Pirmās formulas (F-1) komandas un to braucēji sestdien pauda neapmierinātību un pieprasīja atcelt kvalifikācijas sacensību jauno formātu, kuru "Mercedes" komandas vadītājs Toto Volfs pat nosauca par "miskasti".
Kā zināms, neilgi pirms sezonas tika apstiprināti jauni kvalifikācijas noteikumi - pirmās starta vietas ieguvējs joprojām tiek noskaidroti trijos segmentos, tomēr to laikā ik pēc 90 sekundēm izstājas konkrētā brīža lēnākais sportists.
Austrālijas "Grand Prix" izcīņas kvalifikācijā sestdien Melburnā uzvaru izcīnīja pašreizējais čempions Lūiss Hamiltons no "Mercedes" vienības, kurš izšķirošajā sesijā par 0,360 sekundēm apsteidza komandas biedru Niko Rosbergu. Savukārt vietas otrajā starta rindā nopelnīja "Ferrari" komandas braucēji Sebastjans Fetels un Kimi Reikenens, zaudējot Hamiltonam attiecīgi 0,8 un 1,1 sekundi.
Ja pirms sezonas tika plānots, ka kvalifikācijas pēdējās 90 sekundēs aci pret aci cīnīsies divi ātrākie piloti, šoreiz jau trīs minūtes pirms tās beigām visi piloti bija atgriezušies boksos, jo Rosbergs, Fetels un Reikenens beigās nemaz necentās uzlabot savus rezultātus.
Pēc kvalifikācijas komandu vadītāji un braucēji neslēpa savu sašutumu. "Red Bull" komandas vadītājs Kristians Horners paziņoja, ka F-1 vajadzētu atvainoties faniem par šādas sistēmas ieviešanu, bet Volfs bija vēl skarbāks, jauno formātu nodēvējot par "miskasti".
"Tas nebija lielisks šovs un F-1 vajadzētu atvainoties līdzjutējiem. Mums jāmācās no šīs kļūdas, nevis jāiebāž galva smiltīs. Es dotu priekšroku iepriekšējam kvalifikācijas formātam, taču tas ir tikai mans viedoklis," sacīja Horners.
Viņa viedokli atbalstīja "Mercedes" komandas direktors Nikijs Lauda, kurš jauno formātu nosauca par lielu kļūdu, aicinot to mainīt jau pirms nākamā posma Bahreinā. "Ikviens pieļauj kļūdas, bet šī ir liela kļūda," uzskata leģendārais austrietis.
Savukārt F-1 vadītājs Bērnijs Eklstouns, kurš neatrodas Austrālijā, bet kvalifikācijas notikumiem sekoja līdzi TV pārraidē atzina, ka nav bijis optimistisks par izmaiņām jau iepriekš. "Tā (kvalifikācija) bija pilnīgs mēsls," paziņoja Eklstouns.
"Nesaprotu, kāpēc visi ir pārsteigti. Mēs jau iepriekš brīdinājām, kas var notikt un tas arī notika. Manuprāt, tas nav pareizais ceļš, kurš doties," četrkārtējais pasaules čempions Fetels nebija pārsteigts par kvalifikācijas beigās notikušo farsu. "Beigās trasē nebija nevienas mašīnas, lai gan līdzjutēji vēlas redzēt Hamiltonu, Rosbergu, Reikenenu vai jebkuru citu, kurš no visiem spēkiem cīnās par labāku rezultātu sesijas beigās".
Fetels piebilda, ka braucēji nav pelnījuši kritiku, bet vaina jāuzņemas tiem, kuri izdomāja šo formātu.
Savukārt kvalifikācijas uzvarētājs Hamiltons norādīja, ka jau pirms tam F-1 rīkotāji brīdināti, ka šāds kvalifikācijas formāts nebūs interesants skatītājiem. "Cīņa vienā aplī ir laba doma, taču domāju, ka cilvēki teiks, ka šāds formāts nav interesants. Manas komandas pārstāvji jau brīdināja Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA), taču viņi mūs ignorēja," organizatorus kritizēja britu autosportists.
Jau ziņots, ka piektajā vietā kvalifikācijā sestdien palika Nīderlandes braucējs Makss Verstapens no "Toro Rosso" vienības, kuram sekoja pieredzējušais brazīlietis Felipe Masa ("Williams"). Savukārt lēnākie divi trešajā segmentā bija otrs "Toro Rosso" pilots Karloss Sainss juniors un mājinieku favorīts Daniels Rikjardo no "Red Bull" vienības.
Hamiltons izcīnīja karjerā piecdesmito uzvaru kvalifikācijas sacensībās un šajā ailē ir trešais visu laiku titulētākais pilots - viņš tikai par 18 uzvarām atpaliek no kvalifikāciju rekordista Mihaela Šūmahera, bet par 15 no otrajā vietā esošā Airtona Sennas. Savukārt ceturtais visu laiku titulētākais ar 46 uzvarām ir Fetels.
Hamiltons pērn kļuva par trīskārtēju pasaules čempionu, ko nodrošināja trīs etapus pirms sezonas beigām. Viņš titulu ieguvis arī 2008. un 2014. gadā.
Šosezon F-1 piloti sacentīsies 21 posmā, sezonai noslēdzoties 27. novembrī Abū Dabī.