"Renault" kompānijas rūpnīcas komanda jeb "Renault Sport F1 Team" februāra pirmajās dienās kļuva par pirmo vienību, kas prezentējusi sevi pirms 2016. gada Formula 1 sezonas. Apmeklējot klātienē šo prezentāciju, kļuva skaidrs, ka patiesībā prezentācija bija tikai "obligāta atrādīšanās" pirms jaunās sezonas sākuma un pirms kompānijas pilnvērtīgas atgriešanās F-1. Kāpēc? Tādēļ, ka pilotu sastāvs (Džolions Palmers un Kevins Magnusens) bija zināms jau iepriekš, jaunais modelis patiesībā ir pārkrāsota un "Renault" motoram pielāgota pērnā gada "Lotus" mašīna un, kā izrādās, tad arī pats krāsojums vēl tiks mainīts uz sezonas pirmo posmu.
"Renault" kompānijas rūpnīcas komanda jeb "Renault Sport F1 Team" februāra pirmajās dienās kļuva par pirmo vienību, kas prezentējusi sevi pirms 2016. gada Formula 1 sezonas. Apmeklējot klātienē šo prezentāciju, kļuva skaidrs, ka patiesībā prezentācija bija tikai "obligāta atrādīšanās" pirms jaunās sezonas sākuma un pirms kompānijas pilnvērtīgas atgriešanās F-1. Kāpēc? Tādēļ, ka pilotu sastāvs (Džolions Palmers un Kevins Magnusens) bija zināms jau iepriekš, jaunais modelis patiesībā ir pārkrāsota un "Renault" motoram pielāgota pērnā gada "Lotus" mašīna un, kā izrādās, tad arī pats krāsojums vēl tiks mainīts uz sezonas pirmo posmu.
Neskatoties uz to visu, bija ļoti patīkami dzirdēt "Renault" kompānijas vadības stingro apņemšanos ieguldīt lielus resursus un laiku, lai atgrieztos F-1 čempionāta virsotnē. Turklāt "Renault" turpinās strādāt Formula E čempionātā, kā arī atjaunos savu pilotu akadēmiju, kas ir lieliskas ziņas jaunajiem talantiem.
Pagājušajā gadā "Ferrari" nodemonstrēja, ka noķert "Mercedes" komandu jaudas agregāta attīstīšanas sacīkstē var tikai ar pamatīgiem ieguldījumiem un cilvēku pārvilināšanu no vācu vienības. Franču kompānija ir gājusi līdzīgu ceļu: "Renault Sport" nodaļas budžets ir gandrīz trīskāršojies un sākusies agresīva augstākā līmeņa speciālistu pārvilināšana. "Renault" jau pievienojies bijušais Mihaela Šūmahera sacīkšu inženieris "Ferrari" komandā Kriss Daijers, kā arī bijušais "Mercedes" tehniskā departamenta vadītājs Bobs Bels, kurš bija klāt laikā, kad tika likti pamati "sudraba bultu" dominantei F-1.
Tieši pie Boba Bela prezentācijas laikā "Renault" tehnoloģiskajā centrā Gijankortā, Parīzes pievārtē, bija sastājusies garākā žurnālistu rinda, kas kāroja iegūt interviju. Kad nokļuvu līdz bijušā "Mercedes", "Renault" un "Benetton" komandu tehniskā speciālista intervēšanai, viņš jau bija manāmi "izpumpējies", tomēr uz visiem jautājumiem atbildēja pēc labākas sirdsapziņas, detalizēti pamatojot savu viedokli.
Jums tā ir atgriešanās komandā, kur esat pavadījis ļoti daudz gadu. Kādas ir izjūtas?
Izjūtas ir patīkamas, tomēr es nedrīkstu ieslīgt pašapmierinātībā. Visvieglāk tagad būtu iekārtoties vecajā, mīkstajā krēslā, taču man pašam ir jāmācās strādāt nedaudz citādi.
Enstonā ("Renault" bāze Lielbritānijā) ir ļoti labi tehniskie speciālisti kā, piemēram, Niks Česters, un es nevēlos traucēt viņu darbā. Mans uzdevums būs palīdzēt viņam sasniegt mērķus.
Es pats beidzu aktīvi strādāt pie mašīnu konstruēšanas jau pasen un tagad mans pienākums būs savest kopā dzinēja departamenta speciālistus no Virī ("Renault" dzinēju bāze Francijā) un šasijas speciālistus no Enstonas un likt viņiem sākt runāt vienā valodā. Šobrīd F1 čempionāts ir ērā, kur ļoti svarīgi ir dzinēja integrēšana kopējā šasijas koncepcijā un tāpēc rūpnīcas komandas statuss ir izšķirošs.
Jūs bijāt "Renault" komandā, kad tika izcīnīti pēdējie tituli (ar Fernando Alonso). Kas šobrīd ir vajadzīgs, lai "Renault" varētu atkal cīnīties par uzvarām ar "Ferrari" un "Mercedes" komandām?
Vispirms jau mums jāsakārto bāze Enstonā, kas pēdējos gados ir zaudējusi savu līmeni, jo izmisīgi cīnījusies ar resursu nepietiekamību. Mēs neceram šo resursu līmeni pacelt "Ferrari" vai "Mercedes" līmenī, taču mēs esam pārliecināti, ka varam ar šīm komandām cīnīties par goda pjedestālu arī ar pieticīgākiem resursiem. Es runāju gan par finanšu resursiem, gan arī par cilvēku un tehniskajiem resursiem. Tas ir reāls mērķis.
Vai dzinējs šobrīd ir izšķirošais komponents, kas nosaka komandas konkurētspēju?
Es tā nedomāju, jo "Mercedes" dzinēji šobrīd ir pieejami arī "Williams" un "Force India" komandām, taču šīs komandas ne tuvu nebija tajā līmenī, kur bija "Mercedes". Protams, jaudas agregāts ir viens no panākumu pīlāriem, taču tik pat svarīga ir šasija un, pats galvenais, integrēšanas process.
Ja komandai ir kāda tehniska problēma, piemēram, ar elektroniku, un mēs varam operatīvi pie viena diskusiju galda nosēdināt gan cilvēkus no dzinēju departamenta, gan speciālistus no šasijas departamenta, tad mums ir krietni lielākas iespējas, ka šī problēma tiks atrisināta ievērojami ātrāk.
Ja jau šis ir pārejas gads, tad visai agri sāksiet domāt par nākamās sezonas modeli?
Tas lielā mērā būs atkarīgs no tā, kā mums veiksies sezonas sākumā. Ja mums veiksies labi un spēsim pirmajos posmos būt tur, kur ceram būt, tad pie 2017. gada mašīnas sāksim strādāt pēc ierastā grafika. Turklāt mūsu primārais uzdevums šobrīd ir atjaunināt tehnisko resursu bāzi un tad jau uz tās sākt būvēt jauno modeli.
Aprēķini rāda, ka šogad spēka agregāti būs spējīgi nodrošināt ap 900 zirgspēku lielu jaudu. Vai "Renault" spēs sasniegt šo jaudas līmeni?
Protams, es šobrīd negribu atklāt, kādi būs mūsu jaudas parametri jaunajā sezonā, taču piekrītu, ka tehniskie noteikumi ļauj šobrīd attīstīt spēka agregātus, kas loģiski pacels arī jaudas rādītājus. Esmu pārliecināts, ka šogad un nākamgad visi dzinēju ražotāji šajā rādītājā spers nopietnu soli uz priekšu.
Lai arī šis būs pārejas gads, kādas ir "Renault" komandas ambīcijas uz šo sezonu un kādi konkrēti mērķi tiek uzstādīti?
Mēs varam visiem teikt, ka šis mums ir pārejas un sagatavošanās gads, bet Formulā 1 vienmēr visi tiek vērtēti pēc rezultātiem. Es nešaubos, ka arī pēc šīs sezonas beigām cilvēki mūs vērtēs pēc izcīnīto punktu skaita vai pēc izstāšanās skaita tehnisku problēmu dēļ.
Mums vajadzētu tēmēt uz sesto vietu Konstruktoru kausā. Varbūt tā būs tikai septītā vai pat piektā vieta, ja mums paveiksies. Tomēr mēs paši tam nepievērsīsim tik lielu uzmanību un tas nemainīs mūsu sākotnēji nospraustos mērķus uz 2017. un 2018. gadu. "Red Bull" un "Mercedes" bija nepieciešamas piecas sezonas, lai izcīnītu titulu, tāpēc trīs sezonas, lai tiktu līdz goda pjedestāliem ir ļoti pamatots mērķis.