Latvijas uzņēmums "Drive eO" oficiāli prezentējis pašu radīto viena megavata (1367 ZS) elektrisko sacīkšu auto "PP03", ar kuru šī gada 28. jūnijā piedalīsies Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībās ASV.
Latviešu konstruēto auto Kolorādo štatā 93. Paikspīkas sacensībās vadīs amerikāņu pilots Rīss Milens. Komandas mērķis ir pabeigt 20 kilometru garo trasi ātrāk nekā deviņās minūtēs, pretendējot uz rekordu elektrisko auto kategorijā un kļūstot par pirmo elektrisko auto, kas uzvarējis kopvērtējumā.
Jaunais pilnpiedziņas "eO PP03" ir aprīkots ar 50 kWh litija jonu akumulatoru komplektu, kas darbina sešus "Yasa-400" elektriskos motorus ar "eO" izstrādātajiem kontrolieriem. Šis aprīkojums nodrošina iespaidīgu 1020 kW jaudu, maksimālais griezes moments ir 2160 Nm, un auto var attīstīt ātrumu līdz 260 km/h, savukārt spēkrata svars ir tikai 1150 kg.
Automobilis pēdējās nedēļās testēts un pilnveidots uz jaudas stenda un treniņa braucienos. Pēc Andra Dambja vārdiem, šis pilnpiedziņas elektromobilis līdz 100 km/h paātrinās aptuveni 2,5 sekundēs, bet līdz 200 km/h – aptuveni sešās sekundēs.
"eO PP03" trasē stūrēs leģendārais Rīss Milens, kurš autosporta pasaulē zināms jau vairāk nekā 20 gadu. Pilots dzimis Jaunzēlandē un tēva iespaidā pusaudža gados pārcēlies uz ASV, kur attīstījis braukšanas prasmes dažādās disciplīnās, piemēram, rallijā, driftā un rallijkrosā.
Milens startējis arī Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās, kur uzstādījis vairākus rekordus, uzvarējis vairākās klasēs, kā arī kļuvis par kopvērtējuma uzvarētāju 2012. gadā. Milens ir gatavs konkurēt 156 pagriezienu trasē, lai uzvestu "eO PP03" Paikspīkas virsotnē 4310 m augstumā. ""Drive eO" radījuši auto, kas ļauj rītdienu piedzīvot jau šodien – viņiem izdevies uzbūvēt jaudīgāko automašīnu, kas līdz šim startējusi Paikspīkā – mums ir ļoti reālas iespējas uzvarēt kopvērtējumā," saka Milens.
Andris Dambis, "Drive eO" vadītājs, uzteicot pozitīvo komandas garu un vienotību, saka: "Pēc ilgajā dizaina, būvniecības un izmēģinājumu darba, beidzot esam gandarīti parādīt savu jaunāko veikumu plašākai sabiedrībai. Mūsu mērķis bija, lai auto svērtu 1200 kilogramus, bet faktiski esam spēruši soli uz priekšu, jo auto svars ir tikai 1150 kilogrami, kas apliecina mūsu uzmanīgo pieeju katrai niansei. Esam patīkami satraukti par priekšā gaidāmo cīņu, jo elektrisko automobiļu klasē konkurence būs ļoti sīva!"