Foto: DELFI
Ar ralliju "Latvija 2013" noslēdzās 2013. gada Latvijas rallija sezona. Nevar teikt, ka tā būtu nesusi lielus pārsteigumus, negaidītus rezultātus vai īpašu intrigu, taču rallijs ir un paliek autosporta sarežgītākais, smagākais un neprognozējamākais "atzars", un tas atspguļojas arī šāgada Latvijas čempionāta kopvērtējumā.

Tā kā Latvijas rallija čempionāts (LRČ) ir atklāts, tajā var piedalīties jebkuras valsts pārstāvji, un līdz ar to arī goda pjedestāli šogad tradicionāli ir visai "starptautiski".

2WD klase. Baloža dominance


Foto: DELFI

2WD klasē, kurā sacenšas ekipāžas ar vientilta piedziņas automašīnām, Latvijas čempiona titulu šogad ieguva Edgars Balodis, kurš sezonas laikā izmantoja divu stūrmaņu - Kaspara Zuģicka un Modra Žeimuta - "pakalpojumus". Abi stūrmaņi, kā arī pilots savu darbu paveica godam, arī auto nepievīla, un zelta medaļas tika nodrošinātas vēl pirms sezonas pēdējā posma. Baloža pārsvars pār konkurentiem šogad bija nepārprotams - piecas uzvaras un viena otrā vieta septiņās sacīkstēs, un gandrīz divreiz lielāks punktu skaits kā otrās vietas ieguvējam.<

Latvijas čempionāta "sudrabu" šogad iegūst Oskars Laivenieks/Agnis Segliņš, kurš pērn ieņēma tikai piekto vietu kopvērtējumā, bet bronzu -  lietuvieši Jons Pipirs/Ramūns Babahins. Starp citu, šīs ekipāžas kopvērtējumā šķir vien divi punkti. Iespējams, Pipirs nožēlo, ka neatbrauca uz ralliju "Kurzeme" vai gada sākumā uz "Rally Liepāja-Ventspils", jo tur potenciāli nopelnītie punkti viņam sezonas beigās lieti noderētu.

Foto: Dace Janova, www.4rati.lv

R2 klase. 'Akadēmiķu spēļlaukums'


Foto: DELFI

Vientilta piedziņas R2 klase Latvijā ir pārvērtusies par vienas komandas - "OKartes Autosporta Akadēmijas" - "spēļlaukumu". Profesionāli izveidotajā, uzturētajā un vadītajā komandā startē jaunieši, kas tikai sper savus pirmos soļus rallijā - tiesības pievienoties zaļajai komandai jaunie autosportisti iegūst konkursa kārtībā, gada garumā parādot savu prasmi dažādās autosporta disciplīnās un beigās iegūstot pilnībā apmaksātu sezonu Latvijas rallija čempionātā.

Komandā ir trīs ekipāžas un, ņemot vērā pilotu vecumu, viegli var iedomāties, kāda savstarpējā konkurence un azarts valda starp puišiem. Kurš gan negribētu "izgriezt pogas"  Ralfam Sirmacim, pagājušā gada Latvijas čempionam! Bet tāpēc jau viņš ir čempions, ka labākais - šogad Ralfs piedalījās visos astoņos LRČ posmos un visos (!) tika pie ieskaites punktiem. Vēl jo vairāk - ekipāža Sirmacis/Kulšs uzvarēja piecos rallijos! Cienījamu konkurenci nu jau pieredzējušajam Sirmacim šogad sagādāja pagājušā gada atlases konkursa uzvarētājs Emīls Blūms, kurš pat uzvarēja vienā LRČ posmā un sezonas beigās saņems sudraba medaļu. Bronza tika trešajam "akadēmiķim" Kristapam Feldmanim, kurš īpaši progresēja sezonas otrajā pusē, kad tika pie pieredzējuša trenera un stūrmaņa vienā personā Arta Štrausa.

Iespējams, "Akadēmijas" dominanci būtu pārtraucis Nauris Bruņinieks, kuram izdevās uzvarēt LRČ izbraukuma posmā Igaunijā, taču divi izlaisti ralliji un viena izstāšanās liedza savākt punktus, lai pietiktu medaļai.

R4 klase. Starptautiskais 'tusiņš'


Foto: Krišs Karnītis

Tā sanācis, ka R4 klases automašīnas starp Latvijas braucējiem pagaidām nav tik iecienītas kā starp ārzemniekiem, kas ierodas startēt mūsu sacensībās, tāpēc šai klasē godalgoto trijniekā atkal nav neviena no pašmāju braucējiem. Tāda pat situācija bija pērn, kad šī klase pirmoreiz tika izcelta kā atsevišķa ieskaite.

Par Latvijas čempionu R4 klasē šogad kļuva Lietuvietis Roks Kvaraciejs ar stūrmani Mindaugu Čepuli, kuri ir labi zināmi mūsu rallija līdzjutējiem - Roks uz Latvijas sacensībām sāka braukt, vēl esot junioru vecumā un ar priekšpiedziņas "Renault". Nu viņš  ir "izaudzis" līdz jaudīgai pilnpiedziņas tehnikai un izcīnījis zeltu jau nopietnākā konkurencē.

Tomēr nav tā, ka Latvijas pārstāvji šajā klasē nav pārstāvēti godalgoto trijniekā - sudraba medaļas ieguvēja, Krievijas pilota Aleksandra Mihailova stūrmanis Normunds Kokins ir latvietis, bet bronzas medaļas ieguvējs Vasīlijs Grjazins, būdams Krievijas pārstāvis, joprojām brauc ar Latvijas licenci un formāli skaitās "mūsējais".

Foto: Dace Janova, www.4rati.lv

A+ klase. Svilis brauc kā 'sasvilis'


Foto: DELFI

Jēkabpilietim Mārtiņam Svilim šogad pietika pat ar sešiem no astoņiem posmiem, lai kļūtu par atkārtotu Latvijas čempionu A+ klasē - piecas uzvaras un viena otrā vieta deva viņam tādu punktu summu, ka sezonas pēdējo un pat priekšpēdējo ralliju Mārtiņš varēja izlaist. Starp citu, šosezon Svilis startēja ar jaunu stūrmani, Ivo Pūķi, kuram uzreiz sagādāja Latvijas čempiona titulu!

Uzvarot sezonas pēdējā posmā, rallijā "Latvija 2013", vicečempiona titulu sevv nodrošināja Aleksandrs Grīva/Jānis Veilands, bet bronza tika Jānim Bērīm Edgaram Čeporjus.

Šī ir klase Latvijas rallija čempionātā, kurā pēc statistikas ir visvairāk dalībnieku - 19 ekipāžas, taču lielākoties tās piedalījušās pa diviem trim rallijiem.


Foto: Dace Janova, www.4rati.lv

N4 klase. Stabilitāte atmaksājas ar zeltu!


Foto: DELFI

Savu Latvijas rallija čempiona zelta medaļu komplektu šogad papildināja Aivis Egle, kurš sezonas laikā savas klases vērtējumā tā arī neuzvarēja nevienā rallijā, taču arī zemāk par ceturto vietu nefinišēja, kamēr viņa konkurenti vai nu izstājās, vai nestartēja.<

Sezonas sākumā izskatījās, ka čempiona tituls šogad dosies uz Krieviju - vareni sezonu iesāka Aleksejs Lukjaņuks/Aleksejs Arnautovs, taču izstāšanās Lietuvas posmā un "Kurzemē" iedragāja viņu plānus... Maz ticams, ka ļoti ātrā, atraktīvā, bet attiecīgi arī uz riska robežas braucošā ekipāža cerēja uz bronzu, taču nekam vairāk ar viņu sakrātajiem punktiem nepietika.

Krievijas ekipāžas prombūtni sezonas nogalē savukārt pilnā mērā izmantoja Jānis Vorobjovs, kurš uzvarēja trijos pēdējos rallijos pēc kārtas un kopvērtējumā apsteidza Lukjaņuku par deviņiem punktiem. Tomēr trīs izstāšanās un viena septītā vieta lika Jānim no Elges atpalikt par 10 punktiem un samierināties ar sudrabu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!