Latvijas autobraucējs Reinis Nitišs, aizvadot savu pēdējo sacīksti "All-Inkl.com" vienībā, svētdien izcīnīja piekto vietu pasaules rallijkrosa čempionāta astotajā posmā Francijā prestižākajā "SuperCar" klasē.
Šī bija pirmā reize šosezon, kad Nitišs sasniedza kāda pasaules čempionāta posma finālu.
Pēc pirmās dienas, kad tika veikti pirmie divi kvalifikācijas braucieni, Nitišs atradās 11.vietā. Svētdien trešajā kvalifikācijā latvietis bija 15.vietā, bet ceturtajā izcīnīja jau piekto pozīciju.
Summā Nitišs ar iekrātiem 129 punktiem kvalifikācijā saglabāja 11. vietu, kas ļāva iekļūt starp tiem 12 pilotiem, kuri sasniedza pusfinālu. Latvietim, kuram šī sezona ir diezgan nesekmīga, pusfinālā izdevās iekļūt vien trešo reizi šosezon.
Tikmēr "Austria" komandas braucējs Jānis Baumanis trešajā kvalifikācijā bija 13. vietā, bet tehnisku problēmu dēļ viņš palika uz starta ceturtajā braucienā, pie punktiem netiekot. Līdz ar to ar 82 punktiem latvietis ierindojās 26. vietā un pusfinālā neiekļuva.
"Sākoties brīvajiem treniņbraucieniem sajūtas bija vienkārši lieliskas. Auto regulējumi bija perfekti un arī pats jutos fantastiski, jo trasē spēju labot tās vietas, kas vakar īsti nesanāca. Biju ļoti optimistiski noskaņots pirms trešā brauciena, tomēr pirms starta no sajūga noslīdēja kāja, nedaudz izkustējos un ar to pietika, lai tiktu fiksēts falšstarts. Tas savukārt nozīmē, ka viena džokera apļa vietā man bija jāveic divi un rezultātā tikai 13.vieta. Bez liekā džokera domāju, ka būtu finišējis kādā sestajā, astotajā vietā, bet to mēs neuzzināsim," par dienas ievadu stāsta Jānis Baumanis.
Lai arī pēc trim kvalfikācijas braucieniem Jānis Baumanis ieņēma kopvērtējuma 17.vietu, rezultāti bija pietiekami blīvi, lai ar labu sniegumu pēdējā kvalifikācijas sesijā iekļūtu pusfinālā. Nelaimīgā kārtā Jāņa sacīkšu Ford Fiesta piemeklēja neizpētīta tehniska ķibele un pēdējo kvalifikācijas braucienu veikt tā arī neizdevās.
"Izejot uz starta ceturtajā kvalifikācijā, mašīna vienkārši noslāpa un iedarbināt to vairs nebija iespējams. Sacensības līdz ar to bija beigušās. Jau vakar mehāniķiem teicu, ka ar akumulatoru kaut kas nav, ka ne tikai starteris negriež, bet pat displejs salonā nieslēdzas. Akumulators sestdien vakarā tika nomainīts pret pilnīgi jaunu, pielādētu un no rīta viss bija ļoti labi. Bet dienas gaitā atkal kaut kas atgadījās mašīnas elektronikā un enerģija no baterijas pazuda tukšumā. Skumji, ka tādas lietas dēļ ir jābeidz sacensības un nav iespējas pacīnīties par iekļūšanu pusfinālā," - tā Jānis Baumanis.
Savukārt pusfinālā Nitišs startā aizbrauca kā pēdējais, bet pēc tam vienā no pirmajiem līkumiem viņš pa iekšmalu apdzina uzreiz divus sportistus un bija ceturtais. Pēc norvēģa Petera Sūlberga došanās džokera aplī, Nitišs pacēlās jau uz trešo vietu, kas viņam garantēja vietu pusfinālā. Latvijas pārstāvis sava brauciena laikā aizvadīja ļoti spraigu cīņu ar Sūlbergu, kurš pāris apļus nekādi nevarēja tikt garām Latvijas sportistam.
Nitišs savā džokera aplī devās pašā pusfināla brauciena noslēgumā, kā rezultātā Sūlbergs viņu apsteidza. Taču pašās beigās riteni pārsita zviedrs Matīass Ēkstrems, kas latvietim tomēr ļāva iespraukties starp trim braucējiem, kas pirmo reizi šosezon ļāva iekļūt finālā.
Finālā Nitišs startēja no pēdējās rindas, bet jau pašā sākumā latvietim bija tehniskas problēmas, tāpēc viņš ievadā bija stabili pēdējais un jau pirmajā aplī devās džokerī. Viņam panākt konkurentus bija ļoti grūti, bet noslēdzošajā aplī Latvijas braucējs bija ļoti agresīvs, kas viņam ļāva pakāpties uz piekto vietu.
"Mums izdevās atrast optimālus regulējumus mainīgajiem laika apstākļiem un ar stabilu sniegumu spēju izcīnīt vietu pusfinālā. Rallijkrosa dinamiskā vide un "lielās likmes" pusfinālā izrādījās liktenīgas vairākiem sportistiem, taču, izvairoties no problēmsituācijām, nodrošināju vietu finālā," uzsvēra Nitišs.
"Šīs ir emocijas, kuras bija nedaudz piemirsušās. Paldies visai komandai par darbu, par sadarbību un pašatdevi. Šis ir lielisks rezultāts, kas dos jaunu enerģijas lādiņu nākamajām sacensībām. Tagad jāgatavojas Barselonas posmam, kurā startēšu ar savu agrāko auto Olsbergs MSE komandas sastāvā!" pēc sacensībām prieku neslēpj jēkabpilietis Reinis Nitišs.
Savukārt par sacensību uzvarētāju kļuva zviedru pilots Jūhans Kristofešsons, kuram šis bija pirmais panākums šosezon, kamēr otrais bija Andreass Bakerūds no Norvēģijas. Uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena stājās leģendārais francūzis Sebastjans Lēbs.
Jau vēstīts, ka Nitišs pēc abpusējas vienošanās lauzis līgumu ar "All-Inkl.com" komandu, tādējādi sacensības Francijā viņam ir pēdējās šīs vienības sastāvā. Tomēr jēkabpilietis septembra vidū piedalīsies pasaules čempionāta posmā Spānijas pilsētā Barselonā, piedzīvojot atgriešanos "Olsbergs MSE" komandas sastāvā.
Pasaules čempionāta kopvērtējumā pēc astoņiem posmiem līderis ar 181 punktu ir Sūlbergs, kamēr viņam piecus punktus zaudē Ēkstrems. Savukārt trešais ar 158 punktiem bija Kristofešsons.
Tikmēr J.Baumanis ar 59 punktiem nokritis uz 12. pozīciju, bet Nitišs ar 35 punktiem ir 15. vietā.
Pirms diviem gadiem Nitišs izcīnīja pasaules rallijkrosa čempionāta bronzas medaļu, bet pērn, savā otrajā sezonā "Olsbergs MSE" komandā, viņš palika septītais. Tikmēr J.Baumanis pērn kļuva par Eiropas čempionu "Super 1600" klasē, bet tagad spēris soli augstāk un startē prestižākajā klasē.
Turpat Francijā norisinājās Eiropas čempionāta posmā "Super 1600" klasē, kur Jāņa Baumaņa brālis Artis sasniedza pusfinālu, kurā gan savā braucienā palika piektais, finālā neiekļūstot.
"Diena sākās smagi. Visu nakti bija lijis, trase bija slapja un apstākļi tajos bija pilnīgi citi, ja salīdzina ar vakardienu. Tas, ko vakar bijām izrunājuši, vairs nekam nederēja, jo faktiski bija jāsāk jaunas sacensības. Trase bija tik slidena, it kā brauktu pa ledu," norāda Artis Baumanis.
Viņš arī apgalvo, ka treniņbraucienos pieļāvis daudz kļūdu. " Taču izdevās saprast, kādas ir saķeres robežas un uz trešo kvalifikāciju braukšana aizgāja - uzrādīju otro labāko rezultātu un ceturtajā kvalifikācijā man pretī stājās visi ātrākie braucēji. Šajā reizē vienīgie izvēlējāmies braukt ar slapja laika riepām un šī stratēģija atmaksājās, jo startā jābrauc pa slapju trajektoriju. Pirmajā pagriezienā iekārtojos aiz igauņa Janno Ligura, taču šajā brīdī uzsprāga viņa mašīnas sajūga disks, es ieskrēju viņā, bet aizmugurē braucošie konkurenti manī, bet tāpat pēc šīs bakstīšanās aizbraucu kā pirmais. Tam vēl sekoja spēcīgi sitieni no konkurentiem, tā kā bija jautri," stāsta Artis Baumanis, kurš pusfinālā izcīnīja piekto vietu un šobrīd Eiropas čempionātā ir trešais.
Sacensībās startēja arī brāļu Ivo un Uģa Traubergu "TT Motorsport" komanda, kuras braucējs Jegors Saņins pusfinālu nesasniedza.
Artis Baumanis pārstāv "Set Promotion" komandu, kurā pērn startēja arī viņa brālis, kļūstot par Eiropas čempionu.
Šajā klasē pēc četriem posmiem līderpozīcijā ar 91 punktu atrodas ungārs Kristiāns Šābo, kamēr latvietis ar 57 punktiem ir trešais.