Pirmās formulas (F-1) autosacīkšu leģenda Nikijs Lauda, kurš darbojas "Mercedes" komandā, paudis kritiku par nākamajā sezonā ieviest plānoto "Halo" drošības sistēmu.
Trīskārtējais pasaules čempions laikrakstā "Bild" nodēvējis plānoto "Halo" ieviešanu par "savā būtībā nepareizu", kas "nav īsti izmēģināta".
Pēc F-1 stratēģiskās grupas sanāksmes trešdien Starptautiskā autosporta federācija (FIA) paziņoja, ka šī drošības sistēma no nākamās sezonas kļūs obligāta.
Sistēmu, kas aizsargātu braucēja galvu no atlūzām, jau kritizējušas komandas, taču FIA norādīja, ka tā "vēl tiks uzlabota".
Lauda sacīja, ka tiek būvētas tādas formulas, lai to dizains būtu pievilcīgs skatītājiem un braucējiem, bet FIA tām uzliek metāla sastatnes.
"Formulas tagad ir tik drošas, un risks tik neliels, ka lēmums ir nepiemērots F-1 pasaules čempionātam," teica Lauda. "Tā ir pārspīlēta reakcija uz bažām par drošību."
Kā zināms, pēdējo gadu laikā F-1 čempionāts meklējis iespējas, kā papildus aizsargāt pilotu galvu. Vēl 2014. gadā sacensību laikā nopietnās galvas traumās iedzīvojās franču pilots Žils Bjanki, kurš pēcāk zaudēja dzīvību, turklāt 2015. gadā pēc avārijas "IndyCar" sacensībās tieši nepietiekamas galvas aizsardzības dēļ šo pasauli bija spiests atstāt brits Džastins Vilsons, kurš savulaik arī brauca F-1 čempionātā.
"Halo" pirmo reizi tika testēts 2016. gadā, kad to ieviesa "Ferrari", bet "Red Bull" vadītājs Kristians Horners to noraksturoja kā neglītu risinājumu.
Savukārt "Mercedes" līderis Lūiss Hamiltons no Lielbritānijas sacīja, ka "Halo" neiederas F-1 formulā, norādot, ka šo sistēmu vēl nepieciešams pilnveidot.
Pasaules čempionāta kopvērtējumā pēc desmit posmiem līderis ar 177 punktiem ir Fetels, kuramvienu punktu zaudē Hamiltons, kurš šajā posmā "atspēlēja" 19 punktus. Trešais ar 154 punktiem ir otrs "Mercedes" pilots Valteri Botass no Somijas.
Nākamais F-1 posms nākamnedēļ notiks Ungārijā.