Guerlain Chicherit
Foto: FIAWorldRallycross.com

Francūzi Gerlēnu Šišerī (Guerlain Chicherit) par savējo uzskata ļoti atšķirīgu, taču savā ziņā līdzīgu sporta veidu pārstāvji — slēpotāji un autosportisti. Abus vieno azarts, adrenalīns un risks, taču tas arī viss, jo autosporta sacensības ir plašs, publisks un skaļš notikums, kamēr slēpotāji, īpaši brīvajā nobraucienā, sacenšas kalnu majestātiskajā mierā un klusumā.

Lai arī jau no agrām dienām bijis liels autosporta fans, Gerlēns Šišerī vispirms pievērsās kalnu slēpošanai, izvēloties — cik raksturīgi sev — vienu no riskantākajām disciplīnām, "freeriding" jeb brīvo nobraucienu, kurā sportisti sacenšas mežonīgos apstākļos, nevis īpaši izveidotās trasēs, kā kalnu slēpošanas klasiskajās disciplīnās. Šišerī ir četrkārtējs "freeride" pasaules čempions (1999., 2002., 2006. un 2007. gadā), bet treniņu starplaikos biedējis kolēģus ar savu ātro un brīžiem neapdomīgo braukšanu. "Kad vēl slēpoju, neviens negribēja braukt ar mani kopā mašīnā, jo visi zināja, ka esmu traks braucējs," sarunā ar portālu "Delfi" šā gada "Neste World of Latvia" laikā smejot atzīstas Gerlēns.

Kad viņam kabatā jau bija divi pasaules čempiona tituli slēpošanā, Šišerī nolēma tomēr profesionālāk pievērsties savai otrai kaislībai — autosportam. 2003. gada sezonā, 25 gadu vecumā, viņš iesēdās "Citroen Saxo" un kļuva par Francijas čempionu, tā iegūstot iespēju startēt pasaules junioru rallija čempionātā (JWRC) jau "Citroen" rūpnīcas komandā. "Savā iepriekšējā sporta karjerā slēpošanā biju visu sasniedzis un teicu – O.K., tagad es gribu virzīties tālāk un paskatīties, ko varu izdarīt autosportā. Visu naudu, ko biju nopelnījis ar līgumiem slēpošanā, ieguldīju rallijā, nopirku mašīnu, nekas nepalika pāri. "All in!" Uzvarēju Francijas čempionātā, un 2004. gadā "Citroen" ar mani parakstīja līgumu par startu JWRC," stāsta franču pilots. "Taču tajā pašā laikā "lielajā" komandā brauca Kolins Makrejs, Karloss Sainss, nupat bija ienācis Sebastjens Lēbs, un es pagadījos nepareizajā vietā nepareizajā laikā, nebiju tik svarīgs komandai. Tas bija smagi, turklāt es vēl arī sasitu daudzas mašīnas, jo biju ļoti jauns un centos braukt ātri. "Citroen" gada beigās apturēja līgumu, kas mani ļoti apbēdināja."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!