Kopš Latvija ir iekļāvusies Eiropas rallija čempionātā (ERČ), tikpat regulāri kā Ziemassvētki pie mums ir arī seriāla vadības vizīte Rīgā pirms jaunās sezonas sākuma. Arī šogad Latvijā ar kolēģiem viesojās ERČ koordinators Žans-Pjērs Nikolā, kurš portālam "Delfi" sniedza ekskluzīvu interviju. Pāris stundas pēc sarunas uzzinājām, ka Nikolā kungs ir paaugstināts amatā par ERČ vadītāju.
Eiropas rallija čempionāts šogad pirmo gadu noritēja pēc jauna formāta - mazāk posmu, vienkāršota punktu sistēma. Bija vērts visu mainīt?
Bija! Šis gads bija ļoti interesants! Bija daudz cīņas trasē, un titulu beigu galā ieguva Jans Kopeckis, kurš ir ļoti jauks puisis.
Šogad kalendārā bija iekļauti 12 ralliji. OK, mēs apzināmies, ka Eiropā ir krīze, taču katrā posmā mums uz starta bija 50 līdz 80 ekipāžas. Čempionātam pievienojās daudz jaunu braucēju, bet, pateicoties "Eurosport", mēs varējām parādīt pasaulei Eiropas valstu skaistumu.
Vai bija kāds negaidīts pārsteigums?
Jā. Man bija pārsteigums vērot, ar kādu azartu piloti sacentās. Kreigs Brīns, kurš palika otrais čempionātā, un Braiens Bufjē, kurš ir jau nobriedis pilots, Montekarlo un Korsikas ralliju uzvarētājs - viņiem bija dzirksteles acīs! Jaunais franču pilots Lefebvrē, kurš debitēja Latvijas posmā, polis Kajetans Kajetanovičs - fantastiski aizrautīgi piloti!
Turklāt ir ļoti patīkami redzēt, kā piloti, kas iepriekš startējuši ERČ vai IRC, tagad ir iekļāvušies pasaules čempionātā (WRC) kā rūpnīcu komandu braucēji, piemēram, Tjerī Nevils un Juho Hanninens.
Vai jūs ERČ redzat kā WRC atbalsta seriālu?
Jā, ERČ var būt pēdējais solis pirms WRC. Jo piedalīties ERČ ir vienkārši, nav obligāti jāpiedalās visos posmos, mašīnas ir uz pusi lētākas,ralliji nav tik gari un ir patiešām laba skola.
Kādus jaunumus gatavojat jaunajai sezonai?
Saglabāsim 12 posmu apjomu, bet tie būs daudz labāk izvietoti kalendārā. Mēs gribam aizvadīt vienu posmu katru mēnesi vai vismaz ik pēc trim nedēļām, kas ir daudz ērtāk komandām.
Ir ieviesta jauna FIA homologācija, un ERČ ienāks daudz jaunu mašīnu, piemēram, "Ford Fiesta R5", "Peugeot 208 R5", vasarā "Citroen DS3 R5", nākamgad - "Škoda" ar R5 modeli. Katrs autoražotājs sagatavojis jaunu modeli, un es uzskatu, ka tas ir liels panākums.
Jaunums ir arī junioru ieskaite - par šo lietu man daudz zvanīja un prasīja. Septiņi posmi - asfalts, grants, sniegs, un pirmais rallijs pie jums, Latvijā.
Kāds jūsu skatījumā būtu ideāls Eiropas rallija čempionāts?
Es negribu, lai uzskata, ka es spodrinu jūsu spalvas, bet - Latvija, Raimonds Strokšs un viņa komanda ir piemērs visiem organizatoriem. Ja visi ERČ posma promouteri strādātu tā, kā latvieši, mēs būtu ļoti laimīgi. Tad čempionāts būtu vienkārši fantastisks!
Ko jūs sagaidāt no Latvijas posma nākamgad?
Vispirmām kārtām - sniegu un ledu! Jums ir jādara visu, kas jūsu spēkos (smejas). Pagājušogad viss bija fantastiski, taču tieši pirms rallija sākuma sākās atkusnis. Biju Latvijā divās rallija dienās, un es atkārtošos - pie jums ir skaistākie grants ātrumposmi pasaulē, taču ir vajadzīgs sals un sniegs!
Cik cieši jūs sadarbojaties ar nacionālajām Autosporta federācijām?
Mums ir daži kontakti, taču vairāk strādājam ar vietējiem promouteriem, kuriem savukārt ir ciešs kontakts ar attiecīgās valsts federāciju.
Cik svarīga ir rallija popularitāte valstī, kurai jūs nolemjat piešķirt ERČ posmu?
Ļoti svarīga! Jo mums ir vajadzīgi ne tikai tie piloti, kas regulāri startē ERČ. Es pietiekami ilgu laiku esmu šajā biznesā un zinu - rallijā tikai 10% no dalībniekiem ir oficiālie čempionāta braucēji, 10 līdz 20% ir spēcīgas privātās komandas, bet pārējie 70 - 80% ir vietējie piloti. Bez šīm vietējām ekipāžām rallijs nevar notikt! Mums ir ļoti svarīgi, lai cilvēki nāk uz ralliju.