Argentīnā noslēdzies 2015. gada pasaules rallijkrosa čempionāts ("World RX"), un pēdējā posmā, kas notika Rozario trasē, otru titulu sev nodrošināja norvēģis Peters Solbergs, bet Jānis Baumanis sagādāja "World RX Team Austria" augstāko rezultātu "Supercar" klasē, izcīnot ceturto vietu.
Jānis Baumanis Argentīnā izrādījās veiksmīgākais no Latvijas pilotiem - Reinis Nitišs ("Olsbergs MSE") neiekļuva pusfinālā un šo sacīksti noslēdza 14. pozīcijā. Uzvaru sezonas pēdējā posmā izcīnīja Robins Larsons, bet norvēģis Peters Solbergs otro gadu pēc kārtas kļuvis par pasaules čempionu.
Argentīnas posms kopumā izvērtās diezgan haotisks, jo posma rīkotājiem grūtības sagādāja trases grants daļas sagatavošana. Drošības apsvērumu dēļ pirmās divas kvalifikācijas no sestdienas tika pārceltas uz svētdienu, kas nozīmēja, ka visa sacīkstes programma jāaizvada vienā dienā. Vēlāk gan šī paša iemesla dēļ tika atcelta ceturtā kvalifikācija.
Jānis Baumanis kvalifikācijas braucienos guva, attiecīgi, 12., astoto un sesto vietu, kas trīs braucienu summā deva sesto pozīciju un pārliecinošu vietu pusfinālā
"Daudz sanāca apdzīšanu un interesantu manevru trasē, ļoti daudz labas pieredzes, katrā braucienā cīnījos," par šo sacīkšu nedēļas portālam "Delfi" pēc finiša izteicās Jānis Baumanis. "Pusfinālā sanāca perfekts starts, ātrāks kā Timijam Hansenam un Solbergam, bet pēc pāris metriem dzinējam nokritās apgriezieni un visi pabrauca garām, bet turpināju cīnīties un finišēju trešais. Finālam bija maz laika sagatavoties, paskatīties video ierakstus vai analizēt, pēc piecām minūtēm jau vajadzēja doties uz startu. Starts bija tīri normāls, startējām visi vienādi. Pirmajā līkumā izdarīju pareizu lēmumu braukt pa ārmalu pēc iepriekšējās pieredzes, ka nevajag braukt iekšmalā, jo nākamais ir kreisais, un tas sanāca visas "gonkas" laikā - ar šo stratēģiju aizbraucu garām ļoti daudziem konkurentiem. Izejot no pirmā pagrieziena, bija sitiens, iespējams, no Ekstrēma un aizmugurējais ritenis šķībs. Jau domāju, ka sacīkste beigusies un jābrauc malā, bet varēju turpināt. Mašīnu ļoti mētāja, uz vēl grants nekas, bet uz asfalta bija diezgan "skarbi".
"Uzskatu, ka šī bija mana īstā debija pasaules čempionātā, kārtīgā komandā, ar inženieriem, kas strādā uz abiem braucējiem, un tad arī atbilstošs sniegums," saka Jānis. "Paldies komandai, tēvam, kurš šoreiz bija "spotera" lomā - viņam ļoti labi sanāca! Paldies Manfrēdam Štolam un Maksam Puharam par uzaicinājumu braukt uz Argentīnu."
Jānis Baumanis uzaicinājumu pārstāvēt "World RX Team Austria" Argentīnā saņēma uzreiz pēc Eiropas čempiona titula iegūšanas "Super 1600" klasē, un sagādāja šai komandai augstāko rezultātu pasaules čempionāta "Supercar" klasē. Pusfinālā savā braucienā, kurā startēja
arī viņa komandas vadītājs Manfrēds Štols, Antons Marklunds, Peters Solbergs, Deivijs Žanī un Timijs Hansens, Baumanis izcīnīja trešo vietu un kvalificējās finālam, kurā startēja no trešās rindas blakus šāgada "RX Lites" čempionam Kevinam Hansenam, kurš iespēju startēt Argentīnā ieguva, pateicoties šim titulam.
Pirmajā līkumā pēc starta Jānis izmantoja burzmu un aizbrauca kā ceturtais, uz īsu brīdi nonāca trešajā pozīcijā, taču zaudēja to. Trešajā aplī Baumanis atkal pacēlās uz trešo vietu, taču ļoti slidenajā trasē izbrauca nedaudz par plašu un palaida garām Peteru Solbergu.
Finālbrauciens bija dramatisks, ar pamatīgu cīņu gan par līderpozīciju, gan pārējām vietām. Robins Larsons atvairīja visus, arī diezgan agresīvus Matiasa Ekstrēma uzbrukumus un nosargāja pirmo vietu. Trešais finišēja Solbergs, ceturtais - Baumanis. Brāļi Kevins un Timijs Hanseni izstājās.
"Sacensības Rozario lieliski raksturo arī visu sezonu kopumā, kuras laikā parādītais sniegums bija nevienmērīgs, panākumiem mijoties ar kļūdām, tehniskiem defektiem vai neveiksmīgām apstākļu sakritībām. Atskatoties uz šosezon paveikto, nepamet nepadarīta darba sajūta, jo ne sasniegtais Argentīnā, ne arī sezonā kopumā neatspoguļo mūsu patieso ātrumu," pēc sacīkstes teica Reinis Nitišs. "Rezultātu šobrīd vairs nevaru mainīt, tomēr nedrīkst par zemu novērtēt septīto vietu pasaules čempionāta kopvērtējumā. Jā, trešā vieta pirms gada bija augstvērtīgāks sasniegums, bet kopš tā brīža čempionāts straujiem soļiem gājis uz priekšu, un nosargāt vietu starp vadošajiem braucējiem kļūst arvien sarežģītāk. No šī čempionāta mums atliek iegaumēt visas gūtās zināšanas, un tās gudri pielietot nākotnē. Liels paldies "Olsbergs MSE" komandai par "Ford Fiesta ST" automašīnas sagatavošanu un uzturēšanu visas sezonas laikā. Tas nekad nav bijis viegls darbs, un arī šogad mehāniķi strādāja ļoti garas darba stundas. Liels paldies arī manai ģimenei, kas allaž ir stāvējusi man ne tikai blakus, bet arī atbalstot brīžos, kad tas bijis nepieciešams visvairāk!"
2015. gada "World RX" čempionāta kopvērtējums:
1. | Petter Solberg | SDRX | 301 |
2. | Timmy Hansen | Peugeot Hansen | 275 |
3. | Johan Kristoffersson | Volkswagen Team Sweden | 234 |
4. | Andreas Bakkerud | Ford Olsbergs MSE | 232 |
5. | Davy Jeanney | Peugeot Hansen | 201 |
6. | Mattias Ekström | EKSRX | 201 |
7. | Reinis Nitišs | Ford Olsbergs MSE | 167 |
8. | Robin Larsson | 147 | |
9. | Toomas Heikkinen | Marklund Motorsport | 137 |
10. | Timur Timerzyanov | Namus OMSE | 105 |