"Red Bull" komandas draudi pamest Pirmās formulas (F-1) čempionātu ir nopietni, ja tā neiegūs konkurētspējīgu dzinēju 2016.gadam, trešdien izteicās vienības konsultants Helmuts Marko.
Austrietis, kurš ir tuva persona enerģijas dzēriena "Red Bull" kompānijas īpašniekam Dītriham Matešicam, intervijā F-1 mājaslapā internetā uzsvēris, ka šādu iespēju nevar izslēgt.
"Ir iespēja pārtraukt F-1 projektu. Tas ir scenārijs. Ja mums nebūs konkurētspējīga dzinēja, mēs labāk izvēlamies apstāties," stāstījis Marko.
Kā zināms, līdzšinējie "Red Bull" dzinēju piegādātāji "Renault" vēlas pamest F-1 čempionātu jau pēc šīs sezonas.
"Matešics zina, ka vienādas izmaksas ir gan braukšanai priekšgalā, gan tādai, kā darām pašlaik. Viņš nav ieinteresēts tā strādāt vēl vienu sezonu," uzsvēris Marko.
Zīmīgi, ka "Red Bull" kompānijai F-1 čempionātā ir pat divas komandas - galveno vienību pašlaik pārstāv austrālietis Daniels Rikjardo un krievs Daniils Kvjats, bet tās māsaskomandā "Toro Rosso" brauc jaunais Nīderlandes sportists Makss Verstapens un spāņu talants Karloss Sainss.
Kā zināms, no 2010. līdz 2013.gadam "Red Bull" komanda ar "Renault" dzinējiem bija pārliecinoši spēcīgākā F-1, bet pēdējās divās sezonās tās sekmes ir ievērojami vājākas, dominējot "Mercedes" komandai. "Renault" nespēja pielāgoties V6 turbo dzinēju ērai.
"Red Bull" komanda nav spējusi pārliecināt "Mercedes" piegādāt viņiem savus dzinējus, bet "Honda", kas šosezon atgriezās F-1 čempionātā, piegādājot dzinējus "McLaren" komandai, pagaidām vēl nav spēcīga. Līdz ar to "Red Bull" cenšas vienoties ar "Ferrari" dzinējiem, kas šogad uzvarējuši trijās no 13 sacensībām.
Tāpat jau izskanējušas spekulācijas, ka "Red Bull" komandu varētu pārņemt "Audi", bet enerģijas dzēriena uzņēmums paliktu vien sponsora statusā.
Zīmīgi, ka automašīnas ar "Renault" dzinējiem ar iegūtiem punktiem finišējušas jau 132 F-1 posmos pēc kārtas.
Tiek uzskatīts, ka "Renault" F-1 varētu atgriezties ar savu komandu, kuru veidos uz pašreizējās "Lotus" vienības bāzes.