Neskatoties uz diviem atceltiem ātrumposmiem un plašu kritiku kā no sportistiem, tā skatītājiem, pasaules rallija čempionāta (WRC) posma "LOTOS 71th Rally Poland" Lietuvas puses sacīkstes rīkotāji uzskata, ka ar sacensībām viss bijis kārtībā.
Lietuvas rīkotāju "Všį Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje" izpilddirektors Aļģis Poteļūns noraida kritiku un apgalvo, ka Lietuvas debija WRC bijusi veiksmīga.
"No Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) un Polijas pārstāvjiem esam saņēmuši atzinību, ka viss noritējis teicami," intervijā portālam "delfi.lt" izteicies Poteļūns. "Mēs runājām ar FIA novērotājiem Karlosu Barbosu un Mišelu Mutonu, un viņi atzina, ka viss esot bijis kārtībā. Es paļaujos uz faktiem, nevis uz to, ko kāds ir uzrakstījis vai pateicis medijos."
"Rallijs notika, ekipāžas veica nepieciešamo kilometrāžu," norāda organizators. "Kāpēc jūs nerakstāt par to, kas notika Polijā un citur? Es esmu apmeklējis rallijus Portugālē, Polijā, un nekur brīnumi nenotiek."
Kā ziņojām, vēl pirms rallija tika paziņots, ka ilgstošā lietus un sekojošo ceļa apstākļu dēļ tiek saīsināts Lietuvas puses garākais ātrumposms, bet sacensību laikā kļuva skaidrs, ka arī saīsināto lietuviešu trasi nebūs iespējams veikt - jau pēc pirmā izbrauciena uz ceļa parādījās tik dziļas risas, ka tika pieņemts lēmums drošības apsvērumu dēļ otrreiz šos ātrumposmus neizmantot.
"Tā vien šķiet, ka kāds dara visu, lai mūsu sporta veids izskatītos stulbi," pēc dienas Lietuvā izteicās "Citroen" komandas pilots Kriss Mīke. "Pati par sevi ideja par Lietuvas iekļaušanu trasē ir laba, taču kāds aizmirsis paskatīties ātrumposmus. Šodien bija pilnīgi izniekota diena. Mēs braucām 600 kilometrus pārbraucienu un 58 kilometrus ātrumposmos, no kuriem 30 kilometri bija pilnīgi bezjēdzīgi."
"Kāds te nedomā ar galvu," piebilda Mīke. "Nevar vienkārši pateikt - ok, izmantosim šo ceļu ātrumposmam - nepārbaudot, kāds tas ir. Jūs redzējāt fotogrāfijas - vietām risas bija vairāk kā pusmetru dziļas! Pa tādu ceļu var tikai ar traktoru izbraukt!"
Ātrumposmu ceļu izvēli organizatori nekomentē.
Sarežģījumi bijuši arī ar skatītājiem, kas ļoti kuplā skaitā apmeklēja Lietuvas ātrumposmus, bet arī šīs problēmas organizatori noraida. "Mēs nevaram ik pēc 100 metriem pie trases nolikt apsargu," saka Poteļūns. "Galvenais ir sportistu drošība, bet skatītājiem ir jāzina, kur stāvēt trases malā. Protams, drošība ir pirmajā vietā, bet mēs nevaram izveidot dzīvo sētu no apsargiem skatītāju dēļ."
Uz pārmetumu, ka skatītāji netika informēti par ātrumposmu atcelšanu, organizatori atbildēja, ka trasi esot veikusi drošības automašīna ar ieslēgtiem gaismas signāliem un displeju, vēstot, ka posms atcelts. "Mēs taču nevaram braukt pa trasi un skaļruņos kliegt, ka posms atcelts," saka Poteļūns.
Pēc Poteļūna teiktā, Lietuvas ātrumposmu izveide un sacensību norise izmaksājusi vairāk kā pusmiljonu litu (146 tūkstoši eiro).
Lietuvas Automobiļu sporta federācija (LAFF) trešdien sasaukusi preses konferenci par Polijas WRC posmu, no komentāriem pirms tās atsakoties.