"Pēc pagājušā gada veiksmīgā eksperimenta, kad vesturiskās automašīnas veica 45 minūšu izturības sacensību imitāciju, mēs kā čempionāta organizatori sapratām, ka šim formātam Latvijā ir perspektīva. Tāpēc nedaudz pamodelējot, nonācām pie šķietami optimāla veida un formāta, ko arī mēģināsim šogad iedzīvināt," par jaunumiem stāsta viens no Baltijas autošosejas čempionāta organizatoriem Andis Meilands.
Šoreiz sacīkšu uzsvars vairāk ir uz Rietumos ražotām automašīnām, bet tajās var piedalīties arī ar volgu, žiguli vai moskviču. Jaunajā seriālā iepriekšējo 45 minūšu vietā sacīkšu brauciens tiks paildzināts līdz vienai stundai, lai katrs komandas dalībnieks, ja tie ir divi, automašīnā varētu pavadīt 30 minūtes.
"Vēsturisko automašīnu izturības sacīkstēs varēs piedalīties automašīnas, kuras ir ražotas 60. gadu beigās, 70. gados un 80. gadu sākumā. Sākotnēji visas automašīnas tiks dalītas divos ražošanas periodos un pēc motoru kubatūras," stāsta Meilands.
Izturības sacīkstēs ar vienu automašīnu varēs startēt viens vai divi dalībnieki. Brauciena laikā būs jāveic viens obligātais pitstops, kura laikā varēs nomainīt braucēju, ja tas nepieciešams. Dalībnieku automašīnām būs jābūt aprīkotām ar ielas riepām.
Šobrīd tiek aktīvi strādāts pie darba grupas izveides, lai operatīvi izveidotu nepieciešamos nolikumus.
Viedoklis par šāda formāta sacensībām ir arī starptautisko vēsturisko autošosejas sacensību dalībniekam Matīsam Mežakam: "Man ļoti patīk šī ideja, un šis noteikti ir solis pareizajā virzienā. Es pat domāju, ka sacensību ilgums varētu tikt pagarināts līdz divām stundām. Bet iesākumā, lai iepazīto šo formātu un pielāgotu automašīnas šāda veida sacīsktēm, noteikti pietiekams ir arī vienas stundas formāts.