Sesks un Francis
Foto: Publicitātes foto

Eiropas rallija čempionāta (ERČ) finālposms "Rally Liepāja" aizvadītajā nedēļas nogalē norisinājās liepājnieku ekipāžas Mārtiņa Seska un Renāra Franča mājās. Ekipāža sasniegusi visus sezonas laikā uzstādītos mērķus: izcīnīti "ERC Junior U27" un ERC3 klases čempionu tituli, kā arī trešais Latvijas čempionāta tituls. Savukārt Renārs Francis izcīnījis čempiona titulu stūrmaņu kategorijā. Arī komandu kopvērtējumā labākā izrādījās "Opel Motorsport" komanda ar latviešu un zviedru ekipāžām sastāvā.

Uzsākot "Rally Liepāja", Sesks un Francis nebrauca ar maksimālo ātrumu. Pēc nupat piedzīvotajām divām avārijām Polijā ekipāžai bija nepieciešams ilgāks laiks, lai atjaunotos pārliecība. Taču jau svētdien ekipāža kāpināja ātrumu, kādu visi biji cerējuši redzēt. Rezultātā deviņpadsmitgadīgais Mārtiņš ar 27 gadus veco zviedru komandas biedru uzrādīja gandrīz identisku sniegumu.

Mārtiņš Sesks, LMT Autosporta Akadēmijas rallija ekipāžas pilots: "Lai arī sapnis par uzvarētu ralliju "mājas trasē" palika nepiepildīts, daudz svarīgāk bija nekļūdīties, nepazaudēt jau sasniegto un izcīnīt uzvaru ERC3 klasē. Saskaitot kopā visus izcīnītos titulus un kausus, īsti nevaram sūdzēties par padarīto darbu šajā sezonā. Taču man vēl jāiemācās pierast pie lielas mediju un skatīju uzmanības klātienē, lai varētu izbaudīt katras sacensības. Ar tik lielu sabiedrības interesi sastapos pirmo reizi dzīvē. Šobrīd šķiet, ka visam notikušajam spēšu tā kārtīgi noticēt tikai pēc apbalvošanas, kas notiks Parīzē decembra sākumā. Jau nākamnedēļ sāksim plānot nākamo sezonu, jo mērķu man ir daudz."

""Opel Motorsport" komandu uzvaras garants ir kārtība un pedantiskais darbs ar automašīnām, ko mēs pierādām jau vairākus gadus pēc kārtas. Tā sauktajā "30min servisa parkā" nekad nemainām ātrumkārbu, bet šoreiz Mārtiņa un Renāra mājās izdarījām izņēmumu, un paveicām to 15 minūtēs, jo katrs mehāniķis zina savu vietu servisa parkā un katrai detaļai ir sava vieta. Lai arī esam profesionāļi, mums ir izdrukāts veicamo darbu saraksts, kurā atzīmējam katru izdarīto darbu, lai ātrumā neko neaizmirstam. Ja valda kārtība gan ap sportistiem, gan ap viņu automašīnām, tad sportistiem nav problēmu koncentrēties savam veicamajam uzdevumam, un panākumi ir tikai likumsakarīgi," komentē Samers Deljevics, "Opel Motorsport" apkalpes vadītājs.

Uldis Briedis, "LMT Autosporta Akadēmijas" treneris: "Šī bija ļoti spraiga sezona visai komandai. Esam uzkrājuši lielu pieredzi, kas prasa rūpīgu izvērtēšanu un analizēšanu, kas un kāpēc ir noticis. Ekipāža līdz sezonas vidum demonstrēja stabilu sniegumu ar augšupejošu tendenci, tika izcīnītas vairākas uzvaras, taču sezonas beigas nebija tik veiksmīgas, kā cerēts. Ekipāžai būs vairāk jāstrādā ar psiholoģisko noturību, jādomā, kā pareizi pieņemt pastiprināto sabiedrības interesi un mediju uzmanību. Tagad svarīgākais uzdevums ir atpūsties, izanalizēt sezonu un nospraust nākotnes mērķus".

"Būt flagmanim nav viegli. Sacensības Vācijā pierādīja, ka stāsts nav tikai par ātru un precīzu braukšanu, bet ir jābūt arī emocionāli ļoti noturīgam gan uzvaru, gan neveiksmju laikā. Dzīties pakaļ kādam ir salīdzinoši vieglāk. Taču, ja brauc visiem pa priekšu, kā to darīja Mārtiņš, tad visu laiku citus salīdzina ar tevi. Rezultātā – milzīgs spiediens. Sezonas sākumā es neticēju, ka izdosies sasniegt tik augstas virsotnes, tomēr tas izdevās. Ir paveikts lielisks darbs," Dainars Dambergs, "LMT Autosporta Akadēmijas" vadītājs.

Seska un Franča ekipāža šosezon noslēgusi sadarbības līgumu ar "Opel Motorsport" vienību, līdz ar ko šī gada ERČ ieskaitē brauc ar rūpnīcas komandas atbalstu un "Opel Adam R2" spēkratu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!