"Diemžēl visa mašīna vēl nav gatava, jo tika nolemts mainīt prototipa garumu, kā rezultātā šis auto būs tikpat liels kā LMP2 klases prototipi, tikai mazliet lēnāks," par prezentācijā redzēto stāsta Calko, kurš iepriekšējās trīs sezonas pavadīja Eiropas "Racial" čempionātā. "Prezentācijā redzējām pilota kapsulu un pilnībā no štiklašķiedras veidoto virsbūvi, dažādas piekares detaļas. Es pats personīgi lielu vērību pievērsu bremžu sistēmai - šim auto būs ļoti kvalitatīvas sešu virzuļu "Alcon" bremzes ar lielajiem bremžu diskiem. "Nissan" motori tiks ražoti "Oreca" rūpnīcā - tie būs pieclitrīgi, ar 450 zirgspēku jaudu. Šis noteikti būs ātrākais auto, ar kādu savā karjerā esmu braucis!"
Dalībai ELMS čempionātā Calko ir izveidojis savu komandu "SVK Racing", kas sacensībās startēs apvienojot spēkus ar pieredzējušo Spānijas vienību "Speed Factory Racing". Komanda izmantos jaunās LMP3 klases sacīkšu automašīnu, piedaloties visos sezonas posmos. Pats Calko startēs vienā ekipāžā ar spāņu braucēju Hesusu Fusteru.
Ar LMP3 mašīnu nedrīkstēs startēt Lemānas 24 stundu sacensībās, tomēr tas ir labs atspēriena punkts pretī vadošajām klasēm LMP2 un LMP1. Turklāt, Calko prognozē, ka aerodinamikas ziņā šis auto būs pat pārāks par LMP2 prototipiem. Tas nozīmē, ka nāksies mainīt arī braukšanas stilu.
"Prezentācijā daudz tika stāstīts arī par aerodinamiku," saka sportists. ""Ginetta" ir izdevies panākt ļoti labus risinājumus šajā jomā. Šis auto pat būs mazliet labāks par LMP2 prototipiem. Tas liek aizdomāties, ka būs pilnībā jāmaina braukšanas stils. Tas būs līdzīgi kā braukt ar formulām. Prieks par prezentācijā redzēto, jo uzzināju daudz ko jaunu par mūsu jauno mašīnu. Uzzināju arī, ka viens no maniem konkurentiem būs Bredlijs Smits, kurš šogad uzvarēja "Radical" čempionātā. Labi parunājāmies un pat saderējām, kurš no mums nākošgad būs ātrāks."
Zināms, ka ELMS sacīkstēs ar šādu "Ginetta" LMP3 prototipu startēs arī seškārtējais Olimpiskais čempions treka riteņbraukšanā Kriss Hojs, kurš pēdējos gados ir pievērsies autosportam. Tomēr šobrīd vēl nevar droši prognozēt, cik mašīnas redzēsim uz starta pirmajos posmos, jo to ražošana šobrīd vēl tikai notiek.
"Mūsu prototips būs gatavs marta sākumā un tad sāksim lielo gatavošanos sezonai," saka Calko. "Plānojam piedalīties oficiālajos testos Pola Rikāra trasē, Francijā, un tāpat dosimies veikt izmēģinājumu braucienus arī Barselonā."
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit