Šā gada "Rally Talsi" iekļauta īpaša dalībnieku klase "Youngtimer", kurā startēs ekipāžas ar pagājušā gadsimta klasiskajiem, 60. - 80. gadu, automobiļiem, informē sacensību rīkotāji.
Latvijas Antīko automobiļu kluba rīkotajam "Youngtimer Rally Talsi", kura maršruts 17. maijā vedīs pa "Rally Talsi" ātrumposmiem, pieteikušās 18 ekipāžas, kas ātrumposmos dosies aptuveni stundu un 45 minūtes pirms rallija sporta automašīnām.
"Youngtimer" ir klasiski automobiļi, kas ražoti 20. gadsimta 60-tajos līdz 80-tajos gados. Šīs kategorijas spēkrati savulaik iezīmēja jaunu ēru pasaules autobūvē; laiku, kad automobilis kļūst demokrātisks un pieejams ikvienam, tanī pat laikā saglabājot savu ekskluzivitāti un stilu.
"Zīmīga sakritība – "Youngtimer Rally" šogad atgriežas mājās, jo pirms diviem gadiem tieši Talsos tika sarīkots pirmais "Youngtimer" definīcijai atbilstošu spēkratu pasākums, kas aizsāka jau plašāku kustību visā Latvijā," stāsta Latvijas Antīko automobiļu kluba (LAAK) pārstāvis un Youngtimer Rally rīkotājs Valts Ceplevičs. "Atšķirībā no citiem LAAK pasākumiem YRT būs sportiskāks, ar rallija elementiem, kurā redzēsim ekipāžas no Latvijas, Igaunijas un Krievijas, kuru ar trim ekipāžām pārstāvēs klubs "GorkyClassic". Būs retāk redzēti auto, piemēram, 1984. gada "Porsche 944" un 1985. gada "Mercedes 190E Cosworth". Tāpat būs arī tādi leģendāri modeļi kā "SAAB 96" un "SAAB 99", "Opel Manta" un "Opel Ascona"."
"Youngtimer Rally Talsi" (YRT) iekļauti sinhronās regularitātes braucieni pa slēgtu trasi, kopumā trīs posmi, katrs no tiem četru līdz septiņu kilometru garumā, kas būs jāveic divas reizes. Katrs posms būs jāveic ar noteiktu ātrumu, un jebkura kontrollaika apsteidze vai kavējums tiks skaitīts kā zaudēts laiks. Jo precīzāk dalībnieki veiks noteikto posmu, jo mazākas būs zaudētās sekundes un augstāka vieta kopvērtējumā.
Katrā no posmiem būs divas laika kontroles – viena finišā, otra – slēptā vietā posmā, tādējādi motivējot dalībniekus visu posmu veikt ar noteikto ātrumu. Veicot posmu pirmo reizi, dalībnieku rezultāts tiks pielīdzināts leģendā noteiktajam vidējam ātrumam posmā. Savukārt otrajā reizē, dalībniekiem jau būs jābrauc tik pat ātri, kā pašu uzrādītais laiks pirmajā reizē.
"Pats savus augstākos sasniegumus rallijā esmu sasniedzis ar 1983. gada "Audi 80 Quattro", tāpēc no personīgās pieredzes varu teikt un iedrošināt citus, lai cik seni šie spēkrati izskatās, tie visi ir daļa no rallija vēstures un tajos vēl mīt sportiskais gars," saka "Rally Talsi" rīkotāja "RA EVENTS" direktors Raimonds Strokšs.
Bez "Youngtimer" spēkratiem "Rally Talsi" skatītāji varēs vērot kā ātrumposmos dodas arī vēsturisko automobiļu regularitātes rallija dalībnieki, kuri startēs ar automašīnām, kas ražotas līdz 1984. gadam.