Rallijs "Sarma 2015", kas notiks 23. un 24. janvārī Apes un Gulbenes novados, vienlaikus atklās Baltijas 2015. gada rallija sezonu un svinēs savu 40. jubileju. Šogad ziema Latvijā ir nepastāvīga, un šobrīd nav iespējams prognozēt, kādi būs laikapstākļi rallija laikā. Taču rallija organizatori un abi novadi ir gatavi uzņemt visus rallija dalībniekus un viesus, bet pilnīgi visi, kam tuvs un mīļš ir rallijs, cer, ka ziema šogad nepievils.
Pirmais rallija "Sarma" notika 1976. gadā, un ne katrs pat īsts rallija fans zina, ka sākotnēji šī tradicionālā ziemas rallija mājvieta bija Rīga. Tolaik rallija ātrumposmiem tika izmantoti Siguldas, Suntažu un Ropažu apkaimes ceļi.
Tikai 1984. gadā tika pieņemts lēmums, ka īstam ziemas rallija mājvietai ir jābūt Gulbenei, kas jau seniem laikiem tiek uzskatīta par Latvijas ziemas galvaspilsētu. Kopš 2012. gada Gulbenei "Sarmas" ralliju palīdz rīkot un uzņemt viena no mazākajām un klusākajām Latvijas pilsētām – Ape. Šīs apkaimes viltīgie ceļi ir piešķīruši rallijam jaunu "garšu".
"Sarmas" rallija aizsākumos ne tikai tehnika bija citāda, tolaik arī pats rallijs "Sarma" bija daudz atšķirīāgks – tas nebija klasiskais rallijs! Līdz 1987. gadam rallijs "Sarma" bija komandu rallijs. Vienlaikus starts tika dots vienas komandas visām trijām rallija ekipāžām, bet finišs tika pieņemts tad, kad finiša līniju pārbrauca pēdējā no komandas automašīnām.
Šī iemesla dēļ visas trīs komandas ekipāžas rallija trasē centās viena no otras neatpalikt, un rallija rezultātu noteica ne vien katras ekipāžas braukt prasme, bet arī spēja to darīt komandā. Diemžēl komandu ralliji mūsdienās vairs nenotiek, tādēļ rallijs "Sarma" šobrīd notiek pēc klasiskās rallija formulas.