BMW panākumi auto sporta arēnā izceļ to starp citiem auto zīmoliem. Ne velti, jo Bavārijas autoražotāja piedzīvojumi sacīkšu trasē aizsākās pirms 82 gadiem, kad 1937. gadā Itālijas "Mille Miglia" sacensībās startēja pirmā tā sacīkšu automašīna. Panākumu ceļš turpinājās 1972. gadā, kad tika izveidota pirmā "M" sērijas automašīna, lai stiprinātu BMW sacīkšu programmu.
Jaudīgo "M" sēriju nupat papildināja jaunpienācējs no kosmosa – "BMW Individual M850i Night Sky", kas ir lielisks paraugs neizmērojamai iztēlei – 3D drukas komponentes, izgaismoti zvaigznāji konsolē un meteorītu tipa materiāls dažādos auto vadības elementos. Tas viss veido nepārspējamas iztēles, oriģināla luksusa un sportiskas jaudas apvienojumu.
Vēl pirms jaunā "BMW M850i" spēkrata kosmiskajiem panākumiem un, godinot jaudīgākos spēkratus, "Inchcape Motors Latvia" piedāvā vēstures ieskatu zināmākajās BMW sacīkšu automašīnās.
Revolucionārais “BMW 328 Roadster”
Trīsdesmitajos gados tieši šis modelis bija veiksmīgākais sacīkšu auto, izcīnot vairākas uzvaras dažādās sacensībās. Tas bija 780 kg smags ar 80 zirgspēkiem un 1,971 litru dzinēju. Tika saražoti aptuveni 500 auto, no kuriem mūsdienās saglabājušies vien 200.
"BMW 328 Roadster" debitēja Itālijas "Mille Miglia" sacīkstēs, tajās piedalījās trīs auto ar numuriem 26, 27 un 28. Savā divu litru klasē tieši šīs trīs mašīnas ieguva 1., 2. un 3. vietu. Spēkrats, kuram toreiz bija piešķirts 27. numurs, nav atradies līdz pat mūsdienām, domājams, kara laikā automašīna tika iznīcināta. Tomēr kvēlākie BMW fani tic, ka tā kādā pasaules malā vēl ir saglabājusies. Ja kāds veiksminieks atradīs šo auto, tad tā vērtība mūsdienās būs mērāma vairākos miljonos eiro.
“Jaunās klases” jaudīgais “BMW 1800 TI/SA”
Lai atjaunotu konkurētspēju, ražotājam vajadzēja radīt auto ar 1,5 līdz divu litru dzinēju, tā radās BMW "1500", "1600", "1800" un "2000" modeļi. 1963. gadā autoražotājs iepazīstināja pasauli ar "BMW 1800 TI/SA", šā modeļa auto tika saražoti vien 200 eksemplāros. Spēkratam bija divi "DCOE-45 Weber" karburatori, lielāka kompresijas pakāpe, piecu ātrumu pārnesumkārba, 1,8 litru dzinējs, un tas varēja sasniegt 175 km/h ātrumu.
Šie auto tika pārdoti tikai licencētiem sacīkšu braucējiem. "Jaunās klases" pārstāvis ir ieguvis vairākas pirmās vietas un otro vietu sacensībās "Spa 24 Hour" Beļģijā. Tieši ar šo modeli vācu auto autosportists Huberts Hāne uzvarēja Vācijas nacionālajās sacensībās 1964. gadā.
BMW 3.0 CSL Group 2 “Betmobilis”
1973. gadā sacīkšu pilots Toine Hezemans ar šo automašīnu uzvarēja "European Touring Car" čempionātā. Tieši šis auto pieteica BMW kā luksusa klases sporta auto ražotāju. Tāpat "Betmobīlis" bija pirmā automašīna leģendārajā "BMW Art Cars" kolekcijā. 1975. gadā to apgleznoja mākslinieks un kinētisko skulptūru "tēvs" Aleksandrs Kalders.
Motorsportā vistitulētākais – “BMW M3”
Vissīvākais "BMW M3" konkurents bija "Mercedes-Benz 190E", tādēļ "BMW M3" bija aprīkots ar 2,3 litru četrcilindru atmosfērisko dzinēju, kas sacīkšu versijā attīsta 300 zirgspēku jaudu. Modernizācijas ietvaros tā motora tilpums tika palielināts līdz 2,5 litriem, bet jauda – līdz 380 ZS.
Pirmās paaudzes "BMW M3" homologācijas ietvaros bija pieejams arī sērijveida versijā, kas tika izgatavota vairāk nekā 16 tūkstošos eksemplāru.
Inteliģentais “BMW Williams FW22”
Spēkratam pie stūres brauca Ralfs Šūmahers un Džensons Batons. 2000. gadā Ralfs Šūmahers ieguva kopskaitā trīs godalgotas vietas. Uzlabojot priekšgājēju FW21 un identificējot tā kļūdas, FW22 izstrādātāji ir pārliecināti, ka jaunā spēkrata dizaina filozofija bija inteliģenta evolūcija, nevis revolūcija.
Atlētiskais minimālists “BMW M6 GTLM”
Arī jaudīgais M6 modelis pievienojās "BMW Art Cars" kolekcijai, to apgleznoja konceptuālās mākslas pārstāvis – amerikānis Džons Baldesari. Viņš kļuva populārs, pateicoties saviem darbiem, kuros meistarīgi tiek pārkārtota fotoattēlu kompozīcija, papildinot jauno kompozīciju ar dažādiem uzrakstiem. Baldesari atzina, ka automašīna ir mūsdienu dzīves ikona.
Apgleznojot auto, viņš izmantoja sev raksturīgos kompozīcijas elementus un minimālisma stilu. Automobiļa sānu gleznojumi rotaļīgi attēloti vienlaikus gan divās, gan trijās dimensijās. Interesanti, ka "BMW M6 GTLM" gleznojums bija ātrākais Baldesari radītais mākslas darbs, kā arī pirmais mākslas darbs, kurā mākslinieks izmantoja trīsdimensiju attēlus.