Latvijas rallijkrosa pilots Artis Baumanis svētdien Zviedrijā, Holjes trasē uzvarēja Eiropas čempionāta ("Euro RX") posmā, kamēr viņa jaunākais brālis Jānis Baumanis ("STARD"), kruš startē pasaules čempionātā ("World RX"), pirmo reizi šosezon iekļuva finālā prestižajā "Supercar" klasē.
Zviedrijā šajā nedēļas nogalē līdz ar pasaules čempionāta posmu norisinājās arī Eiropas čempionāta trešais etaps "Super 1600" klasē, kur uzvaru izcīnīja Artis Baumanis.
"Artis visus braucienu aizvadīja ļoti stabili," Eiropas čempionāta līdera sniegumu Zviedrijā komentē viņa tēvs Andris Baumanis. "Pusfinālā un finālā stratēģija bija vienkārša – Artim šogad tik fantastiski padodas starts, ka nevajag uztraukties par falšstartu. Tā arī bija šajā pusfinālā, kur visi jau gāja uz pilnu banku. Vienu brīdi tika apdraudēta Arta pirmā pozīcija, nedaudz viņu uzkurinājām, un Artis vinnēja pusfinālu. Fināls arī izdevās pārliecinoši, vadībā no pirmā brīža, izņemot džokera apli, kad vadībā bija viņa komandas biedrs Sābo, bet arī tas atbilda mūsu stratēģijai. Kad Sabo iebrauca džokerī, Artis atguva pirmo vietu un nebija problēmu to noturēt."
Cits Latvijas pārstāvis "Super 1600" klasē Arnis Odiņš savās debijas sacensībās ieņēma 15. vietu un tika pie diviem punktiem Eiropas čempionāta kopvērtējumā, kamēr Juris Spīķis savās otrajās sacīkstēs ierindojās 19. pozīcijā.
Eiropas čempionāta kopvērtējumā "Super 1600" klasē pēc aizvadītiem trim posmiem līderis ar 73 punktiem tagad ir tieši Artis Baumanis, otrais ar 64 punktiem ir somam Jusi Peteri Lepihalmem.
"Supercar" klases finālā pēc vairāku posmu pārtraukuma atkal bija iekļuvis kāds no Latvijas pilotiem - teicami aizvadot pēdējo kvalifikācijas kārtu, Jānis Baumanis iekļuva pusfinālā, kurā spēja izcīnīt trešo vietu, iegūstot tiesības pirmo reizi šosezon startēt finālā.
Pēc pirmajām divām kvalifikācijas kārtām Jānis Baumanis nebija pusfināla pozīcijā, un komanda jau bija samierinājusies ar kārtējo palikšanu ārpus cīņas par finālu. Taču sacīkšu inženieriem izdevās atklāt problēmu, kas varētu būt bijusi par iemeslu salīdzinoši viduvējiem rezultātiem sezonas pirmajā pusē. Naktī uz svētdienu Jāņa mašīnā tika instalēta jauna dzinēja programma un trešajā kvalifikācijā Latvijas pilots jau uzrādīja piekto absolūti labāko rezultātu.
"Komandas gars arī uzreiz kļuva arī pacilātāks, inženieri priecīgi un uz ceturto kvalifikāciju jau jau gājām ar pārliecību," portālam "Delfi" pastāstīja Andris Baumanis. "Tajā Jānis startēja kopā ar spēcīgākajiem pilotiem, izvēlējāmies piesardzīgu starta taktiku, lai startā netraucētu ātrākajiem un arī paši sev nesabojātu rezultātu. Tā atmaksājās un pietrūka dažas desmitdaļas, lai visā sesijā būtu piektais. Toties vēlreiz pierādījās, ka mašīna ir konkurētspējīga, un arī Jānis atguvis pārliecību par sevi."
"Pusfinālā starts no otrās starta rindas, no ārmalas, izdevās labs starts, atkal izvēlējāmies pareizu starta stratēģiju, jāteic, ka sanāca uzminēt konkurentu plānus, laba džokera stratēģija, un Jānis finišēja stabili trešajā vietā, pirmo reizi šosezon iekļūstot finālā," stāsta pilota tēvs un menedžeris.
Finālā Jānis Baumanis no startā aizbrauca ceturtajā vietā, taču nobrauktās riepas neizturēja un otrajā aplī viena no tām sāka laist ārā gaisu. Trešajā aplī Jānis iebrauca džokera aplī, kas viņam lika atkrist uz pēdējo – sesto – vietu. Pēcāk, braucot jau ar tukšu riepu, viņš no konkurentiem sāka atpalikt arvien vairāk un finišēja sestais.
"Uz finālu lielas cerības nelikām, ka varētu notikt kādi brīnumi, Jānis startēja ar nobrauktām riepām, jo otrajā kvalifikācijā "nodedzinājām" jaunu komplektu," stāsta Andris Baumanis. "Teicu Jānim - dari visu, ko vari, diemžēl otrajā aplī viena riepa neizturēja un nolaida gaisu. Līdz ar to ar katru apli Jānis kļuva lēnāks. Kopumā esam ļoti apmierināti ar šo sacīksti, jo ir atgūta ticība gan mašīnai, gan sev, kas ir pats galvenais."
"Esmu ļoti priecīgs par šo sacīksti, īpaši svētdienu – ja paskatāmies uz maniem sestdienas rezultātiem, tie nebija tik iepriecinoši un nebija patīkami skatīties rezultātu tabulā, tāpēc gāju uz visu banku," portālam "Delfi" atklāja Jānis Baumanis. "Tas atmaksājās, jo piektā un septītā vieta kvalifikācijā, laba vieta pusfinālā, starts no ārmalas. Lai arī pirmais aplis bija saspringts un bija daudz sitienu pa mašīnas aizmuguri no konkurentiem, aizvadīju labu braucienu. Lai iekļūtu finālā, ir vajadzīga veiksme, un šoreiz tā bija mūsu pusē. Es iekļuvu finālā, brālis tikko bija uzvarējis "Super 1600" klasē un komandā bija lieliska sajūtas – gandrīz perfekta nedēļas nogale!"
Tikmēr par šī posma uzvarētāju kļuva pasaules čempionāta kopvērtējuma līderis Jūhans Kristofersons no Zviedrijas, bet otro vietu izcīnīja norvēģis Andreass Bakerūds. Savukārt trešais bija slavenais francūzis Sebastjans Lēbs.
Kāds no Latvijas braucējiem pasaules čempionāta posma finālā šogad iekļuva tikai otro reizi. Sezonas otrajā posmā Portugālē tas izdevās Reinim Nitišam, izcīnot piekto vietu.
Pēc sestdien veiktajām pirmajām divām kvalifikācijas kārtām Baumanis bija tikai 15. pozīcijā, tomēr svētdien savus rezultātus izdevās krasi uzlabot, jo trešajā kvalifikācijas sesijā viņš bija piektais, kamēr ceturtajā – septītais.
Šādi rezultāti latvietim kopējā ieskaitē ar nopelnītiem 136 punktiem ļāva pakāpties uz astoto vietu un iekļūt starp tiem 12 braucējiem, kuri startēja pusfinālā.
Savukārt otram Latvijas pārstāvim pasaules čempionāta "Supercar" klasē Nitišam no EKS vienības svētdien bija neveiksmīga. Pēc pirmās dienas latvietis atradās 12. vietā, bet trešajā kvalifikācijā viņš uzrādīja 14. rezultātu. Beidzamajā – ceturtajā – kvalifikācijas kārtā Nitišs pēc lēciena, nesaskaroties ar nevienu konkurentu, sabojāja savas "Audi" automašīnas aizmugurējo piekari, kā rezultātā viņam nedēļas nogale beidzās jau pēc kvalifikācijas.
"Ir reizes, kad viss izdodas, un ir reizes, kad sakarīgs rezultāts šķiet kā neaizsniedzams mērķis. Šī bija sarežģīta nedēļas nogale. Jau vakar cīnījāmies ar nepietiekamu ātrumu, un arī šodien spēcīgi pretargumenti mums neatradās – neviena no "Audi" mašīnām neiekļuva pusfinālā un atbildes ir jāmeklē visos departamentos," pēc sacensībām atzīst Reinis Nitišs. "Tagad čempionātā ir garāka pauze līdz posmam Kanādā un šīs piecas nedēļas ir jāizmanto strādājot – gan man kā braucējam, gan arī komandai, attīstot mašīnu."
Kvalifikācijas noslēgumā Nitišs ar 112 punktiem bija 18. vietā, kamēr par tās uzvarētāju ar 190 punktiem kļuva pasaules čempionāta kopvērtējuma līderis Kristofersons.
Kopvērtējuma trešās vietas īpašnieks un Nitiša komandas biedrs Matīass Ēkstrems Norvēģijā nestartēja, jo šajā laikā viņš piedalās Vācijas salonmašīnu čempionātā (DTM) , kur pretendē uz savu trešo titulu karjerā.
Pasaules čempionāta kopvērtējumā pēc septiņiem posmiem pārliecinošs līderis ir trīs uzvaras pēc kārtas izcīnījušais Kristofersons, kuram ir 181 punkti, bet viņam ar 150 punktiem seko Pēters Solbergs no Norvēģijas, kamēr trešais ar 143 punktiem ir Ēkstrems.
Tikmēr Nitišs iekrājis 48 punktus un ir 13. vietā, kamēr Baumanis ar 44 punktiem ir uzreiz aiz Reiņa.