Talantīgais Somijas autosportists Kalle Rovanpera svētdien pārliecinoši nosargāja pirmo vietu rallijā "Latvija", kas bija 2017. gada Latvijas čempionāta (LRČ) ceturtais posms.
Rovanpera un stūrmanis Risto Pietileinens, kuri startē ar "Škoda Fabia R5" spēkratu, jau pirmajā dienā sestdien uzvarēja sešos no septiņiem ātrumposmiem, tuvāko sekotāju Jāni Vorobjovu un stūrmani Ivo Pūķi ("Mitsubishi Space Star Mirage") apsteidzot par 44,8 sekundēm.
Svētdien somi Jūrmalā un Rīgā bija labākie visos piecos ātrumposmos, summā Vorobjova ekipāžu apsteidzot par minūti un 34,2 sekundēm. Vorbojova ekipāža uzvarēja tikai trešajā "dopā", taču Rovanpera viņam tajā zaudēja nieka pussekundi.
"Grunts ātrumposmi bija satriecoši, izaicinoši. Man gan asfalta posmi sirdij tuvāki. Pilsētā gāja daudz sarežģītāk, tikai par mata tiesu spējām uzrādīt ātrāko rezultātu. Izdevās izvairīties no lielām kļūdām, tomēr gribējās uzvarēt visos rallija ātrumposmos," rallija finišā atzina Kalle Rovanpera.
"Sākumā bija dažas kļūdiņas, bet SS9 nācās samazināt ātrumu un pārstartēt aizdedzes sistēmu, kā rezultātā zaudējām laiku. Kauguros finišā gandrīz iegriezām pa labi pārāk ātri, bet pēdējā ātrumposmā pārkarsa eļļa, tomēr finišs godam sasniegts. Kopumā ļoti labs rallijs! Izbraukājām daudz pa asfaltu, bet arī grants ātrumposmi lieliski. Labas brīvdienas! Kalles vecums nenorāda patieso situāciju. Viņš ir veicis ļoti daudz testu kilometru un ir viens no topošajiem pasaules čempioniem," uzskata otrās vietas ieguvējs Jānis Vorobjovs.
16 gadus vecais Rovanpera, kurš startē ar Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) licenci, ziemā bija ātrākais visos ātrumposmos rallijos "Alūksne" un "Sarma", bet maijā rallijā "Talsi" viņa uzvaru sērija pārtrūka, jo tur sīvā cīņā viņu apsteidza ar Latvijas licenci startējošais krievu autosportists Nikolajs Grjazins ("Škoda Fabia R5").
Tikmēr trešie rallijā "Latvija" bija Jānis Berķis ar Edgaru Čeporju ("Ford Fiesta"), kuri Rovanperam zaudē jau vairāk nekā divas minūtes.
"Krājām pieredzi. Jūrmalas posmos nedzināmies pēc maksimālā rezultāta, tā vietā pietaupījām riepas. Jau no paša sākuma vajadzēja braukt ātrāk. Tad, kad kārtīgi spiež gāzi grīdā, var pa īstam saprast, kur mēs esam. Mēģināsim nākamo ralliju braukt uz šīs nots un braukt maksimāli ātri jau no pirmajiem metriem. Beigas bija nedaudz samocītas, bet rezultāts bija labs un nebija nekādu lielu problēmu, ja neskaita pāris izslīdēšanas pļaviņā pirmajā dienā. Jāuzslavē Jānis Krastiņš par aizraujošu pēdējo ātrumposmu un intriģējošu sadalījumu pa pāriem [paralēlajā ātrumposmā]," trešās vietas ieguvējs Jānis Berķis.
Savukārt LRČ2 klasē, kurā startē starptautiski zināmās N4 klases automašīnas, uzvarēja pasaules rallijkrosa čempionāta ("World RX") pilots Reinis Nitišs ar ar stūrmani Māri Neikšānu ("Mitsubishi Lancer Evo IX"). Kopējā ieskaitē Nitišs bija piektais, Rovanperam zaudējot gandrīz četras minūtes.
Savukārt starp vienas ass piedziņas mašīnām LRČ3 klasē labākais bija Mārtiņš Sesks ar stūrmani Andri Mālnieku ("Peugeot 208 R2"), par nepilnu pusminūti apsteidzot slavenā rallija un rallijkrosa pasaules čempiona Petera Solberga dēlu Oliveru, kurš brauca ar "Peugeot 208 R2".
"Sākumā traucēja putekļi, kas iekļuva mašīnas salonā. Otrajā reizē izdevās grants posmu veikt daudz labāk," par svētdienas pirmajiem ātrumposmiem stāsta Sesks." No rīta vēl nebija īstā pārliecība. Kad ieguvām pārsvaru bija vairāk ko pazaudēt nekā iegūt, tādēļ braucām prātīgi. Nebija jēga trakot, lai gan, ieraugot konkurentu sev blakus, adrenalīns pieaug. Olivers divas reizes riepās iebrauca, līdz ar to mūsu prātīgā taktika, ja ne rezultātu, tad vismaz mašīnas kopējā izskatā ir attaisnojusies. Bija lietas, ko pats neizdarīju kā nākas, bija lietas, ko tehniski vēl varam pieslīpēt. No šī rallija varam daudz ko paņemt, lai mācītos un papildinātu savas zināšanas."
RK1 ieskaites klasē pirmās dienas līderis Ričards Vīksna ("Honda Civic Type-R") izstājās radiatora defekta dēļ, un tas pavēra ceļu pretim uzvarai Arvja Vecvagara/Ginta Gaiķa ekipāžai ("Renault Clio"). RK2 ieskaitē uzvaru noturēja Edgars Balodis/Inese Akmentiņa ("Mitsubishi Evo VIII"), kuri rallija piemajā dienā piedzīvoja dramatiskus brīzus, kad viņu rallija mašīnas logā sacensību laikā ietriecās putns, saplēšot vējstiklu.
Latvijas rallija čempionāta komandu vērtējumā visvairāk punktu ieguva "Vorobjovs Racing" (37), kam sekoja "Neiksans Rally Sport" (27) un "TGS Worldwide" (25).
Kalle Rovanpere pie panākuma tika ne tikai Latvijas rallija čempionāta posmā, bet nodrošināja uzvaru arī FIA Baltijas rallija trofejas sezonas trešā posma ieskaitē, kurā piedalījās arī viņa tuvākie sekotāji Jānis Vorobjovs un Jānis Berķis. FIA Baltijas rallija trofejas divi noslēdzošie posmi tiks aizvadīti Lietuvā - "Lakes Rally Rokiškis" no 3. līdz 5. augustam un "DHL Rally Elektrėnai" no 8. līdz 9. septembrim.
Stabilu un prognozējamu sniegumu rallija otrajā dienā demonstrēja "Historic Rally Latvija" sporta režīma vadošās ekipāžas – Ivars Velme ("Audi Quattro A2") izcīnīja uzvaras visos atlikušajos ātrumposmos, palielinot savu pārsvaru līdz 4 minūtēm 34,50 sekundēm. Labākais no pārējiem dalībniekiem līdz pat pēdējam ātrumposmam bija igauņu braucējs Karls Martins Volvers ("Fiat 124 B"), tomēr tehnikas defekts viņus pievīla noslēdzošajā Biķernieku trases paralēlajā ātrumposmā, kas ļāva otrajā vietā sacensības noslēgt pagājušā gada uzvarētājam Alari Sillastem ("AZLK 2140"). Uz trešo vietu pakāpās Gintars Ozoliņš ("Toyota Corolla").
"Par galveno problēmu kļuva izsista savirze, dodoties uz Jūrmalas ātrumposmiem. Pirms tam Tukuma pusē sanāca mazliet izbraukt ārpus trases, bet nekas nopietns. Turpinājām cīņu un veiksmīgi sasniedzām finišu," apmierināts "Historic Rally Latvija" finišā bija Ivars Velme.
Svētdien norisinājās arī "Minirallijs Latvija" sacensības, kurās kopumā piedalījās 50 ekipāžas, kam bija jāveic četri ātrumposmi Biķernieku trasē, kā arī noslēdzošais posms Jūrmalā, noskaidrojot uzvarētājus sešās kategorijās. Labāko rezultātu kopējā ieskaitē uzrādīja Valta Zvaigznes/Mārtiņa Ozoliņa ekipāža ("Subaru Impreza").
Šosezon Latvijas rallija čempionāta kalendārā iekļauti seši posmi, no kuriem četri jau aizvadīti. Pēc rallija "Latvia" sekos sacensības augustā "Viru" rallijā, Igaunijā, bet čempionāts noslēgsies oktobrī ar ralliju "Liepāja", kas reizē būs arī Eiropas čempionāta (ERČ) noslēdzošais posms.