IMG_0294
Foto: DELFI
Septiņkārtējais Vācijas rallija čempions Matiass Kāle šogad īr īpašais rallija "Kurzeme" viesis, taču viņš cīņu par uzvaru atvēl tām ekipāžām, kam svarīgi ieskaites punkti čempionātos. Kāles mērķis ir iepazīt mūsu ceļus, zemi un priecēt skatītājus. Vismaz tā viņš sola.

"Mēs centīsimies padarīt labi savu darbu un daudz brauksim sānslīdēs, jo ar šo mašīnu ir ļoti ērti braukt sānslīdēs!" intervijā portālam "Delfi" sola pieredzējušais vācu pilots. "Man ir salīdzinoši veca mašīna (1999. gada "Škoda Octavia WRC" - aut.), kura tādos ceļos kā pie jums nav tik efektīva kā modernie auto, un mums ir jābrauc sānslīdēs. Tas nebūs ļoti ātri, bet ceru, skatītājiem patiks!"

"Es 12 gadus esmu braucis "uz rezultātu", un tagad mēs piedalāmies rallijos tikai tāpēc, lai grūtu prieku," norāda pilots. "Ja man kāds rallijs patīk, tad tur es braucu ātrāk, nopietnāk, ja nevaru konkurēt ar līderiem - tad "uz skatītājiem"."

Iepriekšējas pieredzes Baltijas ceļos vācu pilotam nav, viņa sacensību ģeogrāfija pēc pasaules rallija čempionāta (WRC) pamešanas aptver Vāciju, Čehiju un Poliju. "Pirms došanās uz Latviju internetā daudz skatījos videoklipus par jūsu ralliju, sapratu, ka te ir ātri, interesanti ceļi un milzum daudz skatītāju!" saka Kāle. "Domāju, mums būs ļoti jautri, jo jūsu rallija līmenis ir augsts, augstāks nekā Vācijā."

"Mēs ar Matiasu esam "piedzīvojumu meklētāji", salīdzinot ar citām vācu ekipāžām, kas gadu no gada piedalās tikai vienos un tajos pašos rallijos," saka ekipāžas stūrmanis Kristians Doers. "Tas nav interesanti," piekrīt Matiass.

Doers esot skatījies "Eurosport" pārraides, kas bija veltītas rallijam "Liepāja-Ventspils", Eiropas čempionāta posmam, un bijis pārsteigts par to, ko redzēja. "Jā, mans stūrmanis zina daudz vairāk par mani, bet es taču esmu tikai pilots," pajoko Kāle.

Viņš atklāja, ka jau ilgāku laiku esot cerējis atbraukt uz Baltiju, taču interesantākie ralliji vienmēr "pārklājas" ar publicitātes pasākumiem Vācijā, kur pieredzējušais autosportists joprojām strādā ar tādiem autoražotājiem kā "Škoda" un "Porsche". Un žēl, ka Latvija ir tik tālu, lai atbrauktu pie mums biežāk? "Nē, tas nu gan nav tālu - 1000 kilometru!" noraida stūrmanis. "Divas stundas ar lidmašīnu un tu jau esi klāt!"

Matiasam Kālem ir tikpat nopietna Dakaras rallija un rallijreidu pieredze - septiņi Dakaras ralliji, "Zīda ceļš" rallijreids Krievijā, rallijs Sanktpēterburga-Pekina, sacensības Turcijā. "Tie ir ilgi," lūgts raksturot šīs sacensības no sava skatu punkta, atbild vācietis. "Ļoti gari. Tie ļoti atšķiras no klasiskajiem rallijiem, divas nedēļas jāsēž mašīnā, un tas ir smags darbs." Izklausās, ka salīdzinoši īsie klasiskā ralliju pasākumi Matiasam Kālem daudz vairāk iet pie sirds...

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!