Hamiltonam divreiz vairāk uzvaru
Aizvadītajos 18 posmos Hamiltons uzvarējis desmit reizes, vēl trīs sacīkstēs gūstot otro vietu, divas reizes finišējot trešais un trijos gadījumos izstājoties. Rosbergs pa to laiku uzvarējis piecās sacīkstēs, arī iepriekšējā posmā Brazīlijā, kad pārtrūka Hamiltona piecu pēc kārtas gūto uzvaru sērija. Somu izcelsmes vācietim arī desmit otrās un viena ceturtā vieta, kā arī divas izstāšanās.
Rosbergam jāatgūst 17 punkti
šobrīd Hamiltonam ir 17 punktu pārsvars pār Rosbergu, līdz ar to tieši brits kļuvis par favorītu izšķirošās cīņas priekšvakarā. Tomēr šī nebūs parasta sacīkste, jo par uzvaru netiks piešķirti 25 punkti, kā parasti, bet gan 50. Iespējams, šī būs un uz visiem laikiem paliks vienīgā F-1 sezona, kad pirmā desmitnieka braucēji finišā tiks apbalvoti ar divreiz lielāku punktu skaitu nekā ierasts. Tā, protams, ir labāka iespēja Rosbergam sadeldēt citādi visai lielo 17 punktu deficītu.
Matemātika un iespējamie scenāriji
Ir aprēķināts, ka sacensībās iespējamas dažādas rezultātu kombinācijas, pēc kādām Rosbergs vēl var kļūt par čempionu, kamēr pie parastās punktu skaitīšanas sistēmas tādas būtu tikai sešas. Tomēr viegli nebūs jebkurā gadījumā, jo šoreiz var nepietikt tikai ar ātrumu vien. Proti, ja Rosbergs izcīna uzvaru, Hamiltonam jāfinišē trešajā vietā vai zemāk, lai pazaudētu pirmo vietu kopvērtējumā. Un, ņemot vērā “Mercedes” formulu ātrumu, tas nemaz nav tik ļoti ticams scenārijs. Taču droši prognozēt autosportā nevar neko. Ja Rosbergs ieņem otro vietu, Hamiltonam jāfinišē sestajam vai zemāk. Ja Hamiltons punktus neizcīna, piemēram, izstājas, Rosbergam pietiek ar sesto vietu, lai pirmo reizi karjerā kļūtu par čempionu. Hamiltonam pie jebkāda scenārija pietiks ar pirmo vai otro vietu, lai iegūtu titulu. Ja nebūtu dubultie punkti, viņam pietiktu pat ar sesto vietu, pat, ja Rosbergs uzvarētu.
Zemāk redzamajā attēlā ir norādīts, kādā pozīcijā, lai kļūtu par čempionu, jāfinišē Hamiltonam, ja Rosbergs izcīna kādu no pirmajām sešām vietām:
Hamiltons pēc otrā, Rosbergs – pirmā titula
Hamiltons par čempionu jau kļuva 2008. gadā, braucot “McLaren” sastāvā, kas bija sportista otrā sezona F-1. Tāda iespēja pavērās jau debijas sezonā, tomēr 2007. gadā tika pieļautas vairākas iesācējam raksturīgas kļūdas, kas lika zaudēt vērtīgus punktus. Tāpat radās nesaskaņas ar komandas biedru Fernando Alonso, kas neradīja labākus apstākļus cīņai par vērtīgajiem punktiem. Galu galā sezonas kopvērtējumā triumfēja Kimi Raikonens no “Ferrari”. Hamiltons titulu nodrošināja gadu vēlāk, dramatiskajā sacīkstē Brazīlijā, kad pirmo vietu čempionātā jau sāka svinēt sacensību uzvarētājs Felipe Masa, tomēr Hamiltons pēdējā līkumā apdzina Timo Gloku, kas deva pietiekami daudz punktus, lai pēdējā momentā izrautu titulu sev. Tikmēr Rosberga augstākais sasniegums ir sestā vieta, ko viņš guva pērn. Toties čempions ir bijis viņa tēvs Keke Rosbergs, kurš pārstāvēja Somiju un F-1 titulu ieguva 1982. gadā.
Abū Dabī trase
“Yas Marina Circuit” mēdz saukt par ielu trasi, kāda tā ir tikai daļēji un būtiski atšķiroties no, piemēram, leģendārā Monako apļa. Ceļi te ir daudz platāki un gludāki. Šogad Abū Dabī “Grand Prix” notiks jau sesto reizi un tā ir viena no unikālākajām sacīkstēm visā F-1 kalendārā. Šis ir pirmais posms čempionāta vēsturē, kas sākas saules gaismā, bet beidzas jau spīdot mākslīgajam apgaismojumam. Hermana Tilkes radītajā trasē līdz šim vislabāk veicies Sebastjanam Fetelam, kurš uzvarējis trīs reizes, arī pērn. Pa vienai uzvarai te ir arī Raikonenam un Hamiltonam, kurš uzvarēja 2011. gadā, vēl “McLaren” sastāvā.
Par ko cīnās pārējie?
Hamiltons un Rosbergs ieņems pirmās divas vietas kopvērtējumā, vienā vai otrā secībā, bet “Mercedes” jau ir nodrošinājuši uzvaru Konstruktoru kausā. Šobrīd skaidrs ir arī trešās vietas ieguvējs čempionātā un tas ir Daniels Rikjardo. Austrālietis savā pirmajā sezonā kopā ar “Red Bull” ir pratis atstāt ēnā titulēto komandas biedru Sebastjanu Fetelu un uzvarējis trīs sacīkstēs. Tie bija vienīgie gadījumi, kad pirmo vietu neizcīnīja kāds no “Mercedes” braucējiem. Kādas vēl interesantas cīņas gaidāmas Abū Dabī? Liela intriga ir cīņā par ceturto līdz sesto vietu, kur Fetels ir 2 punktus priekšā Fernando Alonso, bet vēl tikai 1 punktu tālāk seko šogad ļoti veiksmīgu sezonu aizvadošās “Williams” vienības pārstāvis Valterī Botass. Cīņa par ceturto vietu čempionātā būs nākamā lielākā intriga, uzreiz aiz Hamiltona un Rosberga divcīņas.
Autora viedoklis:
“Par dubulto punktu sistēmu dzirdētas vairāk negatīvas atsauksmes, kam, protams, ir savi iemesli – vēsturiskās kārtības izjaukšana un mākslīga intrigas veidošana. Patiesībā nav nemaz tik slikti, jo vēsturiskā kārtība, kaut vai mainot punktu sistēmas kopumā, tiek jaukta laiku pa laikam – pēdējo reizi 2010. gadā. Savukārt tehniskie sporta veidi vienmēr bijuši un būs “mākslīgi”. Kamēr vien apstākļi visiem ir vienādi, satraukumam nebūtu jābūt. F-1 faniem vajadzētu vairāk censties saskatīt labo, jo problēmu, kas saistās ar čempionātu, jau tā ir gana, un ne katra sacīkste sniedz cerēto gandarījumu. Tomēr šoreiz gandarījums būs garantēts, vismaz no intrigas viedokļa. Ne visus apmierina “Mercedes” komandas pārspēks šajā gadā, taču tieši šīs izmaiņas ļāvušas intrigu noturēt līdz pašām beigām. Dubultie punkti šogad ir tikai ieguvums! Sacensībām starts tiks dots plkst. 15:00 pēc Latvijas laika.”