Latvijas un Nīderlandes blakusvāģu motokrosa ekipāža Kaspars Stupelis un Etjēns Bakss ir viena no ātrākajām vēsturē, uzskata latviešu kantētājs un trīskārtējais pasaules čempions Stupelis.
Jau ziņots, ka Stupelis un nīderlandiešu pilots Etjēns Bakss arī nākamajā sezonā turpinās sadarbību un startēs pasaules čempionātā motokrosā blakusvāģiem.
"Šobrīd apzināti maksimāli ilgi velku pauzi, jo esmu izdomājis gaidāmajam pasaules čempionātam gatavoties citādāk nekā iepriekš," atklāja Stupelis. "Ir jau pienācis zināms vecums, tādēļ ir nepieciešams analizēt, ko mēs varētu izdarīt labāk, lai sasniegtu augstvērtīgākus rezultātus. Nākamajā sezonā mūsu mērķis viennozīmīgi ir izcīnīt pasaules čempionu titulu."
Stupelis un Bakss par sadarbības turpināšanu oficiāli paziņoja novembrī, bet vienošanās tika panākta jau augustā.
"Īstenībā jau augustā zinājām, ka turpināsim sadarbību ar Baksu un bija vien nepieciešams sakārtot atlikušās lietas. Varētu teikt, ka izcīnītā trešā vieta aizvadītajā sezonā ir sasniegums, bet tajā pašā laikā tas ir zaudējums, jo mērķis bija iegūt titulu. Pēc sezonas teicu gan līdzjutējiem, gan sponsoriem, gan arī Baksam, ka mums ir jāizmanto vēl viena iespēja pierādīt, ka esam spējīgi triumfēt pasaules čempionātā," sacīja Latvijas atlēts.
Aizvadītās sezonas pirmajā posmā marta beigās Stupeļa ekipāža piedzīvoja smagu kritienu, kā rezultātā latvietim tika salauztas trīs ribas un plīsa kājas muskulis, kamēr Bakss salauza atslēgas kaulu piecās vietās. Savukārt maijā ceturtajā posmā pēc kritiena Bakss izsita plecu. Kritieni gan netraucēja ekipāžām atgriezties trasēs jau nākamajos etapos.
"Šobrīd plus mīnus jūtos labi un traumas ir izdziedētas. Nav tā, ka nesportoju, bet šobrīd slodzes nav lielas. No 26. novembra es došos uz pirmo slēpošanas nometni un principā šajā starpsezonā es visu esmu pārlicis mēnesi vēlāk. Ziemā gatavošanās posmā daudz slēpoju ar distanču slēpēm, jo tas ir fiziski grūts sporta veids, kurā iesaistās vairākas muskuļu grupas. Slēpošanas treniņos veicu maksimāli daudz kilometrus," savus turpmākos plānus atklāja Stupelis.
Pēc sezonas Latvijas sportistam bija piedāvājumi mainīt komandu, tomēr viņš ar Baksu vienojās, ka vēl vienu sezonu mēģinās izcīnīt čempionu titulu.
"Pēc aizvadītās sezonas man bija piedāvājumi arī mainīt pilotu, tomēr mēs jau ilgu laiku esam kopā ar pašreizējo komandu un mums jau ir iestrādājusies savstarpēja ķīmija. Ja es šobrīd nomainītu pilotu, man būtu jāpārplāno visa loģistika. Teiksim tā, es nemaz neapsvēru tādu domu, bet vairāk gaidīju Etjēna atbildi. Uzskatu, ka mēs esam viena no vēsturē ātrākajām ekipāžām un, aizejot pie cita pilota, es varbūt nekad neiegūtu tik labu komandas garu kā ar Baksu. Cilvēki ir teikuši, ka viņš ar nevienu citu kantētāju nevar pabraukt tik labi, kā ar mani. Negribu sevi celt debesīs, bet kaut kāds mans pienesums šeit arī ir," noteica latvietis.
"Varbūt, ja mēs būtu izcīnījuši titulu, iespējams, mēs mainītu komandas, tomēr arī Baksam bija uzskats, ka iepriekšējā sezona ir jāaizmirst un nākamajā mums abiem ir nepieciešams uzvarēt. Arī viņš redzēja, cik daudz ir izdarījusi gan komanda, gan es un gribējām dot viens otram vēl vienu iespēju, ko sapratām jau sezonas sākumā. Līdz ar to es varēju trenēties un iet pie saviem atbalstītājiem un teikt, ka, jā, nesanāca, bet, dodiet vēl vienu iespēju pierādīt, ka mēs varam kļūt par labākajiem pasaulē," sacīja Stupelis.
Tikmēr savā komandā Stupelis pagājušajā sezonā nesaņēma finansiālu atbalstu, tādēļ latvietim bija pašam jāmeklē sponsori, kas viņam nodrošināja naudas līdzekļus.
"Mums finanses dalās uz pusēm. Etjēnam šajā ziņā problēmu nav, bet man bija ļoti smags un grūts lēmums jāpieņem pagājušajā sezonā, kad es finansēju pats sevi. No komandas manā virzienā netiek virzīts nekas, jo kopumā šī blakusvāģu "virtuve" ir mazliet "sačakarēta". Varbūt arī situācija nav tik slikta, jo man ir cilvēki Latvijā, kuri tic, bet no otras puses ir neadekvāti, ka es netieku atalgots par savu darbu, ko daru. Tā tas ir, un varbūt nākamgad kaut kas mainīsies. Neesam gan runājuši, un šobrīd šī lieta karājas gaisā. Pie maniem lielākajiem atbalstītājiem jau esmu bijis un pateicis paldies, turklāt viņi ir gatavi ar mani sadarboties arī turpmāk. Tas man dod drošības sajūtu, ka pats varu plānot nometnes un lidojumus," atklāja trīskārtējais pasaules čempions.
Stupelis pagaidām vēl nav domājis par karjeras beigšanu.
"Man ir 36 gadi un apzinos, ka karjera iet uz beigām, bet es cilvēkiem esmu teicis, ka ir četras galvenās lietas, kas nosaka manu karjeru – veselība, finanses, motivācija un augsta līmeņa pilots. Motivācija vienā brīdī var pazust un ir jāsajūt brīdis, kad pietiek profesionāli nodarboties ar sportu, bet man joprojām ir sajūta, ka man gribas to darīt, tādēļ negribu teikt, vai šī būs mana pēdējā vai pirmspēdējā sezona. Es eju soli pa solim uz priekšu un visi četri nosauktie aspekti man šobrīd ir, tomēr veselībai ir jāpievērš pastiprināta uzmanība. Man gribas turpināt braukt, tomēr pēc pagājušās sezonas esmu mazliet dusmīgs, ka neizdevās viss kā plānots, tādēļ nākamajā sezonā vēlos iekāpt vēl nākamajā līmenī, lai parādītu, ka es varu cīnīties," sacīja Stupelis.
Sportists arī atklāja, ka nekad neizvēlētos startēt ar vājāku pilotu par lielāku atalgojumu, jo viņam svarīgākais ir izcīnīt titulus.
"Mūsdienās sports palicis ir visai samaitāts, jo liela daļa dzenās pakaļ, nevis sportiskajiem sasniegumiem, bet gan naudai. Ja man kāds zemāka līmeņa braucējs būtu gatavs maksāt vairāk, bet, ja es nevarētu cīnīties par uzvaru, es nepiekristu šādam piedāvājumam, jo esmu neskaitāmas reizes teicis, ka man svarīgākais ir process un rezultāta kvalitāte. Protams, ir loģiski, ka cilvēks, cenšas izkārtot sev labāku līgumu, jo ikvienam ir nepieciešams iegūt naudu turpmākajai dzīvei, tomēr nevajag pazaudēt to mīlestību pret sportu. Galu galā – cik cilvēki var darīt katru dienu darbu, kas viņiem patīk? Protams, katra diena nav rožaina, bet tas ir tas, ko esmu izvēlējies un ko es protu," noslēdza sportists.
Stupelis divas reizes titulu izcīnījis ar leģendāro nīderlandieti Danielu Vilemsenu (2003. un 2004. gadā), bet 2015. gadā viņš triumfēja Baksa ekipāžas sastāvā. Tāpat viņš piecas reizes kļuvis par vicečempionu, divreiz to paveicot ar leģendāro latvieti Kristeru Serģi, bet trīs reizes ar Baksu.
Aizvadītajā sezonā divi no 12 posmiem notika Latvijā – Cēsīs un Stelpē. Sākotnēji kalendārā bija 13 posmi, bet septembra vidū vēl viens Vācijā paredzētais etaps tika atcelts, līdz ar to pasaules čempioni tika noteikti 12 etapos.