Šī gada WEC (World Endurance Championship) čempionātā un Lemānas 24 stundu sacīkstē par uzvaru prestižākajā LMP1 ieskaitē cīnīsies "Toyota" un "Porsche" kompānijas, kuras pirms šīs sezonas sākuma un testiem Moncas trasē ir prezentējušas savus jaunos prototipus.
"Toyota" izmisīgi cer beidzot uzvarēt Lemānā
Vai šī ir mašīna, kas beidzot atnesīs Lemānas 24 stundu sacīkstes uzvaru "Toyota" komandai? Tas ir galvenais jautājums, kas neļauj gulēt japāņu komandas vadībai pirms jaunās WEC sezonas sākuma.
Jaunais "TS050 Hybrid" modelis ir pērnā gada mašīnas evolūcija un nevar aizmirst, ka pagājušā gadā "Toyota" bija ļoti tuvu, lai uzvarētu Lemānas sacīkstēs. Arī šī gada modelis būs maksimāli atļautajā 8MJ hibrīda apakšklasē un joprojām izmantos 2,4 litru V6 turbo benzīna motoru. Lielākās izmaiņas ir skārušas mašīnas aerodinamiku, jo spēkā stājušies jauni drošības noteikumi jo īpaši mašīnas priekšadaļā, kas kļuvusi augstāka.
Pirmajā WEC posmā Silverstonā "Toyota" izmantos zema piespiedējspēka līmeņa aerodinamikas paketi, kas domāta arī Lemānas 24 stundu sacīkstei, savukārt lielākajā daļā sezonas noslēdzošo posmu tiks izmantota augsta piespiedējspēka līmeņa pakete.
Komandas satāvā šogad startēs jau ierastā ekipāža ar Sebastianu Buemī, Entoniju Deividsonu un Kazuki Nakadžimu sastāvā, bet Maikam Konvejam un Kamui Kobajaši pievienosies WTCC čempions Hosē Marija Lopess. Savukārt uz Spa 6H sacīksti un Lemānas 24H sacīksti "Toyota" pieteiks trešo mašīnu ar Stefanu Sarazinu, Nikolā Lapjēru un "Super Formula" čempionu jauno japāni Judži Kunimoto sastāvā.
"Porsche" jaunais modelis ir satriecošs
"Porsche" kompānija Moncas trasē atrādījusi savu jauno WEC modeli "919 Hybrid", kas pēc prezentācijas uzreiz sāka trases testus, lai gatavotos jaunai sezonai. Šim modelim būs jācenšas nosargāt WEC tituls un Lemānas uzvarētāju gods, ko pērn izcīnīja "Porsche" komapānija.
"Porsche" monokoks nav piedzīvojis izmaiņas no pagājušās sezonas, taču komanda apgalvo, ka 60-70% no mašīnas ir pilnīgi jauna, ieskaitot divas aerodinamikas paketes un izmaiņas hibrīdsistēmā. Tāpat pēc attēliem var spriest, ka izmaiņas ir arī prototipa krāsojumā.
Mašīnu Nr.1 šogad pilotēs Nīls Janni, Andrē Loterers un Niks Tandijs, bet Nr.2 būs Timo Bernharda, Erla Bambera un Brendona Hartlija rokās.
Jāpiebilst, ka pirmais WEC čempionāta posms risināsies 16. aprīlī Silverstonas trasē, savukārt šī gada Lemānas 24H sacīkstē jūnijā pirmo reizi vēsturē startēs arī latvietis – Konstantīns Calko.