Latvijas autosporta cienītājiem labi pazīstamais, atraktīvais norvēģu rallijkrosa pilots Andreass Bakerūds šosezon apgūst vācu precizitāti un sūkstās par ieilgušo "sauso" periodu bez "World RX" uzvarām.
Kā zināms, Bakerūds šosezon pievienojās "World RX" un DTM čempiona Matiasa Ekstrema komandai un savu titulēto kolēģi jau ir pārspējis, pasaules čempionāta kopvērtējumā ieņemot otro vietu. Vai komandas jaunpienācējam ļauj apbraukt vienības pirmo numuru?
Kas bija pirmais, ko Matiass iemācīja ? "Uh, ir tik daudz kas bijis," aizdomājas norvēģu pilots, bet atbild jau sev raksturīgajā jautrajā stilā. "Vienmēr būt laikā! Un pie tā man visvairāk ir bijis jāpiedomā – nekavēt."
"Man sezonas pirmajā pusē svarīgākais bija pēc iespējas ātrāk iegūt ātrumu, un tas nebija viegli," atzīstas Bakerūds. "Pavasara testus aizvadījām patiešām sliktos laika apstākļos, man ne pārāk labi gāja, tāpēc pirmajos posmos startēju ar salīdzinoši nelielu testa kilometru skaitu bagāžā. Taču ar katru nākamo sacīksti situācija uzlabojās, un tagad es jau vairākos posmos esmu ticis uz goda pjedestāla. Redzu, ka mašīna ir laba un ar to var braukt vēl ātrāk, bet šis ātrums man ir jāatrod jau sevī. Es teiktu, ka līdz šim man labākais bija Zviedrijas posms, jo jau no paša sākuma bija ātrums, kāds vēl šogad nav bijis. Bija laba cīņa."
Tajā pašā laikā sportists norāda, ka ir ļoti noilgojies pēc pjedestāla augstākā pakāpiena, uz kura nav stāvējis jau gandrīz divus gadus. "Es ļoti gribu uzvarēt kādā posmā! Jo tas man nav izdevies kopš 2016. gada Argentīnas," viņš atzīstas. "Ko varu sasniegt katrā no atlikušajām sacīkstēm: zinu, ka sīva cīņa būs arī ar Matiasu par titulu. Zinu, ka esmu otrais, bet punktu starpība nav liela, arī šī cīņa par otro vietu būs smaga, jo man šķiet, ka savas labākās sacīkstes šogad tomēr esmu jau aizvadījis. Nekad neesmu bijis stiprs Kanādā, redzēs, ka paveiksies Rīgā, Francijas posmam vajadzētu būt ok, bet Esteringa un Keiptauna – nezinu, ko tur sagaidīt."
Bakerūds atzīst, ka cīņai ar pārliecinošajiem līderiem, "PSRX Volkswagen" komandu un pašreizējo "World RX" čempionu viņam pietrūkst tieši ātruma. "Personiski man – gala ātruma. Reizēm iegriežu mašīnu līkumos par ātru, kas ietekmē izejas ātrumu. Es tomēr vēl adaptējos pie mašīnas, man ir jāiemācās bremzēt vēlāk un akselerēt ātrāk," paškritiski saka norvēģis, un piebilst, ka arī viņam labāk patīk atrasties vadībā, lai gan arī cīņa par to ir aizraujoša. "Skaidrs, ka ikvienam patīk būt pirmajam un dabūt kausu. Bet mana iesauka komandā ir "terjers" – ja ieķeršos priekšā braucošajam "astē", nekad nelaidīšu viņu vaļā. Protams, braukt pa priekšu ir vieglāk, nav ne putekļu, ne dubļu."
Iepriekšējā sezonā Bakerūds pārstāvēja slavenā amerikāņu pilota un kaskadiera Kena Bloka komandu, bet šogad pievienojās vācu autoražotāju "Audi" atbalstītajai Matiasa Ekstroma vienībai. Ar ko abas atšķiras? "Viena bija melna, otra ir balta!" smejas norvēģu pilots. "Jūtams, ka šī ir vācu komanda – lielāka kartība, vairāk sapulču, vairāk analīzes, tas man ir jauns. Protams, arī strādāt kopā ar tik pieredzējušu braucēju kā Matiass Ekstroms ir lieliska pieredze. "Audi" komandā vairāk strādā ar mārketinga un sabiedrisko attiecību lietām, jo tas, kas attiecas uz sacensību pusi, ir ļoti līdzīgi."
"Attiecībām komandā nav ne vainas. Mans darbs, kāpēc esmu nolīgts, ir uzturēt Matiasā jaunību, un es to cenšos darīt," joko Bakerūds. "Mācos vāciski. Bet ja nopietni, mums ir ļoti labas attiecības. Sezonas sākums viņam nebija tik veiksmīgs, reizēm bija pārāk agresīvs. Viņam vajadzēja būt augstāk kopvērtējumā."
Bakerūds pasaules čempionātā ir kopš seriāla debijas sezonas 2014. gadā, un viņš ir aculiecinieks tam, kā "World RX" mainās. "Pirmajā sezonā vairāk bija sajūta, ka esam kopīgā grila ballītē. Tagad viens ar otru gandrīz nemaz nerunājam, un es pat nezinu, vai tas ir labi vai slikti," viņš saka. "Čempionāts ir kļuvis daudz profesionālāks, daudz vairāk nodarbināto, vairāk rūpnīcas komandu, mehāniķu, apkalpojošā personāla, mediju cilvēku. Mūsu sporta veids aug un darbs te kļūst ar katru gadu nopietnāks. Man tomēr šķiet, ka "World RX" attīstās pareizā virzienā. Bet nav jau tā, ka man pietrūktu jautrības – ticiet man, braukt ar 600 ZS auto, kas no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 1,7 sekundēs, tas ir ļoti jautri!"