Tiesa, A finālu svētdienas rītā būs iespējams sasniegt, ja izdosies uzvarēt B finālā.
Sestdien kvalifikācijā MXGP klasē 15.vietu izcīnīja Dāvis Ivanovs, MX2 klasē Kārlis Sabulis palika 19.pozīcijā, kaut vēl pēdējā aplī bija 16.vietā, tomēr atlikušajā distances daļā pamanījās piedzīvot kritienu, bet "Open" klasē Toms Macuks pēc diviem kritieniem bija 24. labākais braucējs.
Līdz ar to, saskaitot kopā divus labākos rezultātus, Latvija ar 34 punktiem palika 20.pozīcijā, tomēr tuvākā konkurente Čehija bija trīs punktu attālumā. Tikmēr uzvaru kvalifikācijā ar trim punktiem izcīnīja Francija.
"Diena neizvērtās tā, kā mēs bijām cerējuši, jau sākot ar izlozi. 37.starta vietai bija milzīga loma. Līdz ar to no starta puiši aizbrauca ne tajās labākajās pozīcijās un, kamēr sadzina konkurentus, pagāja zināms laiks. Noteikti pārsteidza Dāvis Ivanovs. Uzskatu, ka viņš nobrauca labāk par to, ko viņš pats bija cerējis, un to, ko mēs no viņa gaidījām," izteicies izlases vadītājs Mārtiņš Lazdovskis. "Kārlis Sabulis veica labu braucienu, diemžēl beigās kritiens. Arī Tomam Macukam divi kritieni un pietiekami neveiksmīgs starts. Neskatoties uz to visu, mums ir pamats būt optimistiskiem. Mums ir 20.vieta, pirmie aiz svītras, kas, protams, ir vissāpīgāk. Rīt ir jauna diena. Cerams, ka Kārlis varēs braukt, jo kritienā traumēja plecu. Darīsim visu, lai tiktu A finālā. Ja ne pa parādes durvīm, tad pa aizmugures."
"Starts bija no pašas ārmalas. Man tas nebija tik labs kā Ivanovam. No divdesmit otrās vietas jau biju aizcīnījies līdz sešpadsmitajai, bet pēdējā aplī, 300 metrus pirms finiša, kritu. Mēģināju pēc iespējas ātrāk piecelties, jo punkti bija svarīgi, lai uzreiz tiktu A finālā, bet ar to nepietika. Satraumēju plecu. Lauzts nav, bet laikam sastiepts. Rīt no rīta izbraukšu, tad redzēšu, kā būs," pauda Sabulis.
"Startā aizgāju puslīdz normāli. Brauciena gaitā veicu daudzas apdzīšanas. Finišēju 15.vietā. Uzskatu, ka ļoti labs rezultāts. Trase man patika. Centos braukt stabili. Žēl, ka netikām A finālā, bet rītdien arī diena. Cīnīsimies vēlreiz, lai iekļūtu A finālā," izteicās Ivanovs. "Pagājušajā gadā tikām kā pēdējie A finālā, šogad pirmie aiz strīpas. Nekas, Nāciju kausā, kas notika Vācijā, arī nācās startēt B finālā. Tas bija veiksmīgs, jo uzvarējām un varējām cīnīties A finālā. Protams, ka tas ir krietni grūtāk, bet ir iespēja, ir izredzes."
"Starta momentā mocim izleca starta poga, un tas uzcēlās ratā. Aizbraucu slikti. Tad priekšā nokrita vairāki braucēji, diemžēl ieskrēju viņos. Pirmo apli nobraucu, vairākus apdzinu. Otrā apļa sākumā braucu pa iekšējo špūri. Izrādījās, ka tā špūre galā saiet kopā ar citu špūri, pa kuru brauca cits sportists. Mēs saskrējāmies, un atkal nokritu," savu braucienu atstāstīja Macuks. "Kamēr pielaidu moci, kamēr iztaisnoju stūri, visi jau bija prom. Sanāca apdzīt tikai pāris sportistus. Trase bija labāka nekā brīvajā treniņā, sāku jau pierast, jo šī Madžioras trase ir specifiska. Sen nebiju braucis pa tādiem kalniem. Ceru, ka B finālā mums viss izdosies un varēsim startēt arī A finālā."
Latvijas izlasei jau ir sekmīga pieredze ar startu B finālā, jo tieši caur to finālam dramatiskā cīņā izdevās kvalificēties 2013.gadā, izšķirošo vietu izcīnot pašos pēdējos apļos.
Pērn Latvija ar 29 punktiem kvalifikācijā guva 19.vietu un A finālā iekļuva kā pēdējā. Tiesa, arī finālā neizdevās pakāpties augstāk par 19.pozīciju, jo sacensību dienas rītā Pauls Jonass piedzīvoja kritienu un turpinājumā vairs neizgāja uz starta.
Latvijas pārstāvis par Nāciju kausa izcīņas čempionu vienīgo reizi kļuvis 1968.gadā, kad to PSRS izlases sastāvā spēja paveikt Arnis Angers. Neatkarības gados Latvija labāko rezultātu sasniedza 1992.gadā, kad salīdzinoši mazā konkurencē izcīnīja 11.vietu, bet pēc tam sekmīgākais bijis 2014.gads, kad savās mājās "Zelta zirga" trasē Ķegumā tika gūta 12.vieta.