BaTCC 2010
Foto: DELFI
Sākot ar 2015.gadu, Baltijas autošosejas čempionātā (BaTCC) tiek plānotas būtiskas izmaiņas, jo sacīkšu seriālam, kura laikā notiks arī Latvijas autošosejas čempionāts, turpmāk būs viens organizators, informēja sacīkšu organizators Andis Meilands.

Kopumā čempionātā plānoti pieci posmi, kas norisināsies Rīgā, Pērnavā un Kauņā. Būtiskas izmaiņas skars esošās klases, kā arī plānota jaunu klašu izveide.

Līdz šim katram BaTCC posmam katrā no Baltijas valstīm ir bijis savs organizators. Sākot ar 2015.gadu, sacīkšu seriāla organizēšana pāries "Venta Event" organizācijas rokās, padarot sacīkstes kvalitatīvākas un saprotamākas gan dalībniekiem, gan skatītājiem. Paredzēts, ka trīs no čempionāta posmiem norisināsies Rīgā, viens Pērnavā un viens Kauņā.

"Līdz šim lielākā problēma ir bijusi lielā organizatoru daudzveidība. Katram posmam ir cits organizators, līdz ar to rodas problēmas ar savstarpējo vienošanos gan par norises laikiem, gan tehniskajiem noteikumiem. Mēs vēlamies, lai Baltijas seriālam ir viens organizators, kā tas ir līdzīgām sacīkstēm citur pasaulē. Tikai šādā veidā ir iespējams nodrošināt sacīkšu kvalitāti un tālāku attīstību,'' citēts "Venta Event" pārstāvis Andis Meilands.

Šobrīd BaTCC čempionātā ir divas klases ("Kumho Challenge" un "Baltic Open"), taču ar nākamo gadu plānots ieskaites klases palielināt līdz četrām. Klašu ietvaros tiks veiktas atsevišķas izmaiņas tehniskajos noteikumos. Tāpat kā līdz šim, reizē ar Baltijas čempionāta sacīkstēm atsevišķos posmos norisināsies arī nacionālo čempionātu sacīkstes.

Izmaiņas Latvijas čempionātā skars Nacionālo klasi, kas 2015.gadā svinēs desmito pastāvēšanas gadskārtu. Lai padarītu cīņas šajā klasē interesantākas, paredzēts, ka divu litru motoram varēs būt brīvs vārstu skaits. Šādas izmaiņas dos iespēju jūtami samazināt dzinēju būvēšanas izmaksas. Tiks paaugstināts arī minimālais automobiļa svars par 150 kilogramiem, ja tam ir 24 vārstu motors, vai par 75 kilogramiem, ja tam ir 16 vārstu motors.

Baltijas un Latvijas čempionātu līdzšinējā "Kumho Challenge" ieskaites klase turpmāk dalīsies divās - "Kumho Challenge" Nacionālajā klasē un "Kumho Challenge Super1600" klasē. Lai cīņa arī turpmāk būtu līdzvērtīga, automobiļi abās klasēs drīkstēs braukt tikai ar viena veida (mono) riepām. Abām klasēm līdzšinējās kvalifikācijas vietā paredzēta starta vietas izloze un, tāpat kā Latvijas ieskaites Nacionālajai klasei, tiks ieviesta handikapa svaru sistēma. Abu klašu braucēji tiks laisti trasē kopā ar Nacionālo klasi.

BaTCC čempionātā tiks mainīti arī noteikumi, kas paredz uzvarētāja noteikšanu. Tiek plānots ieviest izmaiņas, izveidojot godīgāku vērtēšanas sistēmu.

Vēl viens no jaunumiem, kas papildinās nākamajā gadā gaidāmās izmaiņas Baltijas čempionātā, ir pilnīgi jaunas klases izveide, kāda līdz šim Baltijā nav bijusi, - "Legends Trophy". Šajā klasē sacentīsies pilnīgi vienādas automašīnas, kuras darbina motocikla motors. "Legends" ir automašīnas, kas īpaši būvētas autošosejas sacīkstēm un sver vien nepilnus 600 kilogramus, attīstot aptuveni 130 zirgspēku lielu jaudu. Automašīnu virsbūve ir maza versija no trīsdesmito gadu amerikāņu automašīnām, kas padara tās īpaši iecienītas skatītāju vidū.

""Legends" automašīnu sacīkstes ir ļoti populāras tādās Eiropas valstīs kā Spānija, Francija, Itālija, Anglija, Īrija un Somija. Vēl nesen Biķernieku trasē "Riga Summer Race" sacensību laikā bija iespējams vērot šo automašīnu paraugdemonstrējumus. Šādas klases izveide ir pilnīgs jaunums Baltijas autošosejas vēsturē, un padarīs sacīkstes vēl interesantākas un skatāmākas," sola Meilans.

Četros no pieciem Baltijas autošosejas čempionāta posmiem norisināsies arī Baltijas čempionāta izturības sacīkstes (BEC), kas šobrīd zināmas kā "555 kilometru" sacīkstes.

BaTCC norisinās kopš 1997.gada.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!