Latvijas rallija komandas "ASRT" ekipāža Mārcis Ķenavs/Ričards Vīksna uzvarējuši savās pirmajās asfalta sacensībās, triumfējot Gandijas rallijsprintā Valensijā, informē komanda.
Aizvadītajā nedēļas nogalē Mārcis Ķenavs ("Mitsubishi Lancer EvoX") startēja Valensijas reģionālajās rallijsprinta sacensībās. Šajā posmā uz starta izgāja vairāk nekā 70 ekipāžas, kurām bija jāveic septiņi ātrumposmi 89 kilometru garumā. Ķenavam ar stūrmani Ričardu Vīksnu tika piešķirts otrais starta numurs.
Pirms rallija gan Mārcis, gan komanda atzina, ka uzdevums ir pēc iespējas labāk sagatavoties gaidāmajam Spānijas rallija čempionāta posmam, kurā konkurence solās būt ļoti sīva. Ņemot vērā, ka šis bija Ķenava pirmais asfalta rallijs karjerā, mērķis bija gūt pieredzi un sasniegt finišu. Pirms rallija Ķenavs un ASRT rallija komanda Spānijā veica treniņus un testa braucienus, kuros daudz tika strādāts gan pie mašīnas regulējumiem, gan trajektorijām.
"Braukšana un stenogrammas pierakstīšana šajos ceļos ir pavisam citādāka nekā uz grants. Ja sākumā, kad iepazinos ar šiem asfalta ceļiem, likās, ka esmu lielās sprukās, tad pēc testiem un trenera ieteikumiem jau jūtos komfortabli un sāka jau patikt," atzina "ASRT" komandas pilots.
Jau pirmajā ātrumposmā Ķenavs ar savu braukšanu un ātrumu pārsteidza ļoti daudzus, jo 15 kilometrus garajā posmā tuvākais sekotājs, Santjago Karnikers ("Ford Fiesta R5") tika apsteigts par 17,4 sekundēm. Arī nākamajā posmā ātrākais bija Ķenavs, kurš pēc diviem ātrumposmiem otrās vietas ieguvēju apsteidza jau par 32 sekundēm.
Pēc servisa parka nākamajos trijos posmos atkal nepārspēti palika Ķenavs ar Vīksnu, kuri pirms pēdējiem diviem ātrumposmiem pār otrās vietas ieguvēju jau bija iekrājuši 49 sekunžu pārsvaru. Rallija beigās Ķenavs pamainīja mašīnas regulējumus, kas nedeva vēlamo rezultātu, tāpēc posmā tika uzrādīts otrais ātrākais rezultāts, taču, beidzoties rallijam, Ķenavs bija pārliecinoši pirmais. Otrajā vietā finišēja Karnikers (+42,8 sek.), bet trešais – Havjers Polidura ("Ford Fiesta R5"), kurš no Mārča atpalika trīs minūtes un 45 sekundes.
"Konkurenti bija nelielā šokā, ka jau pašā sākumā esam tik daudz priekšā," saka Mārcis Ķenavs. "Visa rallija laikā regulējām mašīnu. Pētījām, kā tā vadās un kā dilst riepas. Uz pēdējiem posmiem mašīnu bijām noregulējuši ne uz pareizo pusi, kas nedeva vēlamo rezultātu, taču arī konkurenti jau bija ieskrējušies un brauca ļoti ātri. Iespējams, rezultāts ir pat pārāk labs, taču izpildījām un uzklausījām visus padomus, un tas deva vēlamo rezultātu."
Mārcis atzina, ka pēc finiša konkurentiem esot bijusi liela interese par ASRT komandas automašīnu. "Pēc finiša tehniskajā pārbaudē viņi nāca un skatījās, svēra mašīnu, mērija turbīnas restriktoru, vai tiešām mūsu mašīna ir N grupas."
Komandas un Mārča plānos tagad ir Spānijas nacionālā rallija čempionāta posms, kas, pēc vietējo teiktā, dēļ mainīgajiem laikapstākļiem ir grūtākais rallijs visā čempionātā.