Viens no labākajiem Latvijas autošosejas pilotiem Haralds Šlēgelmilhs pērn izcīnīja otro vietu "Lamborghini Blancpain Super Trofeo" Eiropas čempionāta kopvērtējumā, tomēr šo rezultātu nesauc par lielu panākumu un nākotnē plāno pievērsties dažādiem motoru sporta projektiem.
"Mērķis bija viens – uzvarēt," par startu šajā čempionātā saka Haralds. "To mēs neizpildījām, palikām otrie. Tas varbūt skan augstprātīgi, taču šosezon viss, kas nebija uzvara, jau bija maznozīmīgi. Varam attaisnoties, ka arī trijnieks sezonas izskaņā ir labs panākums, taču es neesmu gandarīts, jo mērķis bija uzvara. Turklāt cīņa par uzvaru kopvērtējumā risinājās līdz pēdējam posmam un līdz pat pēdējam braucienam. Protams, tur bija daudz sīkumi un apstākļi, kas varēja mainīt situāciju par labu mums, taču autosportā šādus attaisnojumus var atrast ļoti daudz. Galarezultātā man līdz titulam pietrūka septiņu punktu."
Pēdējais čempionāta posms risinājās Valensijas trasē, kur uzreiz pēc Eiropas čempionāta noslēguma notika arī "Lamborghini Super Trofeo" pasaules fināli. Šajos braucienos Haraldam kārtējo reizi nācās cīnīties ar Eiropas čempionu dāni Denisu Lindu.
"Līdz pasaules fināla braucieniem bijām paguvuši sagatavot mašīnu krietni labākā līmenī un abās kvalifikācijās es uzrādīju otro laiku," atceras Haralds. "Pirmajā braucienā Linds mani izstūma un es atkritu uz pēdējo vietu. Visi saka, ka Valensijas trasē nav iespējams apdzīt, taču es pierādīju pretējo - bet man bija vairāk kā 20 apdzīšanas, tiku līdz 4. pozīcijai finišā un uzrādīju labāko apļa laiku! Ja būtu trasē laista drošības mašīna, tad noteikti tiktu uz pjedestāla. Tobrīd biju vidēji sekundi aplī ātrāks par pārējiem. Otrajā braucienā bija mainīgi laika apstākļi un mēs netrāpījām ar regulējumiem – izvēlējāmies sausam laikam, bet īsi pirms starta nogāza lietus, kas vēlāk atgriezās vēlreiz arī brauciena laikā."
Vēl 2015. gadā Haralds Šlēgelmihs startēja PRO+AM kategorijā, kas nozīmē, ka viņam ir komandas biedrs amatieris, kas parasti ir maksātspējīgs un daļēji sedz komandas izdevumus, bet pirms 2016. gada sezonas "ArtLine" komanda piedāvāja Haraldam vienreizēju iespēju izmēģināt spēkus PRO ieskaitē, startēt vienam un cīnīties par titulu. Tas ne tikai deva lielisku iespēju, bet arī uzlika krietni lielāku atbildību un ļāva Haraldam pašam pārliecināties par savām spējām. Šobrīd atgriezties PRO+AM kategorijā būtu solis atpakaļ un tāpēc Haralds sāk lūkoties pavisam citā darbības virzienā, kas šobrīd jau aizņem lielāko daļu no viņa laika.
"Ja nebūs izdevīgu piedāvājumu startēt GT3 kategorijā, tad es šogad vispār īpaši neraujos uz braukšanu – tā būtu izšķērdība tērēt savu laiku, naudu un enerģiju, lai vienkārši vizinātos," uzskata Šlēgelmilhs. "Protams, ja sekos piedāvājums braukt rūpnīcas komandas sastāvā vai labā čempionāta ar perspektīvām nākotnes iespējām, es neatteikšos. Jebkurā gadījumā parasti skaidrība par nākamo sezonu ir tikai agrā pavasarī, jo pagaidām ir vien neoficiālas sarunas. Ņemot vērā, ka esmu iesaistījies vairākos lielos projektos, man ir nopietni jāizvērtē vai vispār vēlos turpināt startēt. Iepriekšējais gads man bija ļoti svarīgs atskaites punkts, kas deva iespēju izvērtēt savas spējas un tagad savu līmeni es zinu, – ja sekos labs piedāvājums man nebūs jāšaubās par savu potenciālu."
Pat ja nesekos satriecoši piedāvājumi startiem fabrikas komandā un augsta līmeņa čempionātā, Haraldu sacīkšu trasēs mēs vēl noteikti redzēsim. Ņemot vērā viņa pieredzi, sakarus un kaislību uz sacīkstēm, vilinoši piedāvājumi uz atsevišķām sacīkstēm noteikti būs un atteikties nebūs viegli. Turklāt "endurance" jeb izturības sēriju sacīkstēs braucēju vidējais vecums ir krietni lielāks un pilota pieredze tiek novērtēta ievērojami vairāk.
"Noteikti iespējas parādīsies un vēlme braukt man vēl ir. Ļoti gribētos nobraukt Spa 24 stundu sacīksti vai atsevišķu "enurance" posmu. Pilnībā kārt ķiveri vadzī neesmu gatavs, jo tas viss ir asinīs," viņš saka.
To, ka Haralds spēj ne tikai grozīt stūri, viņš jau ir pierādījis, organizējot un attīstot "333" motoru sporta un izklaides platformu. Viņa organizatora spējas, valodas prasmes un jomas pārzināšanu ir novērtējusi arī "ArtLine" komanda, kuras potenciālo un esošo projektu sarakstā ir ne tikai "Super Trofeo" komanda, bet arī sacīkšu trašu un motoru sporta inkubatoru izveide Gruzijā, Krievijā un potenciāli arī Latvijā.
"Visi šie projekti prasa ļoti daudz laika, tāpēc arī es sāku izvērtēt savas prioritātes un tas laiks, kad startēju vienkārši piedalīšanās pēc, ir pagājis," saka Haralds. "Noteikti varētu atrast kādu naudīgu amatieri, ar kuru kopā startēt PRO+AM kategorijā, taču neredzu tam vairs jēgu. Esmu tam visam jau gājis cauri. Turklāt alternatīvie projekti šobrīd ir ļoti aizraujoši un apjomīgi, ļaujot man gūt jaunu pieredzi un realizēt jaunus mērķus."
Ja Haraldam un viņa sadarbības partneriem izdosies realizēt kaut trešo daļu no plānotā, Latvijas motoru sporta attīstība nenoliedzami spers vēl vienu ļoti platu soli uz priekšu. Ja pēdējos gados esam redzējuši strauju kāpumu rallija un rallijkrosa attīstībā Latvijā, tad Haralda misija varētu būt pacelt jauno kartinga braucēju iespējas turpināt attīstību un karjeru formulu sēriju un auto šosejas virzienā. Turklāt augsta līmeņa šosejas sacīkšu bāze un trase ne tikai dos iespējas mūsu jaunajiem talantiem, bet arī pavērs durvis FIA NEZ (Ziemeļeiropas zona) sacīkšu ienākšanai Latvijā.
"Tas joprojām ir mūsu mērķis un mēs joprojām pie tā strādājam. Tas ir mana tēva sapnis un es esmu apņēmies to realizēt," saka Haralds. "Es redzu, ka to var izdarīt un mēs jau pie tā strādājam. Pavasarī uzsāksim būvniecību jaunām telpām – vēlamies izveidot augsta līmeņa motoru sporta centru, kas būtu pievilcīga bāzes un testu vieta Skandināvijas un citu kaimiņvalstu sacīkšu komandām un braucējiem. Šobrīd Latvijas auditorija, kas varētu izmantot šādu trasi, ir salīdzinoši maza, taču tā nenoliedzami palielinātos, ja mums būtu tāda trase. Tomēr mūsu mērķis noteikti ir arī visa Baltija un Skandināvija. Kā jau teicu, projekti un plāni ir ļoti aizraujoši un tāpēc man rūpīgi ir jāizvērtē savas prioritātes un tas, kur ieguldu savu laiku."