Britu motoru sporta kompānija "M-Sport" ir sagatavojusi jaunu "Ford Fiasta R2" modeli, kas īpaši iecienīts rallija junioru aprindās visā pasaulē.
Atjauninātajā "Ford Fiesta R2" ir uzlabota piekare, bremžu un transmisijas sistēma, taču galvenās izmaiņas skar dzinēju. Turpmāk šis auto būs aprīkots ar viena litra "Ford Ecoboost" dzinēju, kas trīs gadus pēc kārtas, no 2012. līdz 2014.gadam, ieguvis gada labākā dzinēja titulu.
Darbs pie jaunās "Ford Fiesta R2" rallija mašīnas iesākās 2014.gadā un tās izstrādē piedalījies arī jaunais igauņu pilots Sanders Perns, kurš nupat "M-Sport" privātajā testu poligonā izmēģinājis šo auto. Sagaidāms, ka sacensībās šis modelis debitēs šā gada maijā, "Drive DMACK Fiesta Trophy" (DDFT) seriāla ietvaros.
Šis ir pirmais rallija auto, kas ticis homoloģēts atbilstoši jaunajiem Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) noteikumiem, kas stājās spēkā šā gada 1.janvārī un kas ļauj mašīnām ar 1,0 litru dzinējiem startēt rallijā R2 klasē.
"Sākotnējie testi ir ļoti cerīgi, bet mēs vēl pāris mēnešus turpināsim darbu pie šīs mašīnas," saka "M-Sport" direktors Malkolms Vilsons. ""Ford Fiesta R2" ir viens no mūsu veiksmīgākajiem modeļiem un jaunās paaudzes auto ir piedzīvojis uzlabojumus visās jomās."
"Jau no pašiem pirmajiem metriem es sajutu, ka jaunā "Fiesta" ir labāka," saka DDFT čempions Perns. "Visos mezglos ir panākti uzlabojumi, un es uzskatu, ka tiem, kas šogad piedalīsies DDFT, būs ļoti jautri un vienlaikus patīkami braukt - turbodzinējs mašīnai piešķir īpašu raksturu un dzinēja skaņa ir lieliska!"
DDFT ir jauniešu seriāls, kura dalībnieki startē piecos pasaules rallija čempionāta (WRC) posmos junioru ieskaitē, bet uzvarētājs saņem tiesības nākamajā gadā startēt septiņos WRC posmos WRC2 klases ieskaitē ar pilnpiedziņas "Ford Fiesta R5" auto. Sezonas dalības maksa DDFT seriālā ir 11 tūkstoši mārciņu (148 tūkstoši eiro).
Kā zināms, ar "Ford Fiesta R2" automašīnām startē arī Latvijas "LMT Autosporta akadēmijas" jaunie braucēji.