Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) Standartautomobiļu komisijas (SAK) padome veikusi izmaiņas minirallija kausa izcīņas tehniskajos nosacījumos lieljaudas automašīnām, tādā veidā uzlabojot sacensību norises un sportistu drošību.
LAF SAK padome nolēmusi ierobežot 4WD+ klases lieljaudas automašīnu jaudu, ieviešot 30 milimetru restriktorus turbo automašīnām. Jaudas ierobežošana ir nepieciešama, lai uzlabotu sacensību dalībnieku drošību. Citu klašu automašīnu sagatavošanas nosacījumi netiek mainīti.
"Šis ir 4WD+ klasei sāpīgs solis, taču Latvijas autosportā drošībai vienmēr jābūt pirmajā vietā. Pērn, veidojot miniralliju, mūsu prioritāte bija izveidot seriālu, kas ļautu jauniem dalībniekiem spert pirmos soļus rallija sacensību virzienā, iepazīstot ne tikai ātru braukšanu, bet arī rallija nianses, pilota un stūrmaņa sadarbību. Līdz ar to lieljaudas automašīnu iekļaušana šajā projektā jau sākotnēji padomes iekšienē izraisīja diskusijas. Izvērtējot pirmās minirallija sacensības, LAF SAK nonākusi pie secinājuma, ka lieljaudas automašīnas šajā tautas sporta veidā nepieciešams ierobežot," skaidro komisijas vadītājs Juris Mūrnieks. "Skaidrs, ka lēmums nebūs populārs 4WD+ klases sportistu vidū, taču uzskatām, ka drošība ir vissvarīgākais mūsu sporta veidā."
"Strādāsim kopīgi arī ar sacensību organizatoriem, izvērtējot iespējamos minirallija braucēju riskus un, protams, tos pēc iespējas mazinot," norāda LAF SAK vadītājs Juris Mūrnieks. "Kopumā esam gandarīti, ka minirallija ideja strādā. Pirmās sacensības autosportā ievedušas daudzus jaunus interesentus, kas nozīmē, ka unikālais minirallija projekts ir nepieciešams!"