Ceturtdien, 26. maijā, inženieris Andris Dambis prezentēja jaunāko "Drive eO" sacīkšu elektromobili "PP100", ar kuru šovasar Paikspīkas 100 gadu jubilejas sacīkstēs 26. jūnijā plānots uzvarēt, tāpat kā pērn ar "PP03". Arī šogad latviešu konstruēto elektromobili pilotēs pieredzējušais amerikāņu pilots Rīss Millens.
"PP100" ir "PP03" modeļa tālāka evolūcija. Indekss "100" izvēlēts, jo Paikspīkas sacensības ("Pikes Peak International Hill Climb") šogad svin savu 100. jubileju, bet cipars "4" modeļa nosaukumā, kas it kā būtu loģisks turpinājums "PP03", Dambim īsti nepatīkot.
Ja pērn "PP03" uzvarēja sacīkstes ar rezultātu deviņas minūtes un septiņas sekundes, tad šogad plānots jau "iebraukt" astoņās minūtēs. Vai tiks pārspēts Lēba rezultāts (8:13)? "Lēba rezultāts ir pārspējams, un tas tiks pārspēts, bet visdrīzāk ne šogad," smaidot norāda Andris Dambis. Latvijas komandas mērķis ir nobraukt vismaz astoņās minūtēs un 40 sekundēs vai ātrāk.
Tāpat Dambis aicina neuztvert "PP100" plānoto uzvaru kā pašsaprotamu. "Nevajag domāt, ka mēs – latvju bāleliņi – tagad esam baigi gudrie, bet mūsu konkurenti ir kaut kādi muļķi," brīdina Dambis. "Jā, mēs uz sacīkstēm ieradīsimies kā favorīti, un tieši ar to, gatavojoties šim gadam, ir rēķinājušies arī mūsu konkurenti."
Dambis atklāj, ka uz šīm sacensībām gatavojas "Honda" rūpnīcas komanda ar lielu naudu, kā arī tiešais konkurents – japānis Tadžima – būs pielicis spēkus, un vēl viens potenciālais bīstamais konkurents būs francūzis Dimā. Kā uzskata Dambis, šīgada sacensībās neviens vien dalībnieks iekļausies astoņu minūšu rezultātā, par ko šogad organizatori sola arī lielas naudas balvas.
Liels ieguvums šogad ir tas, ka "Drive eO" komandas ģenerālsponsors ir Dienvidkorejas riepu ražotājs "Hankook". Tas ļauj iegūt ne tikai visjaunāko tehnoloģiju riepas "pa taisno no laboratorijas", bet arī papildu finansējumu. Tādējādi būtiska atšķirība no iepriekšējiem gadiem ir vairāk laika un iespēju privātajiem treniņiem, kas ir ļoti dārgs prieks. Šie treniņi jau nākamnedēļ notiks Losandželosā.
Dambja jaunākā sacīkšu elektromobiļa prezentācija atšķirībā no iepriekšējiem gadiem notika "Ogres servisa centrā" – vietā, kur tas viss arī top. Tādējādi apmeklētājiem bija iespēja aplūkot ne tikai "PP100", bet arī elektrisko dragsteri "Electric Fox", ar kuru Zviedrijā jau ir uzstādīts Eiropas rekords ceturtdaļjūdzes (402 m) distancē elektriskajiem dragsteriem. Ar to no vietas līdz 100 km/h var paātrināties vienā sekundē (specializētajās dragreisa trasēs ar līmes segumu).
Vēl Dambis parādīja mikroautobusu "Latvija", uz kura tiek izmēģināti elektriskie agregāti. Interesanti, ka šī "Latvija" ir viena no 30, kas no RAF konveijera noripoja elektriskajā versijā. Lai arī šajā "Latvijā" nav salikti visi "megavata" elektromotori, tik un tā ar to pirmajā pārnesumā (izmantojot BMW manuālo transmisiju, jo oriģinālā GAZ izjuktu) varot "paraut ratā" kā motociklu, atklāj Dambis.
Izmēģinājumu laikā šajā "Latvijā" nesen tika "nosvilināts" viens elektromotors, ko bija plānots likt "PP100" sacīkšu spēkratā, tādēļ no Londonas ar ātro piegādi pasūtināts jauns, kas Latvijā ieradīsies piektdien pusdienlaikā.
Jau svētdien no rīta "PP100" spēkrats ar visu "Drive eO" komandu dosies uz Frankfurti, no kurienes notiks lidojums uz Losandželosu. Ņemot vērā, ka šogad stājušies spēkā ierobežojumi attiecībā uz litija akumulatoru transportēšanu, tos atsevišķi ar kravas lidmašīnu uz Losandželosu nogādās no Luksemburgas.