Avārijas brīdī Japānas "Grand Prix" izcīņā uz franču F-1 pilota Žila Bjanki galvu iedarbojās 254 G liels gravitācijas spēks, ziņo izdevums "Auto Motor und Sport", atsaucoties uz iegūtajiem FIA izmeklēšanas rezultātiem.
245 G ekvivalents būtu kritiens no 48 metru augstuma.
Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) ir veikusi detalizētu un apjomīgu avārijas izmeklēšanu, un tās rezultāti atklāj, ka avārijas slodze bijusi trīsreiz lielāka nekā sākotnēji domāts.
Kā zināms, Bjanki pilotētā "Marussia" formula pielijušajā trasē zaudēja vadību un pilnā ātrumā ietriecās celtnī, kas no drošības joslas aizvāca iepriekš izstājušos bolīdu. Kontroli pār savu mašīnu Bjanki pazaudēja pie ātruma 213 km/h un sadursme ar smago tehniku notika pēc 2,61 sekundes ar ātrumu 126 km/h. Sadursmes gravitācijas spēks bijis 58,8G, kāds sasniedzams, ietriecoties stabilā objektā kā trases betona apmale. Taču situāciju pasliktinājis tas, ka bolīds turpinājis kustību zem traktora.
Sākotnējie mērījumi, kas ņemti no Bjanki austiņām, rāda, ka sadursmes brīdī uz pilota galvu iedarbojies gravitācijas spēks 92 G apjomā, taču FIA uzskata, ka trieciena momentā austiņas izslīdējušas no Bjanki ausīm un reālais trieciena spēks varētu būt bijis 245 G.
"Šī bija ļoti neparasta avārija, neko tādu iepriekš neesam redzējuši," saka FIA drošības komisijas viceprezidents Endijs Mellors. "Problēma bija tā, ka "Marussia" formula daļēji paslīdēja zem celtņa un tika saspiesta arī no augšpuses. Tas nostrādāja kā bremze, strauji samazinot ātrumu, un šajā gadījumā bija kontakts starp pilota ķiveri un celtni. Šādu situācijas scenāriju neviens nespēja iedomāties."
"Tā bieži notiek, ka pieredzi iegūst tikai pēc pirmā gadījuma," viņš piebilst. "Tāpēc ir ļoti svarīgi šo avāriju izpētīt līdz sīkākajai detaļai. Mēs nekad iepriekš neesam tik daudz laika un darba ieguldījuši analīzē."
Pēc avārijas, kurā viņš guva smagu galvas traumu, Bjanki deviņus mēnešus aizvadīja komā un 18. jūlijā Nicas klīnikā nomira.