P-20140825-00494_HiRes JPEG 24bit RGB
Foto: Red Bull

Jau šajā nedēļas nogalē Austrālijā sāksies jaunā F-1 sezona un, kā ierasts, īsi pirms sezonas tiek izdots arī e-žurnāls ENERGY, kurā var lasīt ekskluzīvu reportāžu no F-1 testiem, sarunu ar "Red Bull" komandas latviešu pavāru Niku Gulbergu, apskatu par izmaiņām uz 2015.gada sezonu, visu laiku jaunāko F-1 pilotu topu, kā arī interviju ar "Toro Rosso" komandas braucēju Maksu Verstapenu, ko piedāvājam arī DELFI lasītāju uzmanībai.

Saruna ar Maksu Verstapenu notika Heresas testos Spānijā, kur jaunais pilots pirmo reizi izmēģināja šīs sezonas mašīnu. Komandā valdīja liels satraukums un nervozitāte, kas ir tikai normāli jaunā modeļa debijas dienā. Tāpēc saruna izvērtās visai īsa - Makss veltīja man 10 minūtes pirms atgriezties boksos, kur vēroja sava jaunā komandas biedra Karlosa Sainsa darbu.

Visi runā par Tavu vecumu un FIA pat ir mainījusi noteikumus attiecībā uz jaunajiem pilotiem. Kā tas Tevi ir ietekmējis?
Es cenšos par to neuztraukties. Esmu jaunākais pilots F1, bet man šobrīd vairāk interesē pārspēt citus rekordus. Ar saviem panākumiem. Es vienkārši centīšos paveikt savu darbu cienīgi un tā būs labākā atbilde kritiķiem.

Tu esi izvēlējies 33. numuru. Kāds tam iemesls?
Patiesībā es vēlējos numuru 3, taču tas bija aizņemts (to izvelējies Daniels Rikjardo - aut.). Šo numuru es izmantoju jau savas karjeras pašā sākumposmā. Tāpēc sekoja loģisks lēmums izmantot 33. Turklāt atradu arhīvos foto, kur bērnībā sēžu spēļu mašīnā ar numuru 33.

Tavs komandas biedrs Karloss Sainss juniors ir līdzīgā situācijā - arī viņš izmantos 55. numuru, lai gan vēlējās 5.
Jā. Mūsdienās identitātei ir liela nozīme. Jādomā, kā numuru izmantot savai atpazītamībai un sociālos medijos.

F-1 ir liels solis u zpriekšu no F-3 čempionāta arī fiziskajā ziņā. Kā tu gatavojies šajā jomā?
Līdz Jaungadam man bija dota atpūta, bet tad sākās ļoti smaga un rūpīgi izstrādāta treniņu programma. Tomēr bija arī ļoti interesanti - augstkalnu treniņi, slēpošana, riteņbraukšana un modernās tehnoloģijas, lai sekotu progresam. Nekādu problēmu nebūs - esmu fiziski gatavs un to jau vakar pārbaudīju (otrajā testu dienā Verstapens veica 73 apļus - 320km).

Jūs ar komandas biedru Karlosu Sainsu junioru esat ļoti līdzīgi - abi debitanti, abiem tēvi ar milzīgu pieredzi un lieliem panākumiem autosportā.
Jā, būs interesanti - mums abiem ātri jāmācās un jāpalīdz komandai. Arī tēvi mums ir palīdzējuši ar padomu un atbalsu visas karjeras laikā. Viņa tēvs ir rallija leģenda, bet mans ir startējis F11 un ļoti daudz palīdz ar padomu. Ir patīkami, ka viņš mani atbalsta un ir klāt svarīgākajos dzīves mirkļos.

Kā aizvadīji pirmo testu dienu ar jauno "Toro Rosso" modeli un vai nervozē pirms savas debijas sacīkstes?
Es jau pirmajā testu dienā nevarēju vien sagaidīt savu kārtu sēsties mašīnā. Protams, mums bija arī pāris tehniskas problēmas, kas ir normāli, bet komanda ātri tika galā un man izdevās veikt vairākas garās distances, lai pierastu pie mašīnas. Varu teikt, ka tas notika uzreiz. Turklāt vakarpusē ieguvu ļoti vērtīgu pieredzi slapjā trasē ar slapjā laika riepām. Parasti pirms jaunas sezonas nejūtu nervozitāti, bet šoreiz tā ir F-1 un šeit viss ir citā līmenī. Taču tiklīdz Austrālijā tiks dots starts, es domāšu tikai par to, kā pārspēt citus.

Kādu mērķi Tu sev esi noteicis uz sezonas pirmajiem posmiem, kas notiks trasēs, kur Tu iepriekš neesi startējis?
Vispirms mans mērķis ir būt pacietīgam, stabilam un pamazām kāpināt tempu. Tas jādara treniņos, un es centīšos pilnvērtīgi izmantot šo laiku. Ceru iekļūt kvalifikācijas otrajā kārtā, bet sacīkstē galvenais ir tikt līdz finišam. Būtu lieliski izcīnīt punktus. Es domāju, ka mums ir labas iespējas, jo īpaši sezonas pirmajos posmos.

Šobrīd F-1 ļoti nozīmīgs ir pilota svara jautājums. Kā Tu kontrolē savu svaru un vai vari atļauties ēst visu, ko vēlies?
Par laimi, es neesmu saldumu un kūku mīļotājs, un tā nav liela problēma. Protams, mums ir izstrādāta diēta, kuru uzrauga mans treneris, tomēr tā ir normāla procedūra. Man vienīgi nāksies attiekties no pārmērīgas pastas ēšanas, jo tā man ļoti garšo. Attiecībā uz svaru un augumu esmu sasniedzis optimālo garumu - 180 cm, un pēdējā laikā vairs neesmu paaudzies.

Kurš no esošajiem F-1 pilotiem Tev ir kā paraugs?
Alonso. Es necenšos kopēt viņa stilu, jo katram tas ir savs, taču man vienkārši ļoti patīk, kā viņš valda pār mašīnu. Tas, ko viņš var paveikt formulā ir satriecoši. Iepriekšējos gados viņam nebija pati labākā mašīna, tomēr viņš joprojām spēja cīnīties par čempiona titulu līdz pat pēdējiem apļiem.

Vairāk par F-1 aktuālākajiem tematiem lasiet e-žurnālā ENERGY.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!