FIA Eiropas autokrosa čempionāta otrajā posmā, kas sporta kompleksā "Mūsa" norisināsies 24. un 25. maijā, pieteikušies 108 dalībnieki, informē Latvijas Auomobiļu federācija (LAF).
Visās četrās Eiropas čempionāta ieskaites klasēs startēs arī Latvijas sportisti, bet īpašu līdzjutēju interesi izraisījušajā nacionālajā salonautomašīnu klasē par uzvaru spēkosies 21 dalībnieks.
Visvairāk dalībnieku pieteikušies "SuperBuggy" klasē - 28, to skaitā arī divi Latvijas sportisti Ervins Grencis un Juris Kuļikovskis. Uz Bauskas trasi gatavojas doties visi spēcīgākie šīs klases braucēji – no pagājušā gada vadošajiem 17 sportistiem uz starta būs 15, tajā skaitā medaļnieki vācieši Bernds Štūbe un Andre Hinenkamps, kā arī čehs Ladislavs Hanāks.
"SuperBuggy" klase ir pilnpiedziņas bagiji ar motora darba tilpumu līdz 4000 kubikcentimetriem.
"Buggy 1600" klasē saņemti 25 pieteikumi, no kuriem astoņi būs pērnā gada vadošā desmitnieka braucēji, to vidū Eiropas čempions ungārs Kristians Žabo un bronzas medaļnieks Mihaels Budlmaijers. Latviju šajā klasē pārstāvēs Andris Kuļikovskis, Māris Līcis un Jānis Ščerbickis.
Šogad vērojams lielisks progress FIA Eiropas čempionāta salonautomašīnu "TouringAX" klasē – "Mūsas" cīņām pieteicies 21 dalībnieks, turklāt trīs no viņiem ir Latvijas sportisti – Agris Brediks, Aldis Zēbergs un Lauris Unāms. Pēdējo reizi Eiropas autokrosa čempionāta salonautomašīnu klasē trīs vai vairāk dalībnieku no Latvijas piedalījās 2003. gadā, kad sezonas laikā Eiropas trases vagoja Zēbergs, Jānis Kļaviņš un Gints Bujāns.
Šogad Latvijas līdzjutējiem aktuāla kļuvusi arī Eiropas kausa izcīņas klase "JuniorBuggy", kurā debijas sacīksti "Mūsā" plāno aizvadīt 12 gadus vecais Justs Grencis. Lai gan jaunais valmierietis pirms gaidāmās debijas cītīgi trenējas, darba vēl daudz, lai varētu konkurēt ar klases līderiem, kuriem jau ir pāris gadu pieredze šajā seriālā.
"JuniorBuggy klasē startē sportisti vecumā no 13 līdz 21 gadam, ar pilnpiedziņas bagijiem, kuru motora darba tilpumu ir līdz 600 cm3.
Nacionālā klase pulcēs 21 dalībnieku, lielākoties Latvijas autokrosa čempionāta braucējus. Taču bez mūsu nacionālā seriāla 1600 un "2000 Super" klases sportistiem cīņā dosies arī Lietuvas un Igaunijas braucēji.
Katrā Eiropas autokrosa čempionāta posmā rīkotāji Eiropas cīņām var pievienot kādu satelītklasi, un sporta komplekss "Mūsa" nolēmis iepriecināt skatītājus ar 1600 un 2000 Super klases dalībnieku principiālajām cīņām. Ierindā ir lielākā daļa spēcīgāko braucēju – pērnā gada Latvijas čempionāta "2000 Super" klases labāko piecinieks (Jānis Miščenko, Ritvars Zobens, Ainārs Kenigsbergs, Normunds Krūze, Ilmārs Jurāns), šā gada Latvijas un Baltijas čempionāta līderi Juris Spīķis un Rihards Dainis un daudzi citi.