'333' Ziemas kausa 2. posms
Foto: Arturs Igaveņš

Aizvadītajā nedēļas nogalē sporta kompleksā "333" norisinājās otrais posms "333 Ziemas kausa" izcīņā pēc endurance (izturības) principa. Dalībnieki sacensībās pierādīja lielisku auto vadīšanas meistarību un cīņas sparu, ko atzinīgi novērtēja viens no labākajiem Latvijas autosportistiem un posma dalībniekiem Reinis Nitišs.

Šajā posmā trīs klasēs kopumā startēja 82 dalībnieki, no kuriem kopvērtējumā ātrākais priekšpiedziņas klasē bija Arvis Bērziņš, aizmugures piedziņas klasē Aigars Tīdmanis, bet pilnpiedziņas klasē – Artis Vicinskis.

2. posma sacensību dienu sāka priekšpiedziņas klase ar 27 dalībniekiem. Amatieru (AM) klasē TOP3 pjedestāls izveidojās kolorīts – uzvaru izcīnīja Artis Freibergs, otrajā vietā ierindojās lietuvietis Mindaugas Simkevicius, bet uz trešās vietas pakāpiena kāpa deviņgadīgais Tomass Štolcermanis, kuram šis bija pirmais pjedestāls pieaugušo sacensībās.

Pēc sacensībām Tomass stāsta: "Sacensībās patika braukt, jo bija interesanta trase. Ļoti grūti nebija, taču bez cenšanās nekas nesanāktu. Mans mērķis bija iebraukt trijniekā, kas nebija ļoti grūti. Ceru tā arī turpināt. Braucienos godīgi cīnos, ļoti forši, ka nāk klāt citi braucēji un apsveic."

Profesionāļu (PRO) klasē pirmo vietu izcīnīja Arvis Bērziņš, kurš uzvaras laurus plūca arī pirmajā "333" Ziemas kausa posmā. Otrajā vietā – Artis Baumanis; bet trešajā – Aivo Gailītis.

Aizmugures piedziņas klasē šajā posmā sacentās 28 dalībnieki, no kuriem AM grupā ātrākie bija Mārtiņš Kļava, Sandis Veitmanis un Raivis Geriks. Savukārt PRO grupā pirmajā vietā ierindojās pagājušās sezonas uzvarētājs Aigars Tīdmanis, otro vietu izcīnīja Raivis Galviņš, bet trešo – Mārcis Martinovs.

PRO grupā startēja arī Latvijas rallijkrosa braucējs Reinis Nitišs, kurš ierindojās ceturtajā vietā. Nitišs savu dalību aizmugures piedziņas klasē vērtē kā interesantu pieredzi, jo sacensībās ar aizmugures piedziņas automašīnu kādu laiku nebija startējis. Taču ar katru braucienu rezultātu izdevies uzlabot.

Nitišs atzinīgi vērtē uzvarētāja Aigara Tīdmaņa un viņa komandas sniegumu: "Var redzēt, ka kungi ir ļoti labi braucēji. Komanda ir sagatavojusi arī konkurētspējīgu automašīnu. Apvienojot individuālo sniegumu ar labu automašīnu, rezultāts ir ļoti atzinīgi vērtējams. Tāpat vien, no malas atbraucot ar ielas auto, TOP3 PRO grupas dalībniekus tā vienkārši neapdzīsi. "

Tumsai iestājoties, uz starta izgāja pilnpiedziņas klase 27 braucēju konkurencē. Cīņas bija dinamiskas kā AM, tā PRO klasē, kuru laikā braucēji paspēja gan vairākas reizes nomainīt riepas, gan tās lāpīt, gan risināt citas tehniskās problēmas un laikus paspēt uz sava brauciena startu.

Rezultātā AM klasē par uzvarētāju kļuva Jurģis Meisters, otrajā vietā ierindojās pirmā posma uzvarētājs Jānis Ozoliņš, bet trešajā vietā – Edgars Leonovs pēc otrreizējas rezultātu izskatīšanas. Šajā grupā startēja arī minirallija autosportists Niks Kanders, uzrādot AM grupas trešajai vietai atbilstošus rezultātus. Taču pārskatot viņa profesionālo kvalifikāciju, Kanders tika ierindots PRO braucēju grupā.

Pirmo vietu PRO grupā izcīnīja Artis Vicinskis, kurš pirmajā posmā ierindojās trešajā vietā. Otrā vieta PRO grupā Kalvim Blūmam, trešā – Edgaram Trallam. Arī pilnpiedziņas klasē Reinis Nitišs izcīnīja ceturto vietu, apliecinot to, ka būtiskas ir cīņas no pirmā līdz pēdējam braucienam:" Lieliska konkurence visu braucienu garumā. Bija interesanti pacīnīties ar dalībniekiem, kuri nopietni gatavojas un brauc visu seriālu. Ja piecu apļu laiku kopsummā TOP3 braucējus šķir vien pāris desmitdaļas, tas liecina par ļoti sīvu konkurenci un labām cīņām. Domāju, ka arī dalībniekiem bija interesanti un visi izbaudījām iespēju kārtīgi izbraukāties."

Nākamais "333" Ziemas kauss sacensības paredzētas 14. janvārī – "Goodyear Super Sprint" 3. posms. Šajā posmā dalībnieki sacentīsies 3,33 km garā trasē, kas būs īpaši izveidota teju visa sporta kompleksa "333" teritorijā.

"333 Ziemas kauss" 2016. / 2017. gada sezonas čempionātu veido seši sacensību posmi no 26. novembra līdz 25. februārim. Sacensību posmi paredzēti pēc klasiskā, "super sprint", "edurance" un paralēlā sacensību formāta. Dalībnieki startē priekšējās, aizmugurējās un pilnpiedziņas klasēs, savukārt rezultāti tiek vērtēti PRO un AM grupās.

Kopējais sacensību balvu fonds ir 5000 eiro vērtībā, ko nodrošina vairāki atbalstītāji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!