"European Le Mans Series" (ELMS) čempionāta trešo posmu Austrijā ar izstāšanos noslēdzis vienīgais Latvijas pārstāvis šajās sacensībās Konstantīns Calko. Sportists atzīst, ka ir neapmierināts ar kompānijas "Ginetta" servisu "Red Bull Ring" trasē, jo izstāties nācās nekvalitatīvu un nepietiekamā daudzumā esošu aerodinamikas detaļu dēļ.
"SVK by Speed Factory" komanda iepriekšējā posmā Imolā, Itālijā cīnījās par uzvaru un arī Austrijā kvalifikācijas braucieni liecināja, ka pirmā uzvara nav tālu. Diemžēl četru stundas garās izturības sacensības neizvērtās tik labas kā iecerēts.
"Trešais posms mums beidzās ar lielu neveiksmi - nesanāca nobraukt pat 75% un oficiāli neesam klasificēti. Šoreiz esmu ļoti neapmierināts ar "Ginetta" rūpnīcas piedāvāto servisu. Nevarējām turpināt sacensības, jo viņiem nebija līdzi detaļu un nevarējām saremontēt mašīnu," pēc sacensībām sašutis bija Konstantīns Calko. "Treniņbraucieni sākās ļoti labi. Neskatoties uz to, ka pusotru mēnesi nebiju braucis ar sporta auto, pirmajā treniņā apli izdevās nobraukt tikai par 0,1 sekundi lēnāk par galveno konkurentu Čārliju Robertsonu ("Team LNT"). Uz otro treniņu izmainījām prototipa uzstādījumus, kā arī izmēģinājām jaunas bremžu sistēmas detaļas, taču risinājumi nepavisam nepatika un atgriezāmies pie rīta pusē izmantotajiem uzstādījumiem."
"Kvalifikācijā visu laiku cīnījos par pirmo vietu, bet neslēpšu, ka pieļāvu kļūdas, tāpēc kādu laiku nevarēju uzlabot rezultātu. Pēdējā aplī saņēmos un, lai gan bija kļūdas, veicu to 0.2 sekundes ātrāk par iepriekšējo labāko rezultātu, ierindojoties uzreiz aiz Robertsona," stāsta Calko. "Pirms sacensību starta sanāca parunāt ar visiem vadošajiem LMP3 klases pilotiem. Pozitīvā noskaņojumā sarunājām, ka cīnīsimies līdz beigām, bet prātīgi. Sanāca tā, ka jau pirmajā aplī sākās sīva cīņa ar Robertsonu, Marku Žulzicki ("Lanan Racing") un GT klases braucējiem, un tā turpinājās līdz manas maiņas beigām. Dažos momentos bija tik bīstami, ka es pat brīnījos, kā izdevās izvairīties no sadursmes. Diemžēl vienā brīdī izlidoju no trases asfaltētajā drošības zonā, bet, mēģinot atgriezties trasē, pieskāros zālei un mašīnai izrāva visu difuzoru. Tas ir ārprāts, jo parasti tā nenotiek. Biju dusmīgs gan uz sevi, gan "Ginetta" par detaļu kvalitāti."
Mašīna tika sataisīta 20 minūšu laikā un pēc tam trasē devās
lietuvietis Dainis Matijošaits, kurš labi nobrauca savu maiņu un atdeva mašīnu komandas biedram no Spānijas, atrodoties pēdējā vietā. Hesuss uzreiz ar labiem rezultātiem sāka cīnīties un aizkļuva līdz trešajai vietai, bet tad pēkšņi piektajā līkumā viņam, braucot pa trajektoriju, izrāva difuzoru un aizmugurējās aerodinamikas elementus. "Aautosportā tā nenotiek," saka calko. "Hesuss atbrauca uz boksiem, secinājām, ka aizmuguri vēl var sataisīt, bet rūpnīcai nebija detaļu un mēs bijām spiesti pabeigt sacīksti."
"Kopumā esmu apmierināts ar savu ātrumu un saprotu, ka tagad droši varu braukt ar līderiem," saka Calko. "Mašīnu esmu apguvis vēl vairāk, bet vienīgi ļoti žēl, ka tomēr nesanāca uz pjedestāla padziedāt himnu."
ELMS sezonas ceturtais posms notiks 6. septembrī Francijā, Pola Rikāra trasē. Tas būs čempionāta priekšpēdējais posms.