No Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta finansiālo problēmu dēļ varētu aiziet vēl komandas, tādējādi kopējo braucēju skaitu samazinot līdz 14, brīdinājis sacensību vadītājs Bērnijs Eklstouns.
Jau vēstīts, ka iepriekšējā pasaules čempionāta sezonas 17.posmā, kas norisinājās ASV, finansiālu problēmu dēļ nepiedalījās "Marussia" un "Caterham", līdz ar to uz starta stājās vien 18 automašīnas, kas bija mazākais skaits kopš 2005.gada Monako "Grand Prix" izcīņas, kad par noteikumu pārkāpumiem uz diviem posmiem bija diskvalificēta BAR vienība.
"Nākamsezon uz starta varētu iziet vien 14 spēkrati. Ja zaudēsim vēl divas komandas, tieši tas arī varētu notikt," izteicās Eklstouns. "Nevaru paredzēt, vai tā tiešām notiks, taču 18 bolīdi uz starta vēl nav pārāk dramatisks fakts."
"Mums mazās komandas ir vajadzīgas tikai tad, ja tās spēj sasniegt konkurētspējīgus rezultātus un apkārt nestaigā ubagojot. Šobrīd čempionātā nepieciešams mainīt tehniskos noteikumus. Ir jāatbrīvojas no pašreizējiem dzinējiem - tie nav radīti F-1," uzsvēra Eklstouns.
Kā zināms, F-1 čempionāts nolēma atgriezties pie turbo dzinējiem, 2,4 litru astoņu cilindru dzinējus nomainot ar sešu cilindru 1,6 litru dzinējiem. Līdztekus citām izmaiņām jaunie dzinēji ir jūtami klusāki par saviem priekšgājējiem, turklāt izraisījuši plašas debates šī sacīkšu seriāla aprindās.
Tikmēr bijušais F-1 pilots Martins Brandls neizslēdz iespēju, ka komandas sacensībās turpmāk varētu startēt ar trim pilotiem.
"Tas būtu īstermiņa risinājums, taču domāju, ka ilgtermiņā tās būtu šausmas," uzskata Brandls. "Tas katrai komandai varētu izmaksāt papildus līdz 40 miljoniem mārciņu (51 miljonam eiro), taču, visticamākais, trešā formula kopvērtējuma punktus iegūt nevarēs."
"Marussia" un "Caterham" F-1 čempionātam pievienojās vien 2010.gadā, bet šajā laikā nav spējušas kļūt finansiāli spēcīgas. Toreiz čempionātam pievienojās arī vienība "Hispania Racing Team" (HRT), kas beidza pastāvēt pēc 2012.gada sezonas.