Oskars Ludvigs
Latvijā šogad paredzēts aizvadīt pasaules motoru sporta mērogā unikālas sacensības — nacionālo čempionātu elektriskajiem kartingiem.

"LMT Autosporta Akadēmijai" izdevies radīt unikālu projektu ne vien Latvijā un Eiropā, bet arī visas pasaules mērogā. Pateicoties "Latvijas Mobilā Telefona" ieinteresētībai atbalstīt inovācijas, sadarbībā ar Latvijas uzņēmumu "Blue Shock Race" ir radīti elektriskās piedziņas kartingi, kuri atsevišķā klasē startēs Latvijas kartinga čempionāta ietvaros.

Vieni no pirmajiem, kas paziņoja par elektrisko kartingu čempionāta izveidi, bija Vācija, kurā elektrisko kartingu čempionātu (DEKM) atbalsta autoražotāji "Porsche".

Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) kartinga komisija piešķīrusi, bet LAF Prezidijs ir apstiprinājis Latvijas čempionāta statusu jaunizveidotajai "TK Elektro" klasei. Tas panākts pateicoties "LMT Autosporta Akadēmijas" solījumam, ka katrā posmā uz starta izies vismaz 10 elektrokartingi.

Uzņēmums "Blue Shock Race" apsolījis visas komponentes piegādāt savlaicīgi, lai jau 1. maijā Kandavā Latvija iekļūtu pasaules autosporta vēsturē kā pirmā valsts, kurā norisinājušās elektrisko kartingu sacensības ar valsts čempionāta statusu.

"Elektro automašīnas ir ne tikai autobūves, bet arī autosporta nākotne. Tāpēc esam lepni, ka tieši Latvijā risināsies pirmais valsts čempionāts elektro kartingiem," saka "LMT Autosporta Akadēmijas" vadītājs Dainars Dambergs. "Domāju, ka jau tuvākajos gados katrā valstī būs šāds čempionāts, jo elektro tehnoloģijas auto industrijā ienāk ļoti strauji."

"Atbalstot autosportu, vienmēr īpašu vērību esam veltījuši tieši jauno rallija talantu attīstībai. Tāpēc ar īpašu gandarījumu iesaistīsimies tehnoloģisko inovāciju nodrošināšanā autobūvē, palīdzot LMT AA attīstīt pirmo pasaulē elektro kartingu čempionātu," stāsta Latvijas Mobilā Telefona prezidents Juris Binde. "Jau tuvākajā nākotnē uz šiem elektro kartingiem plānojam testēt borta datora papildu aprīkojumu, kas ļaus veikt trajektorijas pierakstus, uzkrāt un analizēt informāciju, tādējādi uzlabojot jauno kartingistu apmācību iespējas. Nākotnē šīs zināšanas būs noderīgas arī autonomo auto attīstībai Latvijā".

"Runājot par tehnoloģiju – ar elektro kartingu var braukt praktiski jebkādos laikapstākļos, pat mīnus 20grādos un arī +40 grādos, arī lietus netraucē. Visas elektrovoltāžas ir Eiropas Komisijas standartiem atbilstošas un pat drošākas. No mūsu puses veiksim elektrosistēmas 100% novērtējumu un dosim tehnisko atzinumu pirms visām sacensībām, lai uz starta līnijas visiem pilotiem ir vienāda tehnika," uzsver "Blue Shock Race" kartingu fabrikas vadītājs Artis Daugins, solot, ka visos sacensību posmos uzņēmums būs klāt ar servisa parku, bateriju uzlādes staciju, konsultācijām un tehnisko atbalstu.

Latvijas elektro kartingu čempionātā (EKČ) paredzēti seši posmi, no kuriem pirmais notiks 1. maijā Kandavā, otrais 26. maijā Madonā, trešais 9. jūnijā Smiltenē, ceturtais – 28. jūlijā Kandavā, bet piektais - 25. augustā SK 333, Ropažos. Noslēguma posms būs 29. septembrī Jelgavā.

Latvijas EKČ ietvaros savu dalību jau apstiprinājušas komandas no Daugavpils Būvniecības tehnikuma, Rīgas Tehniskās koledžas, Saldus BJC, Aizkraukles PVS, Rīgas Valsts tehnikuma Krāslavas struktūrvienības, Malnavas koledžas, Liepājas Valsts tehnikuma, Smiltenes tehnikuma un Ventspils tehnikums. Ar vienu gokartu katrā posmā startēs arī "LMT Autosporta Akadēmija", un tās pilots būs pazīstamais motofrīstaila meistars Mārtiņš Aleksandrovičs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!