Australia F1 GP Auto Racing.JPEG-0efa9
Foto: AP/Scanpix

Tā jau mēdz teikt, ka nav glīti skaitīt naudu svešā kabatā, tomēr interesanti uzzināt, ar kādu summu ir novērtēts tas darbs un risks, ko uzņemas F-1 čempionāta piloti.

"Business Book GP2014" pētījums liecina, ka F-1 braucēju atlgojuma apjoms ir tikpat dramatiski atšķirīgs kā algas sociāli nevienlīdzīgajā Latvijā, pat vienas komandas ietvaros.

Samaksas līderi ir spānis Fernando Alonso ("Ferrari"), viņa komandas biedrs Kimi Raikonens un Sebastjans Fetels ("Red Bull"), kuri šosezon nopelnīs pa 22 miljoniem eiro katrs. Alonso saņems par diviem miljoniem vairāk kā pērn, Raikonens - par 19, bet Fetels - par 10 miljoniem vairāk.

Interesanti, ka Fetela komandas biedrs Daniels Rikjardo, kurš šosezon uzvarējis divās sacīkstēs, algā saņems vien 750 tūkstošus eiro, tikpat, cik "Toro Rosso" augstāk apmaksātais pilots Žans-Ēriks Verņjē. Ja rēķina pēc šābrīža F-1 kopvērtējuma, Rikjardo par katru līdz šim nopelnīto kopvērtējuma punktu saņemtu 5725 eiro, kamēr Fetels - 250 tūkstošus.

Lūiss Hamiltons, kurš ar "Mercedes" F-1 komandu runā par jaunu 70 miljonus eiro vērtu līgumu, šosezon algā saņems 20 miljonus, par astoņiem vairāk nekā paša komandas biedrs Niko Rosbergs, kurš ir čempionāta kopvērtējuma līderis.

Saraksta otrā galā ir brazīlietis Felipe Masa ("Williams") un Niko Hulkenbergs ("Force India") ar četru miljonu aldziņu. Vācieša komandas biedrs Serhio Peress šosezon "Force India" saņem pat divreiz vairāk nekā tad, kad pārstāvēja "McLaren" - trīs miljonus eiro. Tādu pat algu saņem arī abi "Lotus" piloti Romēns Grožāns un Pastors Maldonado.

F-1 debitants Kevins Magnusens ("McLaren") šogad algā saņems vienu miljonu eiro, tikpat arī otrs "Williams" pilots Valteri Botass, kuram dubults pieaugums - pērn viņš saņēma vien 400 tūkstošus eiro.

Žils Bjanki ("Marussia") šosezon nopelnīs pusmiljonu eiro, Estebans Gutjeress ("Sauber") - 400 tūkstošus, bet "Toro Rosso" jaunais krievu talants - 250 tūkstošus eiro. Makss Čiltons ("Marussia") algā saņems 200 tūkstošus eiro, kamēr abi "Caterham" piloti, japānis Kamui Kobajaši un Markuss Eriksons - nieka 150 tūkstošus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!