Latvijas komandas "Drive eO" radītā elektriskā automašīna ar jaunzēlandiešu pilotu Rīsu Millenu svētdien izbrauca no deviņām minūtēm leģendārajās Paikspīkas izturības sacīkstēs, uzvarot elektromobiļu klasē, tomēr paliekot otrajā vietā absolūtajā vērtējumā.
"Drive eO" automašīna un Millens uzrādīja rezultātu astoņas minūtes un 57,118 sekundes, kas ir jauns klases rekords, tomēr par nepilnām sešām sekundēm piekāpās ar Romēnam Dimā, kura ar turbo dzinēju aprīkotā "Honda" automašīna pārstāvēja sacensību jaudīgāko, "Unlimited" klasi.
Zīmīgi, ka franču pilots vēl tikai pirms nedēļas bija viens no "Porsche" komandas pilotiem, kas uzvarēja prestižajās Lemānas 24 stundu sacensībās.
Arī trešo vietu šoreiz ieņēma elektromašīna – japānis Tetsuja Jamaho finišu sasniedza deviņās minūtēs un sešās sekundēs.
Pirms gada "Drive eO" un Millens ar "PP02" finišēja pēc deviņām minūtēm un 7,222 sekundēm, triumfējot absolūtajā ieskaitē un kļūstot par pirmo elektromobili vēsturē, kas uzvarējis sacensībās. Jau pērn par sekundi tika pārspēts līdzšinējais elektrisko mašīnu rekords, kas šogad uzlabots vēl vairāk.
Sacensību rekords kopš 2013. gada pieder leģendārajam franču pilotam Sebastjanam Lēbam, kurš finišēja pēc astoņām minūtēm un 13 sekundēm. Pirms šī gada Lēbs bija vienīgais braucējs, kurš spējis tikt zem deviņām minūtēm, bet tagad viņam pievienojušies arī Dimā un Millens.
"Pikes Peak International Hill Climb" sacensībās tiek veikta 20 kilometrus gara distance ar 156 līkumiem. Šogad tās tika aizvadītas simto reizi.
Kā zināms, pirmajos divos startos Paikspīkā Latvijas komandas automašīnu pilotējis Jānis Horeliks, kurš 2013. gadā piedzīvoja smagu avāriju, bet 2014. gadā ieņēma 96. pozīciju 114 finišējušo ekipāžu konkurencē.
Zīmīgi, ka Rīsa Millena tēvs Rods deviņdesmitajos gados piecas reizes triumfēja Paikspīkas absolūtajā ieskaitē.