.
Savu pirmo ralliju pasaules čempionātā Kubica pabeidza 20. vietā kopvērtējumā un sestajā vietā WRC2 ieskaitē, iegūstot pirmos kopvērtējuma punktus tajā.
"Rallija kopumā bija ļoti pozitīvs, neskatoties uz dažām manām neveiksmēm," saka Kubica. "Savā pirmajā grants rallijā parādīju, šķiet, tīri labu ātrumu posmos, kuros nebija tehnisku problēmu. Guvu atbildes uz ļoti daudziem jautājumiem, kas man bija radušies pirms pāris dienām. Ja pēc pāris nedēļām mums būtu vēlreiz jāpiedalās šajā rallijā, es noteikti būtu daudz ātrāks."
"Man svarīgākais ir iemācīties ieraudzīt saistību kā tas, ko redzu trases pieraksta laikā, būs sacīkstē," būtiskāko atklāj Kubica. "Trase Portugālē bija tehniski ļoti prasīga, šī pieredze man noteikti noderēs nākamajos rallijos. Bet mani brīdināja, ka neviens no tiem nebūs vieglāks..."
Kā zināms, Kubica šosezon ieplānojis nopietnāk pievērsties rallijam, piedaloties vairākos Eiropas čempionāta (ERČ) posmos, un aizvadot pilnu WRC2 sezonu, startējot septiņos pasaules čempionāta rallijos.