Delfi foto misc. - 42873
Foto: Publicitātes foto

Pēc gandrīz 50 gadu pārtraukuma Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku trasē ir ieklāts jauns asfaltbetona segums, informē CSDD.

Trešdien, 17. jūnijā, Biķernieku trasē notika ievērojami asfaltēšanas darbi - gandrīz 750 metrus garais trases posms no starta – finiša līnijas līdz "Elkoņa" līkumam tika pārklāts ar jaunu, kvalitatīvu asfaltbetona virskārtu. Tik ievērojami darbi Biķerniekos nav notikuši gandrīz 50 gadus, kad, pateicoties sportistu un līdzjutēju entuziasmam, Biķernieku mežā tika izveidota Baltijā lielākā auto - moto šosejas trase.

"Rekonstruētais posms ir trases ātrākā vieta, kur sporta auto traucas ar ātrumu līdz pat 200 km/h, tad strauji veic bremzēšanu, lai iebrauktu sekojošajā līkumā. Tieši tādēļ šis asfalta klājums gadu laikā ir uzņēmis vislielāko slodzi. Tas savu laiku ir godam nokalpojis, bet mūsu sportisti šobrīd ir pelnījuši labāku un drošāku trasi," skaidro Biķernieku trases vadītāja vietnieks Normunds Lagzdiņš.

Trasē tiek ieklāts asfalts ar polimērmodificēto bitumenu un elastomērisku piedevu, kas modificē bitumenu, uzlabojot tā ekspluatācijas temperatūras intervālu, izturību un atjaunošanas iespējas. Lai garantētu teicamu saķeri un ideālu līdzenumu, asfalts ir ar automobiļu sacīkšu trasei nepieciešamajām specifiskajām īpašībām un ieklāts bez garenšuvēm.

Asfaltu Biķerniekos ieklāj ar četriem asfalta ieklājējiem un astoņiem veltņiem vienlaicīgi, kas ir neordināra situācija ceļu būves un atjaunošanas ikdienā. Biķernieku trases asfaltēšanu apjoma, nozīmīguma un drošības ziņā var salīdzināt ar Lielvārdes militāro lidlauku, kur segums tika atjaunots 2011.gadā.

Bez asfalta atjaunošanas trasē tiek veikti vēl vairāki būtiski darbi, kas nodrošinās kā sportistu, tā arī skatītāju drošību. Bīstamākajās vietās ir izbūvētas Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām atbilstošas aizsargbarjeras un aizsargžogi, trases līkumos paplašinātas drošības zonas, visā trases garumā vecās betona apmales līkumu iekšmalās nomainītas pret jaunām, izbūvēta lietus ūdeņu novadīšanas sistēma, kā arī tiks atjaunots gājēju tunelis. Visi darbi trasē tiek veikti ar vienu mērķi - lai tuvākajā laikā šeit varētu notikt augstākā līmeņa auto sacensības.

Trases rekonstrukcijas darbi tiks pabeigti līdz jūlija sākumam, taču dēļ izmaiņām būvniecības likumdošanā, trases, tāpat kā jebkuras citas būves, nodošana ekspluatācijā šobrīd ir laikietilpīgāka un  komplicētāka, tādēļ prognozējams, ka pirmās sacensības trasē varētu notikt vasaras beigās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!