P-20140825-00494_HiRes JPEG 24bit RGB
Foto: Red Bull

Nīderlandiešu sportists Makss Verstapens tā arī var palikt par visu laiku jaunāko F-1 pilotu, jo Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) nākusi klajā ar stingrākiem noteikumiem, kas aizliegs par 18 gadiem jaunākiem braucējiem sēsties pie F-1 bolīda stūres.

Sākot ar 2016.gadu, piloti, kuri jaunāki par 18 gadiem, nedrīkstēs sēsties F-1 spēkratā, turklāt izstrādāti arī papildu noteikumi, lai pie stūres nesēstos nepieredzējuši braucēji.

Pērn Verstapens 17 gadu vecumā pie "Toro Rosso" komandas formulas stūres izbrauca vienu brīvo treniņbraucienu sesiju Japānas "Grand Prix" posmā, bet šogad viņš jau aizvadīs pilnvērtīgu čempionāta sezonu.

Ja jaunie noteikumi stātos spēkā šogad, Verstapens sacensībās nevarētu startēt, bet iepriekš tie no sēšanās pie F-1 stūres būtu atturējuši arī tādus pilotus kā Fernando Alonso, Sebastjanu Fetelu, Džensonu Batonu un Kimi Raikonenu.

Tāpat FIA lēmusi, ka jaunajiem pilotiem ar F-1 bolīdu sacensību režīmā divās testu braucienu dienās būs jāveic 300 kilometri. Pie viena topošajiem braucējiem būs jānokārto zināšanu eksāmens par šī sacensību seriāla noteikumiem, kā arī jāpiedalās vismaz 80% no divām pilnvērtīgām sezonām zemāka ranga sacensībās.

B raucot junioru kategorijas sacensībās, piloti pelnīs punktus, lai iegūtu startam F-1 čempionātā nepieciešamo superlicenci. Vajadzīgos punktus sportisti varēs iegūt piecos čempionātos - Pasaules izturības čempionātā (WEC), "Formula 2", Eiropas F-3, GP2 un "Indycar" seriālos. Tikmēr zemāka mēroga čempionāti, piemēram, "Formula Renault" piedāvās iespēju tikt pie mazāka punktu skaita.

Lai tiktu pie superlicences, trīs gadu laikā pilotiem ir jāsakrāj 40 punkti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!