Latvijas ekipāža, kura pārstāv SRT kluba rallija komandu "Škoda Baltic Motorsport" un startē ar "Škoda Fabia R5" automašīnu, jau no sacensību sākuma dominēja un bija ātrākā pirmajos piecos "dopos", bet atlikušajos divos ātrumposmos Liepājas pilsētā saglabāja vadību.
Sirmacis pēc septiņiem ātrumposmiem par 30,7 sekundēm apsteidz krievu pilotu Alekseju Lukjaņuku ("Mitsubishi Lancer Evolution X"), bet vēl 15,2 sekundes viņam zaudē igaunis Sīms Plangi ("Mitsubishi Lancer Evo X").
Pirmajā ātrumposmā Sirmacis pārspēja Lukjaņuku par 2,5 sekundēm, bet otrajā "dopā" viņš par krievu sportistu bija nieka vienu sekundes desmitdaļu ātrāks.
Savukārt trešajā ātrumposmā Sirmacis bija krietni ātrāks pār konkurentiem, jo otro vietu "dopā" ieņēmušais Plangi viņam zaudēja 13,4 sekundes, bet Lukjaņuks atpalika vēl par 1,3 sekundēm.
Arī turpinājumā latvieši krāja uzvaras "dopos", ceturtajā Lukjaņuku pārspējot par 6,7 sekundēm, bet piektajā pārsvaru no viņa palielinot vēl par 8,8 sekundēm.
Savukārt dienas divos noslēdzošajos etapos Liepājā ātrāks bija Lukjaņuks, taču viņš Sirmacim, kurš abos ātrumposmos bija trešais, spēja atvinēt vien 2,1 sekundi.
Tikmēr pašreizējais Eiropas čempions un šīs sezonas ERČ kopvērtējuma līderis polis Kajetans Kajetanovičs ("Ford Fiesta R5"), ieņem trešo vietu. Viņš trešajā "dopā" saskārās ar tehniskām problēmām, vēsta organizatori. Tiesa Kajetanovičs, kurš kopvērtējumā Sirmacim zaudē 45,9 sekundes, pēdējos trīs dienas "dopos" bija otrais.
Piekto vietu ieņem Jānis Vorobjovs ar stūrmani Andri Mālnieku ("Mitsubishi Lancer Evo X"), kuri no līderiem atpaliek vienu minūti un 16,7 sekundes, savukārt astotajā pozīcijā ir Raimonda Kisiela un Arņa Roņa ekipāža ("Škoda Fabia R5"), kuru no pirmās vietas šķir jau vairāk kā divs minūtes. Vorobjovs ir trešais N4 klases ieskaitē.
ERČ devītais posms noslēgsies svētdien, kad no plkst.9.30 notiks seši ātrumposmi Liepājas apkārtnē.
Sacensībās 13 ātrumposmu kopējais garums būs 207,75 kilometri.
Sacensībās piedalās septiņas ar Latvijas licenci startējošu pilotu ekipāžas, bet kopā pieteikumā bija 43 ekipāžas no 15 valstīm.
Piektdien rallijā notika kvalifikācijas ātrumposms, kurā prioritētes braucēji noskaidroja starta kārtības izvēles tiesības. Nepilnus piecus kilometrus garajā distancē ātrākais bija Lukjaņuks, bet trešo labāko rezultātu uzrādīja Sirmacis.
Sirmacis ar stūrmani Šiminu tiek uzskatīti par vieniem no sacensību favorītiem. Tiesa, augusta beigās pēc avārijas Čehijas rallijā viņu automašīna aizdegās un līdz Liepājas rallijam tai vajadzēja pamatīgu remontu, braucamo atjaunojot par aptuveni 70%.
No Latvijas vadošajiem pilotiem N4 klasē startē arī Māris Neikšāns ar stūrmani Anriju Jessi ("Mitsubishi lancer Evo IX") un Mārtiņš Svilis ar Ivo Pūķi ("Mitsubishi Lancer Evolution X"), kuri pēc septiņiem ātrumposmiem ir attiecīgi 11. un 12.pozīcijā. Vēl šajā klasē ar krievu pilotu Aleksandru Mihaļovu brauc latviešu stūrmanis Normunds Kokins ("Mitsubishi Lancer Evolution X"), kuri pagaidām ieņem 15.vietu.
Savukārt ERČ junioru ieskaitē R2 klasē startē Mārtiņš Sesks/Māris Klušs ("Peugeot 208 R2"), turklāt Sesks 16 gadu vecumā kļuvis par jaunāko pilotu vēsturē, kurš startējis ERČ etapā. Viņš pēc septiņiem "dopiem" ieņem 22.vietu, bet junioru konkurencē ir sestais.
Tikmēr zem Latvijas karoga startējošais krievu pilots Nikolajs Grjazins ar stūrmani Jaroslavu Fjodorovu ("Peugeot 208 R2"), kuri arī startēja junioru konkurencē, jau pirmajā ātrumposmā piedzīvoja avāriju un izstājās.
ERČ kopvērtējuma līderis ir pagājušās sezonas Eiropas čempions Kajetanovičs, kurš jau iepriekšējā etapā Čehijā varēja garantēt sev čempiona titulu, tomēr nespēja sasniegt finišu. Savukārt viņa tuvākais sekotājs Lukjaņuks šoreiz finanšu taupīšanas nolūkos no "Ford Fiesta" mašīnas pārsēdies uz zemākas klases automašīnu.
Kopvērtējumā pašlaik Kajetanovičam ir 166 punkti, Lukjaņukam 90, bet Sirmacis ar 79 punktiem ieņem trešo vietu. Līdz sezonas beigām bez Liepājas rallija atlicis vairs viens etaps.
Sirmača ekipāža ir vienīgā, kas šosezon uzvarējusi divos ERČ posmos.
Eiropas rallija čempionātā rallijs "Liepāja" norisinās jau kopš 2013.gada, un tam bija plānots notikt ziemas apstākļos, taču šī gada sākumā tas nepiemērotu laika apstākļu dēļ tika pārcelts uz rudeni.
Nesen tika pavēstīts, ka sacensības Kurzemē notiks vēl vismaz trīs gadus.