Pēc Pirmās formulas (F-1) pilota Žila Bjanki piedzīvotās smagās avārijas čempionāta vadība saskarsies ar jauniem izaicinājumiem uzlabot drošību.
Kā zināms, svētdien notikušajā Japānas "Grand Prix" izcīņā "Marussia" komandas pilots guva smagas traumas, kad sāniski ietriecās evakuācijas transportā, kas atradās drošības zonā, lai prom no trases nogādātu avarējušā Adriana Zutila formulu.
Pēc sacensībām kā primārais organizatoriem tiek jautāts, kāpēc Zutila mašīnu pārvietojošais transports atradās bīstamā vietā, kaut turpinājās sacensības. Tāpat viņi tiek vainoti par sarkano karogu neizkāršanu un sacensību nepārtraukšanu jau pēc Zutila avārijas, kad atkal bija ievērojami pastiprinājies lietus.
Tāpat "Grand Prix" posma norises grafikā netika veiktas izmaiņas, kaut trasei svētdien tuvojās taifūns.
Trīskārtējie pasaules čempioni Džekijs Stjuarts un Nikijs Lauda, kuri paši karjeru laikā cieta dzīvību apdraudošās avārijās, un kādreizējais Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidents Makss Moslijs norādījuši, ka visi drošības pasākumi tika veikti godam, tāpēc organizatorus vainot nav iespējams. Moslijs aizvadīto avāriju raksturojis kā "neveiklu" (angliski - "freak") un intervijā "Sky Sports" izteicies, ka nevienu iesaistīto nevar vainot.
Arī iepriekš Japānas "Grand Prix" norises laikos bijuši slikti laikapstākļi. 1976.gadā sezonas noslēdzošajā posmā šajā valstī ļoti nelabvēlīgos laikapstākļos Lauda brīvprātīgi izstājās no sacīkstes pēc diviem apļiem, kas čempiona titulu deva Džeimsam Hantam, sakot, ka "mana dzīvība ir svarīgāka par titulu".
Tomēr svētdien sacensību organizatori izvēlējās ignorēt aicinājumus mainīt grafiku un braucienu sākt agrāk, tāpēc sacensības noslēdzās jau pustumsā.
Kā izteicies "Red Bull" komandas braucējs Daniels Rikjardo, notikušo vajag izpētīt, lai turpmāk šādi atgadījumi neatkārtotos. Tikmēr "Force India" pilots Serhio Peress uzsvēris, ka sacīkšu organizācija nav ritējusi pareizi, "tomēr nekad nevar zināt, kas var notikt sacensību laikā".
Savukārt kādreizējais F-1 pasaules čempions Žaks Vilnēvs kritizējis situāciju, ka pēc Zutila avārijas nav izbraukusi drošības mašīna.
"Ir jāmaina drošības mašīnas laišanas principi - laikā, kad es piedalījos sacensībās, vienmēr teicu, lai avārijas gadījumā trasē dodas palīgi. Šeit nav vietas citām idejām. Ja formula avarē - trasē dodas drošības mašīna," teic kanādietis.
Nāves gadījumi F-1 nav piedzīvoti kopš 1994.gada, kad vienā nedēļas nogalē Imolas trasē dzīvības zaudēja austrietis Rolands Racenbergers un slavenais brazīlietis Airtons Senna.
Posma laikā pirms vairākiem gadiem smagu galvas traumu guva Felipe Masa, savukārt treniņu laikā pie tādas tika spāņu testpilote Marija de Viljota, kas vēlāk izraisīja viņas nāvi.
Lai gan divdesmit gadu laikā mašīnu drošība ir krietni palielinājusies, šādi negadījumi pierāda, ka pilotu galvas joprojām nav aizsargātas, tāpēc tiek uzdoti jautājumi, kāpēc mašīnām joprojām ir atvērtie kokpiti.
Kā ziņots, svētdienas Japānas "Grand Prix" sacīkstes tika pārtrauktas pēc notikumiem lietainās trases 44.aplī - pēc vācieša Adriana Zutila ("Sauber") ietriekšanās drošības nožogojumā tajā pašā vietā mazliet vēlāk avāriju piedzīvoja Bjanki, kurš sāniski ietriecās evakuācijas transportā, kas atradās drošības zonā, lai prom no trases nogādātu avarējušo Zutila formulu.
Pirmdien pavēstīts, ka sportists atrodas "kritiskā, taču stabilā stāvoklī".
Pēc notikušā sportists bezsamaņā ar ātrās palīdzības mašīnu tika nogādāts slimnīcā, kur konstatēta smaga galvas trauma. Svētdien viņam tika veikta trīs stundas ilga operācija, bet šobrīd viņš atrodas kritiskā, taču stabilā stāvoklī, oficiāli apstiprinājusi FIA.
Mie pilsētas slimnīcā ieradušies francūža vecāki, kuri atteikušies runāt ar žurnālistiem. Turpmāk informācija par Bjanki veselības stāvokli netiks izpausta tik ilgi, kamēr to nevēlēsies viņa ģimene.
Pašlaik 25 gadus vecais Bjanki F-1 čempionātā un "Marussia" komandā aizvada savu otro sezonu. Pirms tam viņš divas sezonas čempionāta vienībās bija testu pilots.
Šosezon sacensībās Monako francūzis ieguva savus pirmos kopvērtējuma punktus karjerā, izcīnot devīto vietu.