Eiropas čempionāta posmā piedalījās 154 dalībnieki no 20 dažādām Eiropas valstīm, tostarp četri mūsu latviešu spēcīgākie un izturīgākie sportisti – Edgars Siliņš, Jānis Vinters, Ivo Šteinbergs un Gints Filipsons.
Katrā dienā sportistiem bija jāveic trīs apļi, kas nebūt nebija viegli. Viena apļa garums bija aptuveni 70 km, kurā bija iekļauti trīs speciālie ātruma testi. Tie bijuši grūti, un likuši sportistiem kārtīgi pacīnīties, jo īpaši purva tests, kuru bez komandas atbalsta būtu neiespējami pārvarēt.
Senioru E1 klases 4. vietas ieguvējs Edgars Siliņš ("Motosports Racing Team") Paikusē enduro sacensībās piedalījies jau daudzas sezonas un, dodoties uz sacensībām, zinājis, ka viegli nebūs. Taču negaidīja, ka "būs tik izdangāta un fiziski grūta trase." Kopš Baltijas čempionāta posmiem, trasē lielu izmaiņu nebija. Šoreiz paveicies ar laikapstākļiem.
"Pa visiem šiem gadiem, kad esmu braucis Paikusē, šī bija vieno no vissausākajām "gonkām". Tehnisko kontroli izgāju bez starpgadījumiem. Manā klasē startēja 16 dalībnieki. Pirmajā dienā piedzīvoju vienu kritienu, kas tomēr ietekmēja rezultātu. Otrajā dienā nogurums darīja savu, un pieļāvu divas rupjas kļūdas, pēc kurām sekoja vēl divi kritieni," stāsta Siliņš. Kļūdījušies un soda minūtes saņēmuši arī konkurenti.
Siliņš ir gandarīts par sasniegto rezultātu, jo "neskatoties uz lielo nogurumu, otrajā dienā veiksmīgi izdevās aizcīnīties līdz augstajai 4. vietai. Šīs sezonas mērķis, noturēties top 5 Eiropas čempionāta ieskaitē, ir izdevies."
Veterānu klases 6. vietas ieguvēju Jānis Vinters ("Jāņa Vintera Moto Team Riga") cerējis, ka sacensībās veiksies labāk. "Pirms sacensībām cerēju, ka sacensību organizators Toivo Nikopensius aicinās uz kādu treniņu, taču organizators bija lojāls igauņu sportistiem. Ceturtdien izstaigāju trasi, solītais lietus nelija, līdz ar to trase bija sausa. No sākuma šķita, ka viss ir ļoti labi, bet kad trasi šķērsoja vairāk nekā 200 dalībnieku, tad tā kļuva pilnīgi savādāka," komentē Vinters.
"Arī brālis Einārs bija atbraucis paskatīties sacensības un teica, ka pat Toivo savā mājas trasē neizskatījās, ka brauktu pa savu trasi. Tā bija izmainījusies līdz nepazīšanai. Bija lielas bedres, atsegtas mežā saknes. Nevarēja pieļaut mazāko kļūdu, citādi "lidotu" kokos." Pirmajā dienā sportistam gadījušās trīs kļūdas, kā rezultātā 5. vieta. Otrajā dienā gājis labi. Taču sagurums "ņēmis" virsroku un rezultāts palicis arvien sliktāks. "Pēdējā aplī nepaveicās, viena sakne "iznesa" no trases, bija kritiens un rezultātā slikts testa laiks. Pirmajos divos apļos no 3. vietas līdz 6. vietai cīnījāmies pa sekundei, bet pēdējā aplī nepaveicās un atkritu 6. vietā. Gribēju iebraukt trijniekā. Trešā vieta bija aizsniedzama, bet kaut kā pietrūka, bija arī dažas tehnikas nepilnības. Priekšā vēl divi posmi. Gatavošos Vācijas posmam. Kopumā sacensības Paikusē bija ļoti labi noorganizētas," tā Jānis Vinters.
Senioru E2 klasē 10. vietu izcīnīja Ivo Šteinbergs ("CEC I.S. Racing"). Sportistam šis bija pirmais un vienīgais šīs sezonas Eiropas Čempionāta posms. "Aptuveni zināju, ko sagaidīšu Paikusē. Trase viegla nebija. Tā ir viena no grūtākajām. Daži testi man patika, dažos negāja, kā vajadzētu. Kopumā pirmajā dienā izcīnīju 11. vietu."
Sportists jau pēc pirmā apļa izpūtēja pārbaudē saņēmis soda minūti, jo izpūtējs bijis par 0,5 decibeliem skaļāks. Līdz ar to sportistam bija morāli grūtāk turpināt sacensības.
Taču Šteinbergs nepadevās un turpināja cīņu. "Otrajā dienā ieguvu 9. vietu. Bija viens kritiens un tehniskas kļūdas trasē. Konkurence bija liela, TOP10 grūts. Vajadzēja braukt uz maksimumu, šoreiz vizināties nevarēja. Izdarīju, cik varēju. Ar rezultātu esmu apmierināts. Divās dienās ar motociklu nobraucām 11 stundas. Kopumā 200 braucēju, katrs trases centimetrs bija izbraukts, trase mainījās katrā aplī un tas daudz ko mainīja," atceras Ivo.
Otrajā dienā pārbraucieni bijuši smagāki. "Daudz kratīja, visu laiku bija jāstāv kājās, slodze mugurai, fiziski viegli nebija un spēki bija jāsadala. Testi bija grūti. Manuprāt, klasiskais purva tests ir sarežģītākais visā Austrumu Eiropā. Latvieši, kas braucām un komandas palīdzēja pārbraucienos. Bez palīdzības Enduro nav viegli." Kopumā šis bijis sarežģīts Eiropas čempionāta posms, un Ivo atklāj, ka tas bijis pieredzes vērts. Sportists stāsta, ka "atlikuši vēl Igaunijas un Latvijas čempionāta posmi. Zināšu, ar ko jārēķinās un kā jāsagatavojas, jo no katras "gonkas" mēģinu ko iegūt."
Senioru E1 klasē 13. vietā Gints Filipsons (CEC I.S. Racing): "Šis ir mans pirmais gads Enduro, un jau esmu aizvadījis Eiropas čempionāta posmu. Tā bija laba iespēja un pieredze turpmākajām sacensībām. Kopumā aizvadītas diezgan sarežģītas sacensības, kurās piedalījās daudzi augsta līmeņa sportisti. Pirmajā dienā bija ķibeles ar motociklu, krita nost sēdeklis, bija vēl citas problēmas, līdz ar to vienā no testiem zaudēju 4 minūtes. Paliku pēdējais. Otrajā dienā paliku 9.vietā. Veicās labāk, varēju uzrādīt augstāku rezultātu. Bija arī daudz kritienu. Ar rezultātu neesmu apmierināts."
Neskatoties uz visām ķibelēm, sportists atzīst, ka ieguvis lielu pieredzi. "Viens no testiem bija klasiskais Enduro – tests pa pļavu. Tas bija "foršs", biju jau pa līdzīgu braucis. Otrs tests bija kūdras purvs, kas raksturīgs Paikusei. Tas gan man bija jaunums, tajā bija jādomā, kur labāk braukt. Trešajā testā bija smilšu segums, kas jau tāds ierastāks," atceras Gints.
Gints Filipsons pazīstams kā ilggadējs motokrosa braucējs. Enduro sācis piedalīties, jo "pirms sezonas man piedāvāja, gribēju pamēģināt un nevienā brīdī to neesmu nožēlojis. Ar katru sacensību, kurā piedalos, enduro patīk arvien vairāk. Pirmajā gadā katrā sacensību posmā ir jauna trase. Šajā sezonā turpināšu braukt enduro un enduro sprintus," tā Gints Filipsons.