Kopš 2008.gada Stīvenss startējis vairākos zemāko klašu formulu čempionātos, bet pēdējos gados pirms debijas F-1 nostabilizējies "Formula Renault" sērijās, kur gan līdz TOP3 sezonas kopvērtējumā vienmēr mazliet ir pietrūcis. Tomēr, iegūstot par saviem menedžeriem bijušos F-1 pilotus Martinu Brandlu un Marku Blandelu, Vils Stīvenss pavēra sev plašākas iespējas un tas atmaksājās 2014. gada izskaņā, kad jaunais brits kļuva par vienu no pilotiem "Caterham" komandas atvadu sacīkstē Abu Dabi posmā. Kā paskaidro pats Stīvenss, tas bija ļoti svarīgs solis – kāja durvju spraugā uz F-1 bija ielikta un tas ļāva viņam šogad iegūt vietu mazajā 'Manor' komandā.
- Kas bija pati sarežģītākā un grūtākā lieta, ko Tev nācās iemācīties un adaptēties, kļūstot par F-1 pilotu?
Es domāju, ka vispirms jau nebija viegli pierast tam, cik tehniski advancētas ir šīs sacīkšu mašīnas. Protams, bija jāmācās visas procedūras, kas jāpārzin sacīkstes laikā, arī mašīnas stūre ir atsevišķs stāsts. F-1 nepietiek tikai arī mašīnas vadīšanu, pilotam ir jāspēj koncentrēties arī uz daudz citām lietām. Varu apgalvot, ka tehniskajā jomā tas ir grūtāk nekā jebkurā citā sacīkšu sērijā, kurā esmu startējis, lai gan pats es vienmēr esmu bijis tehniski ļoti spēcīgs pilots un esmu labi izpratis tieši sacīkšu mašīnu tehnisko pusi.