eO Horeliks
Šovasar leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās piedalīsies pieredzējušais latviešu autosportists Jānis Horeliks ar konstruktora Andra Dambja projektētu elektriskās piedziņas automašīnu, informē komanda.

Pasaulslavenās sacensības, kuru 20 kilometru garās distances finišs atrodas Paikspīka kalna virsotnē 4300 m virs jūras līmeņa, šogad norisināsies jau 91. reizi. Gadu gaitā šis ikdienā publiski lietotais ceļš ir pakāpeniski noklāts ar asflata segumu, aizvien lielākas priekšrocības dodot šosejas tipa sacīkšu automobiļiem. 2013. gada sacensībās sagaidāma sīva cīņa starp pašreizējo rekordistu Raisu Milenu, leģendāro Tadžimu Nabuhiro jeb "Monstru" un deviņkārtējo pasaules čempionu rallijā Sebastjenu Lēbu, kurš startēs ar pilnpiedziņas divturbīnu "Peugeot 208" prototipu.

Līdz šim elektroautomobiļi nav spējuši uzvarēt sacensību absolūtajā vērtējumā, taču īsajā un līkumotajā trasē tie pamazām kļūst par spēku, ar kuru rēķināties. Litija jonu akumulatori un elektriskie motori tehnoloģiski attīstās, kļūstot mazāki un jaudīgāki. Turklāt, atšķirībā no iekšdedzes dzinējiem, elektromotori nezaudē jaudu retinātā gaisā.

Izmantojot vairāku gadu desmitu motoru sporta pieredzi, Andris Dambis sešu mēnešu laikā uzprojektējis jaunu automobili ar nosaukumu "eO PP01". Tā konstrukcijas pamatā ir cauruļu rāmja šasija, bet oglekļa šķiedras virsbūve ir izgatavota Dānijā. 400 kW visu riteņu elektriskā piedziņa to padarīs par cienīgu konkurentu "Pikes Peak Hill Climb" sacensībās.

"Mēs zinām, ka mūsu automobilis ir spējīgs pārspēt pašreizējo "Pikes Peak" rekordu," stāsta Dambis, "taču šogad konkurence ir īpaši sīva un mums nepieciešama labvelīgu apstākļu sakritība. Jebkurā gadījumā mēs centīsimies demonstrēt līdz šim neredzētas elektroautomobiļu spējas. Tā ir "eO" būtība."

"eO" ir jau labi zināms ar saviem ambiciozajiem elektriskā motoru sporta projektiem. 2011. gadā radītais elektriskais bezceļu auto "OSCar eO" ir pieveicis 18 000 kilometru rallija reida sacensībās trijos kontinentos. Jaunais sprinta sacīkšu projekts ir solis pretim uzņēmuma ilgtermiņa mērķiem – radīt tehnoloģijas augstas veiktspējas elektroautomobiļiem. Maijā "eO PP01" tiks intensīvi izmēģināts, bet jau jūnija sākumā komanda dosies uz Kolorado. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!