Latvijas autosportists Reinis Nitišs ("Oslbergs MSE") ir devies uz Zviedrijas pilsētu Holji, kur notiks pasaules rallijkrosa čempionāta piektais posms.
Šajā posmā prestižajā "Supercar" klasē sacentīsies līdz šim lielākais dalībnieku skaits – 42 autosportisti. Turklāt šī būs mājas sacīkste Nitiša pārstēvētajai komandai "Olsbergs MSE", kura bāzējas Zviedrijā, bet portāls "Delfi" no šīm sacensībām nodrošinās teksta tiešraidi !
18 gadus jaunais jēkabpilietis uz Zviedriju dodas kā čempionāta kopvērtējuma līderis. Latvietis pirmajos četros posmos izcīnījis vienu uzvaru, divas trešās vietas un vienreiz sacensības noslēdzis septītajā vietā, kas kopsummā dod 96 punktus un ļauj atrasties pasaules čempionāta līderpozīcijā. Otrajā vietā atrodas Nitiša komandas biedrs Andreaas Bakerūds, kurš ir sakrājis 82 punktus. Savukārt trešajā vietā ar 80 punktiem atrodas 2003. gada pasaules rallija čempions Peters Solbergs.
Pasaules čempionāta piektais posms risināsies 1210 metrus garajā Holjes trasē (60% - asfalts, 40% - grunts), un šis būs otrais starts trīs nedēļu ilgajā rallijkrosa sacensību maratonā - jau nākamās nedēļas nogalē Nitišam paredzēts nākamais starts Beļģijā.
Brīvdienās paredzētās sacensības būs arī noslēdzošais neoficiāli iesauktās Skandināvijas tūres posms, kurā iekļautas sacensības Norvēģijā, Somijā un Zviedrijā. "Šīs trīs Skandināvijas trases ir diezgan līdzīgas viena otrai – tās ir tehniski sarežģītas, ar pozitīviem un negatīviem līkumiem, ar izteiktu trases reljefu, kas ved gan augšup, gan lejup no kalna, un tramplīniem. Atšķirīgais elements ir ātrums, ar kādu jāizbrauc katrs aplis – ja Norvēģijas trase ir vislēnākā, tad Somija jau ir nedaudz ātrāka, bet Zviedrija - vēl ātrāka. Zviedrijā garākajā taisnē jābrauc ar sesto pārnesumu un 170 km/h lielu ātrumu," pirms posma Zviedrijā atklāj Nitišs.
"Zviedrijas trasē ir ātri līkumi, sānslīdes un tramplīni, no kuriem pirmais ir jau starta/finiša taisnē. Arī šoreiz pirmajā līkumā būs sīva spēkošanās, jo "Joker" aplis ir izveidots pie trases otrā līkuma, tas ir ar ātru ieeju, pārejot lēnā S-veida līkumā tā izskaņā. Kļūdoties, šeit iespējams zaudēt daudz laika," stāsta Reinis . "Jāpiemin trases beigas ar tehniski sarežģītu sekciju, tajā pats vēl nejūtos ērti. Tomēr trasē esam veikuši testus un sestdien brauksim arī treniņbraucienus, tāpēc ceru, ka izdosies arī šo līkumu atrisināt, lai varētu cīnīties par augstākajām vietām posma kopvērtējumā."
"Redzamākā atšķirība no citiem sezonas posmiem – Holjes trase veicama pretēji pulksteņrādītāja virzienam. Iespējams, citkārt es par to būtu pirms sacensībām ļoti piedomājis, taču, startējot pasaules čempionātā, tam vairs neatliek laika – visos posmos iespējams izcīnīt 30 punktus, un visos posmos cenšos nobraukt pēc iespējas labāk, neatkarīgi no tā, cik ļoti man konkrētā trase pašam patiktu," stāsta Reinis Nitišs.