Ceturtdien ar Montekarlo ralliju ir sācies šāgada pasaules rallija čempionāts (WRC), un pirmā sacensību diena ir atnesusi vairākus pārsteigumus - pēc sešiem ātrumposmiem līdera godā ir francūzis Braiens Bufjē, kurš šai pozīcijā nomainīja poli Robertu Kubicu (abi - "M-Sport"), bet jaunais un daudzsološais beļģis Tjerī Nevils "Hyundai" komandas debijas ātrumposmā pamanījās avarēt, nolaužot elektrības stabu.
Roberts Kubica, startējot kā desmitais, pirmajā ātrumposmā, kurā sniga slapjš sniegs, uzrādīja ātrāko rezultātu, kļūstot par šīs WRC sezonas pirmo kopvērtējuma līderi. Otru drāmu sagādāja Tjerī Nevils, kurš jau pirmā ātrumposma sestajā kilometrā piedzīvoja avāriju. Pagājušā gada pasaules čempions Sebastjens Ožjērs ("Volkswagen"), kurš trasi veica pirmais, atzina, ka rallija sākums esot bijis smags. "Ceļš viss sniegā, man "slick" riepas, nenormāli apstākļi", tādi bija čempiona vārdi pēc pirmā "dopa".
Kubica līderpozīciju noturēja vēl vienu ātrumposmu, tad viņu apsteidza pagājušā gada Eiropas vicečempions Braiens Bufjē, bet otrajā vietā izvirzījās jaunais "Citroen" rūpnīcas komandas "ieguvums" - Kriss Mīke. Viņu panākuma iemesls - pareizā riepu izvēle, kas Montekarlo rallijā ir īstā veiksmes atslēga. Bufjē, Mīke, Dani Sordo ("Hyundai") un Elfins Evanss ("M-Sport") izvēlējās pa diagonāli asfalta un ziemas riepas un uzreiz nokļuva rallija vadībā.
Dienas turpinājumā pie ātrumposma uzvarām vēl tika Jari-Mati Latvala ("Volkswagen") Ožjērs, taču Bufjē iegūtais pārsvars dienas pirmajā pusē bija pietiekams, lai noturētu līderpozīciju līdz dienas beigām.
Izstājušos ekipāžu sarakstā līdzās Nevilam ir arī franču vecmeistars Fransuā Delekūrs, kurš arī nepabeidza pirmo ātrumposmu, un Dani Sordo, kura auto apstājās pārbraucienā uz piekto ātrumposmu un vairs nebija kustināms. Līdz ar to "Hyundai" rūpnīcas komandai ilgi gaidītā WRC debija izvērtās ļoti neveiksmīga, ar abu ekipāžu izstāšanos. "Rally2" noteikumi, kas ekipāžām atļauj atgriezties sacensībās, ja mašīna ir saremontējama, Montakarlo nav spēkā.
Montekarlo rallija kopvertējuma pēc sešiem ātrumposmiem: